Χρειάζεσαι βοήθεια;
Κάλεσε μας:

211 780 0708
28 Ιουλίου, 2016

Πως να Ελέγξεις ένα Μεταχειρισμένο Αυτοκίνητο Μόνος σου!

Που να επικεντρώσεις την προσοχή σου, πως να “διαβάσεις” τον ιδιοκτήτη και πως να αποφύγεις την κακή αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου.

Σε αυτό το άρθρο θα διαβάσεις βήμα-βήμα τις κινήσεις που πρέπει να κάνεις εκείνη την ύστατη ώρα.

Συγκεντρώνουμε όλη μας την εμπειρία μέσα σε έναν οδηγό DIY (Do It Yourself) που λένε και οι Aμερικάνοι, ώστε την επόμενη φορά που θα πας να δεις κάποιο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, να μπορείς να το ελέγξεις χωρίς να σου ξεφύγει τίποτα!

Voice control

Λένε ότι η αρχή είναι το ήμισυ του παντός και δεν έχουν άδικο. Γι’αυτό κάνε την αρχή με ένα τηλεφώνημα στον ιδιώτη ή τον έμπορο που πουλάει το αυτοκίνητο για να καταλάβεις με τι άνθρωπο έχεις να κάνεις!

Παρατήρησε προσεκτικά τον τρόπο με τον οποίο θα σου “πουλήσει” το αυτοκίνητο.

“Καίγεται” να το δώσει ή… δεν του “καίγεται” καρφί; Aυτό που θέλεις να ακούσεις είναι έναν άνθρωπο που ξέρει πολλές λεπτομέρειες για το αυτοκίνητο του, ακόμα και αν είναι το 2ο ή το 3ο χέρι. Θέλεις να ακούσεις εκείνη τη σίγουρη φωνή που δεν προσπαθεί να βγάλει από τη μύγα… ξίγκι.

Όλα αυτά παίζουν σημαντικό ρόλο πριν αποφασίσεις να πας να δεις το αυτοκίνητο από κοντά. Στα πιο ουσιώδη όμως,

  1. πρέπει να ρωτήσεις αν έχει ενημερωμένο βιβλίο σέρβις
  2. αν το αγόρασε καινούριο ή μεταχειρισμένο και από που (από ιδιώτη ή από έμπορο)
  3. αν έχει τρακάρει ποτέ
  4. αν είναι βαμμένο και που

Όλα αυτά θα σου δώσουν αρκετές πληροφορίες για το αν αξίζει να δεις το αυτοκίνητο από κοντά. Η γνώμη μας είναι ότι τα αυτοκίνητα χωρίς βιβλίο σέρβις δεν αξίζουν για να μπεις τον κόπο…

Για περισσότερα tips για το πως να αγοράσεις μεταχειρισμένο από ιδιώτη, διάβασε το άρθρο που έχουμε γράψει αποκλειστικά για αυτό!

Έλεγχος του εξωτερικού

1. Χρώμα

Αν ο ιδιώτης (ή ο έμπορος) είναι σωστός και θέλει να σε βοηθήσει να αξιολογήσεις το αυτοκίνητο, τότε θα έχει το αμάξι του φρεσκοπλυμένο.

Πάρε το χρόνο σου και μην βιάζεσαι. Κράτησε μια απόσταση από το αυτοκίνητο και προσπάθησε να το παρατηρήσεις με καθαρό μυαλό, χωρίς πίεση. Ταιριάζουν τα κομμάτια του αυτοκινήτου χρωματικά; Μήπως η πόρτα ή τα φτερά έχουν ελαφρώς διαφορετικό χρώμα;

Αν δεν καταλαβαίνεις κάποια διαφορά, πλησίασε και “χάιδεψε” τις λαμαρίνες. Το κακά βαμμένο αυτοκίνητο δεν θα έχει απαλή υφή, ενδεχομένως να έχει κάποιες φουσκάλες, το χρώμα μπορεί να έχει στάξει και να υπάρχουν τα λεγόμενα “δάκρυα” στα κατηφορικά σημεία της λαμαρίνας. Δώσε βάση στις λεπτομέρειες, στα χερούλια των θυρών, στις κολόνες του αυτοκινήτου, περιμετρικά του ουρανού.

Ωστόσο πρέπει να αν το αυτοκίνητο είναι βαμμένο δεν σημαίνει ότι είναι και κακό. Αυτό που πρέπει να ελέγξεις είναι αν έχει υποστεί κάποιο σοβαρό χτύπημα ή αν είναι στοκαρισμένο.

2. Χτυπήματα/γρατζουνιές/φανάρια

Εντάξει, σε αυτόν τον τομέα δεν χρειάζεσαι και ιδιαίτερη καθοδήγηση. Και μεταξύ μας δεν υπάρχει μεταχειρισμένο χωρίς γρατζουνιές! Το θέμα είναι να δεις πόσο σοβαρά είναι τα χτυπήματα και οι γρατζουνιές και να υπολογίσεις εκ των υστέρων το κόστος επισκευής τους. Έλεγξε τους αρμούς του αυτοκινήτου αν είναι ομοιόμορφοι σε όλες τις πλευρές. Έλεγξε αν τα φανάρια είναι θαμπά ή σπασμένα.

