Ο αριθμός πλαισίου δεν συμφωνεί – Τι συμβαίνει;
Ο αριθμός πλαισίου είναι εκείνος ο μοναδικός για κάθε αυτοκίνητο κωδικός, ορισμένος από το εργοστάσιο και αποτελούμενος από 17 χαρακτήρες, γράμματα και αριθμούς (ακολουθεί παράδειγμα με επεξήγηση του τι σημαίνει ο κάθε χαρακτήρας).
Πριν αγοράσουμε ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, ελέγχουμε πάντα αν ο αριθμός πλαισίου συμφωνεί σε όλα τα σημεία που μπορεί να εμφανιστεί:
- Άδεια κυκλοφορίας
- Αμάξωμα (3-5 σημεία, χαραγμένα στο μέταλλο ή σε ταμπελάκι/αυτοκόλλητο)
- Εγκέφαλος (κάποια μοντέλα αποθηκεύουν τον αριθμό πλαισίου ως δεδομένο)
- Έγγραφα (έλεγχοι ΚΤΕΟ, χαρτιά εισαγωγής κτλ)
Και επειδή τρόποι για να αλλάξει ένας αριθμός πλαισίου είναι πολλοί, επόμενο βήμα είναι ένας σοβαρός επαγγελματίας ελεγκτής να μπορέσει να δει κατά πόσο το πλαίσιο το ίδιο είναι «πειραγμένο», τόσο γύρω από τον αριθμό όσο και σε άλλα σημεία του, έχοντας ίχνη παρέμβασης.
Η Spotmechanic διενεργεί εξονυχιστικό έλεγχο του πλαισίου ενός αυτοκινήτου για όλα τα μοντέλα της αγοράς, ψάχνοντας για θέματα αρτιότητας, ενδείξεις ατυχήματος αλλά και δολιοφθοράς!
Κι αν τελικά υπάρχει πρόβλημα; 3 βασικοί λόγοι υπάρχουν, και κανένας από αυτούς δεν είναι αποδεκτός… με λίγα λόγια, ΜΕΙΝΕ ΜΑΚΡΙΑ!
1) Νομιμοποίηση κλεμμένου οχήματος
Κάποιος που έχει κλέψει ένα όχημα, πρέπει να το νομιμοποιήσει προκειμένου να μπορέσει να το «σπρώξει» στην αγορά. Αγοράζει λοιπόν ένα ίδιου τύπου όχημα τρακαρισμένο (με πολύ μικρό κόστος) το οποίο έχει κανονικά τα χαρτιά του (άδεια κτλ), κόβει τον αριθμό πλαισίου από το τρακαρισμένο, τον βάζει στο όχημα το οποίο έχει κλέψει, το νομιμοποιεί και το πουλά.
Σε περίπτωση που το τρακαρισμένο όχημα έχει δηλωμένο άλλο χρώμα από αυτό του κλεμμένου, κατά την αγορά και μεταβίβαση του τρακαρισμένου οχήματος ο επιτήδειος θα δηλώσει αλλαγή χρώματος ώστε να ταιριάζει με του κλεμμένου, το οποίο νομικά είναι πλήρως αποδεκτό.
2) Μεταπώληση σημαντικά τρακαρισμένου οχήματος
Κάποιος που έχει ένα τρακαρισμένο όχημα (με άδεια, χαρτιά κτλ) το οποίο δεν επισκευάζεται ή δεν τον συμφέρει να επισκευαστεί, αγοράζει ένα κλεμμένο όχημα, κόβει τον αριθμό πλαισίου από το τρακαρισμένο, τον βάζει στο όχημα το οποίο έχει αγοράσει, το νομιμοποιεί και το πουλά. Έτσι πιάνει τιμή κανονικού αυτοκινήτου και όχι τρακαρισμένου, οπότε και καρπώνεται την διαφορά.
Σε περίπτωση διαφοράς χρώματος, η συνήθης πρακτική είναι ένα ολικό βάψιμο σε όλα τα εσωτερικά/εξωτερικά μεταλλικά μέρη του αυτοκινήτου.
3) Επισκευή βαριά τρακαρισμένου οχήματος
Ένα επίσης συχνό φαινόμενο, όταν ο επιτήδειος θα επιχειρήσει να επισκευάσει ένα βαριά τρακαρισμένο Ελληνικό όχημα (με κατεστραμμένο μπροστά ή πίσω μέρος) το οποίο αγόρασε σε εξευτελιστική τιμή, με όλα όμως τα χαρτιά του. Η βασική κίνηση είναι η εισαγωγή ενός κομμένου στη μέση αυτοκινήτου από το εξωτερικό (το λεγόμενο «τροπέτο») χωρίς δασμούς (λόγω του ότι καταχωρείται από το τελωνείο ως ανταλλακτικό), και η επανακόλλησή του με το όχημα που χρειάζεται επισκευή. Το αποτέλεσμα είναι ένα «οπτικά άρτιο» αυτοκίνητο και ως έτσι θα πουληθεί, έχοντας όμως σοβαρά θέματα ασφάλειας λόγω της «κοπτοραπτικής» που έγινε στο πλαίσιό του.
Έχει τύχει αρκετές φορές το ίδιο αμάξωμα να εμφανίζει 2 διαφορετικούς αριθμούς πλαισίου σε διάφορα σημεία του, που είναι συνήθως αποτέλεσμα της τακτικής που μόλις περιγράψαμε.