Αυτοκίνητο σε ακινησία: 7 tips για πριν και μετά την αγορά
Ένα αυτοκίνητο σε ακινησία είναι συχνό φαινόμενο τα τελευταία χρόνια. Είτε λόγω ανεπάρκειας πληρωμής των τελών τους, είτε για άλλους, κυρίως οικονομικούς, λόγους. Καταραμένη κρίση!
Εσύ που ψάχνεις όμως για μεταχειρισμένο, ίσως σου παρουσιαστεί μια ευκαιρία που να ταιριάζει “γάντι” με αυτό που θέλεις. Με λίγο “συμμάζεμα” στα βασικά μέρη του αυτοκινήτου, μπορεί και να πετύχεις κάτι πραγματικά καλό! Το ξέρω, τρομάζεις λίγο με την ιδέα ότι το αυτοκίνητο είναι για χρόνια σε ακινησία, ωστόσο με έναν προσεκτικό έλεγχο και με σωστό υπολογισμό του budget σου, δεν έχεις να φοβάσαι τίποτα!
Συγκεντρώσαμε λοιπόν τα 7 σημεία που πρέπει να έχεις κατά νου, πριν και μετά την αγορά ενός αυτοκινήτου που βρίσκεται σε ακινησία. Προκαταβολικά σου λέω ότι πρέπει να είσαι έτοιμος για κάποια έξτρα έξοδα, απαραίτητα για να επαναφέρεις το αυτοκίνητο στη φυσική του κατάσταση.
Ξεκινάμε:
- Έλεγξε το εξωτερικό του αυτοκινήτου για σημεία που το χρώμα έχει “ξεφτίσει”. Αν ήταν εκτεθειμένο στον ήλιο ή την υγρασία για καιρό, τότε το χρώμα και τα φανάρια θα έχουν ξεθωριάσει. Ειδικά αν το αυτοκίνητο σε ακινησία που σε ενδιαφέρει είναι παλιό (30ετίας και πλέον), έλεγξε για σκουριά από κάτω και στις βάσεις του κινητήρα.
- Ένα “στάνταρ” κόστος που θα προκύψει είναι η καινούρια μπαταρία. Το πιθανότερο είναι η παλιά να έχει χάσει την ισχύ της, γι’αυτό καλύτερα να αγοράσεις μια καινούρια έτσι ώστε να είσαι σίγουρος. Αν έχεις κάποιο πολύμετρο που μετράει την τάση του ρεύματος, μπορείς να μετρήσεις τα εναπομείναντα volt. Το κόστος της νέας μπαταρίας κυμαίνεται από 70€ έως 100€, ανάλογα το αυτοκίνητο.
- Έχε υπόψιν σου ότι ένα αυτοκίνητο σε ακινησία πρέπει να κάνει ένα μεγάλο και πλήρες σέρβις. Σε αυτό πρέπει να αλλαχθούν τα λάδια, τα φίλτρα, τα μπουζί, τα υγρά φρένων και του τιμονιού. Αν ο προηγούμενος ιδιοκτήτης ήταν επιμελής και συντηρούσε το αυτοκίνητο όσο έμενε στάσιμο, θα έπρεπε να βάζει τη μηχανή τακτικά σε λειτουργία για να την κρατάει “ζωντανή”.
- Ένα άλλο σημείο που θέλει προσοχή κατά τη διάρκεια του σέρβις, είναι να ελεγχθεί αν ο ιμάντας χρονισμού του κινητήρα (εφόσον βέβαια έχει ιμάντα και όχι καδένα) είναι σε καλή κατάσταση. Αυτό πρέπει να το ελέγξει κάποιος ειδικός γιατί δεν είναι εύκολο να κάνει διάγνωση κάποιος με “γυμνό μάτι”.
- Η αντλία βενζίνης ίσως θέλει αλλαγή. Πιο συγκεκριμένα, αν ο ιδιοκτήτης άφησε το αυτοκίνητο με το ντεπόζιτο σχεδόν άδειο, τότε είναι πιθανόν να έχουν δημιουργηθεί υπολείμματα από κακής ποιότητας βενζίνη. Συνεπώς, όταν ο κινητήρας μπει σε λειτουργία, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα η αντλία βενζίνης να τραβήξει κάποιο υπόλειμμα ή σκουπιδάκι και να κολλήσει. Το κόστος μιας αντλίας ξεκινάει από 100€ και ανεβαίνει. Οι γνήσιες είναι κατά πολύ ακριβότερες.
- Δώσε βάση στα ελαστικά. Αν ο ιδιοκτήτης είχε το αυτοκίνητο πάνω σε τάκους ή τρίποδα, είναι ένα καλό σημάδι. Παρ’όλα αυτά, από τον χρόνο και τον καιρό τα ελαστικά σκληραίνουν, δημιουργούνται ρωγμές και αχρηστεύονται. Τα ελαστικά είναι ο σημαντικότερος παράγοντας της ασφάλειάς σου. Μην το αμελήσεις, μην το αναβάλλεις. Βάλε ως προτεραιότητα το κόστος που απαιτούν τα καινούρια ελαστικά.
- Κάνοντας μια βόλτα το αυτοκίνητο είναι πιθανό να παρατηρήσεις τριγμούς στις πόρτες και τα παράθυρα. Τα λάστιχα που βοηθάνε στη στεγανότητα του αυτοκινήτου ξεραίνονται και παραμορφώνονται με αποτέλεσμα να θέλουν αλλαγή.
[optin-monster-shortcode id=”k728ell3qdd0t0g7″]
Συνοψίζοντας, όταν πας να ελέγξεις ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο ιδιώτη που βρίσκεται σε ακινησία, να πας διαβασμένος! Το σημαντικό είναι να το ελέγξεις σωστά! Από τα προβλήματα που θα προκύψουν, μην κάνεις εκπτώσεις στα έξοδα που απαιτούνται.
Προτεραιότητα έχει πάντα η ασφάλεια των επιβατών και η καλή λειτουργία του οχήματος! Κατά τ’άλλα, μπορεί και να πετύχεις αυτό ακριβώς που έψαχνες τόσο καιρό!