3. Ηλιοροφή/κουκούλα

Αν το μεταχειρισμένο έχει ηλιοροφή, κουκούλα ή αναδιπλούμενη μεταλλική οροφή, τότε θέλει λίγο προσοχή γιατί το κόστος επισκευής τους δεν είναι μικρό. Έλεγξε αν ο μηχανισμός τους λειτουργεί σωστά (αν υπάρχει), τσέκαρε αν υπάρχουν κενά στη στεγανότητά τους, ψάξε για τυχόν φθορές ή τρύπες.

Στην ηλιοροφή, εκτός από τον μηχανισμό, σημαντικό ρόλο παίζουν τα λάστιχα και τα “κανάλια” που βρίσκονται περιμετρικά και αποτρέπουν τα νερά να μπουν στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Τα λάστιχα λοιπόν πρέπει να μην είναι ξεραμένα, ενώ τα κανάλια πρέπει να είναι καθαρά και όχι βουλωμένα.

Μπες μέσα στο αυτοκίνητο και ρίξε μια ματιά προς τα πάνω. Αν γύρω από την ηλιοροφή υπάρχουν λεκέδες ή στίγματα από νερό, τότε τα πράγματα θέλουν περαιρέρω διερεύνηση. Τα ίδια ισχύουν και για τη μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή που έχουν αυτοκίνητα όπως για παράδειγμα η Μercedes SLK.

Η κουκούλα δεν πρέπει να έχει σκισίματα, τρύπες ή άλλες φθορές. Άνοιξέ την και κλείσε την αρκετές φορές για να δεις αν ακούς περίεργους θορύβους από τον μηχανισμό. Έλεγξε αν τα κλείστρα είναι σκουριασμένα ή έχουν κάποιο τζόγο. Το τζάμι ή το πλαστικό που βρίσκεται στο πίσω μέρος πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση, να μην είναι θαμπό, φθαρμένο ή κίτρινο από την εκτεταμένη έκθεση στον ήλιο.

Η στεγανότητα της κουκούλας πρέπει να είναι άψογη και για να το καταλάβεις αυτό, ιδανικά θα πρέπει να την βρέξεις στα σημεία που εφάπτονται με το τζάμι. Ένας άλλος τρόπος για να καταλάβεις αν “μπάζουν” νερά είναι να πιάσεις τις μοκέτες κάτω από τα πατάκια του οδηγού και συνοδηγού. Δεν πρέπει να υπάρχει υγρασία στη μοκέτα, αλλά ούτε και να μυρίζει υγρασία στην καμπίνα. Αν συμβαίνει αυτό τότε οι “νεροχύτες” που διώχνουν το νερό γύρω από την κουκούλα έχουν βουλώσει.

4. Ζάντες/ελαστικά

Για το πως να ελέγξεις τα ελαστικά μόνος σου έχουμε γράψει ειδικό άρθρο το οποίο και μπορείς να συμβουλευτείς. Κατά τα άλλα, έχε υπόψιν σου ότι τα ελαστικά έχουν κόστος για να αντικατασταθούν και επίσης επηρεάζουν σημαντικά την ασφάλειά σου. Οπότε προσοχή! Είμαι σίγουρος ότι δεν θέλεις ούτε να χάσεις τον έλεγχο του αυτοκινήτου εκεί που δεν το περιμένεις, αλλά ούτε και να έχεις απρόβλεπτα έξοδα μετά την αγορά του! Αν δεν θυμάσαι τίποτα από τις συμβουλές που θα διαβάσεις στο άρθρο για τα ελαστικά, μια γρήγορη λύση για να πάρει μια ιδέα για τα λάστιχα είναι να ελέγξεις την ημερομηνία παραγωγής των ελαστικών.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση το λάστιχο κατασκευάστηκε την 14η εβδομάδα του 2011

Έλεγχος εσωτερικού

1. Ηλεκτρονικές λειτουργίες

Μπες μέσα στο αυτοκίνητο, βάλτο μπροστά και άρχισε να πειράζεις όλα τα κουμπάκια, τους διακόπτες και τα χειριστήρια που ενεργοποιούν όλες τις ηλεκτρονικές λειτουργίες. Τσέκαρε αν το A/C δουλεύει κανονικά και αθόρυβα, έλεγξε τα φώτα σε όλες τις σκάλες, τα φλας, τα αλάρμ, το ράδιο και κατ’επέκταση τα ηχεία. Αν το αυτοκίνητο διαθέτει έξτρα, όπως θερμαινόμενα καθίσματα για παράδειγμα, ενεργοποίησέ τα και ας είναι καλοκαίρι.

2. Καθίσματα/ταπετσαρίες

Τα καθίσματα πρέπει να ρυθμίζονται απροβλημάτιστα και αν το αυτοκίνητο είναι 3-πορτο να “διπλώνουν” εύκολα για την πρόσβαση στα πίσω καθίσματα. Αν είναι φθαρμένα, μπορείς να υπολογίσεις το έξτρα κόστος επιδιόρθωσής τους. Υπάρχουν πολλές εταιρείες που κάνουν εξαιρετική δουλειά στο ραφινάρισμα του εσωτερικού ενός αυτοκινήτου.

Αν οι ταπετσαρίες είναι βρόμικες θα χρειαστεί ένας καλός βιολογικός καθαρισμός μιας και μαζεύουν πάνω τους μικρόβια τα οποία εκτός από το ότι είναι ανθυγιεινά, προκαλούν και έντονη δυσοσμία. Από την άλλη, δεν είναι καθόλου ασυνήθιστο να βρεις ένα αυτοκίνητο με “πεσμένη” την ταπετσαρία στον ουρανό. Μην σε αποθαρρύνει το κόστος επισκευής της ξεκινάει γύρω στα 130€.

Μηχανή

Τα πράγματα που μπορείς να δεις ανοίγοντας το καπό είναι λίγα. Ιδανικά πρέπει να “πέσεις” από κάτω για να δεις τι συμβαίνει στη μηχανή. Ωστόσο, μερικά tips είναι πάντα χρήσιμα γι’αυτό δώσε προσοχή!

Έλεγξε τα λάδια με τον δείκτη λαδιού. Αυτό που πρέπει να σε ενδιαφέρει σε πρώτη φάση είναι να δεις καταρχήν, ότι υπάρχουν λάδια στον κινητήρα. Από εκεί και πέρα, η στάθμη του λιπαντικού πρέπει να είναι ανάμεσα στο επίπεδο min και max. Αν ο δείκτης λαδιού μόλις το βγάλεις έχει πάνω του μαύρο λάδι, τότε το αυτοκίνητο σίγουρα θα χρειαστεί σέρβις.

Άνοιξε το δοχείο με το ψυκτικό υγρό (παραφλού) και δες αν αυτό είναι καθαρό. Δεν πρέπει να υπάρχουν υπολείμματα λαδιού, ούτε να είναι μαύρο, ούτε να υπάρχουν σημάδια σκουριάς.

Το καπάκι του κινητήρα από πάνω πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση και δεν εννοούμε να είναι καθαρό. Αυτό που είναι κακό σημάδι είναι να δεις υπολείμματα λαδιού πάνω και γύρω από το καπάκι που μπορεί να υποδηλώνουν διαρροή από τη φλάντζα. Αν ισχύει κάτι τέτοιο, τότε πρέπει να ανοιχθεί το καπάκι ή η κεφαλή του κινητήρα, το οποίο σημαίνει κόστος εργασίας, ανταλλακτικό φλάντζας και… ότι άλλο προκύψει κατά τη διαδικασία.

Τέλος, ρίξε μια ματιά στους ιμάντες. Θα τους δεις “γυμνούς” στο κέντρο και μπροστά από τον κινητήρα και αυτοί πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση, όχι ξεραμένοι και προφανώς, χωρίς φθορές.

Kάνε test drive

Το test drive είναι μια διαδικασία πολύ σημαντική κατά τη διάρκεια του DIY ελέγχου. Αυτό το λέμε και το ξαναλέμε γιατί θα σε βοηθήσει να καταλάβεις 1) αν το αυτοκίνητο σου ταιριάζει, σε βολεύει, αισθάνεσαι άνετα μέσα σε αυτό και 2) αν υπάρχουν “κρυμμένα” προβλήματα που μπορεί να εντοπίσεις στον κινητήρα, στις αναρτήσεις, στον συμπλέκτη, τα φρένα κλπ. Έχουμε γράψει στο παρελθόν ένα αυτόνομο άρθρο για το test drive, το οποίο μπορείς να συμβουλευτείς για να πας την επόμενη φορά να δεις ένα μεταχειρισμένο και να το αξιολογήσεις όσο πιο σωστά γίνεται!

Αν λοιπόν αποκομίσεις καλή εικόνα τόσο από τον ιδιοκτήτη όσο και το αυτοκίνητο, αυτό είναι καλό σημάδι! Ωστόσο όμως, αν δεν το ελέγξεις με κάποιον ειδικό, δεν μπορείς ποτέ να είσαι σίγουρος. Έχουμε δει πολλά μεταχειρισμένα που απ’έξω φαίνονταν καινούρια και από κάτω είχαν κομμένο και ραμμένο σασί με διαφορετικό κωδικό πλαισίου! Για να σιγουρευτείς λοιπόν αν το αυτοκίνητο που αγοράζεις αξίζει τα λεφτά του, απλώς ζήτα τη βοήθεια κάποιου ειδικού. Δεν θα χάσεις!

29 Shares
Share29
Tweet
Pin
Share