Χρειάζεσαι βοήθεια;
Κάλεσε μας:

211 780 0708
20 Ιουνίου, 2018

Τι να Προσέξεις Σε ένα Μεταχειρισμένο Αυτοκίνητο Εισαγωγής;

Τα τελευταία χρόνια οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυξήθηκαν κατακόρυφα.

Η οικονομική κρίση, η συμπίεση των εισοδημάτων μα, κυριότερα, η πλειάδα φόρων που επιβαρύνουν ένα αυτοκίνητο, έχουν κάνει μεγάλη μερίδα του αγοραστικού κοινού να αναζητήσει την “τύχη” του σε γειτονικές αγορές.

Αναζητάς ή προκαλείς την τύχη σου με ένα μεταχειρισμένο εισαγωγής;

Σε αυτό το άρθρο απαντάμε σε όλα τα φλέγοντα ερωτήματα και δίνουμε τις κατάλληλες συμβουλές για να αποφύγεις τα προβλήματα με τα αυτοκίνητα εισαγωγής.

Πως θα καταλάβεις ότι ένα μεταχειρισμένο είναι εισαγωγής;

Ρώτα ευθέως τον έμπορο ή τον ιδιώτη αν το αυτοκίνητο που πουλάει είναι εισαγωγής.

Αν σου πει ότι είναι εισαγωγής, τότε ζήτησε:

  1. Τα γνήσια έγγραφα εκτελωνισμού
  2. Το δελτίο ΚΤΕΟ πριν εκδώσει τις ελληνικές πινακίδες
  3. Το προτιμολόγιο αγοράς, δηλαδή το έγγραφο με όλα τα στοιχεία του οχήματος που αγόρασε

Αν σου πει ότι είναι ελληνικό, τότε έλεγξε τα παρακάτω:

  1. Δες στην άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου την ημερομηνία ταξινόμησης τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ε.Ε. Αν είναι ίδιες, τότε το αυτοκίνητο είναι ελληνικό. Αν διαφέρουν, τότε ξεκάθαρα πρόκειται για αυτοκίνητο εισαγωγής.
    Προσοχή: αν δεν δεις ημερομηνία ταξινόμησης Ε.Ε. τότε συνέχισε τους ελέγχους!
  2. Πολλά αυτοκίνητα έχουν αυτοκόλλητα τα οποία υποδηλώνουν ότι έρχονται από το εξωτερικό. Τα αυτοκόλλητα που βρίσκουμε συχνά (και ο περισσότερος κόσμος δε γνωρίζει) είναι αυτοκόλλητα που υποδηλώνουν την αντιρρυπαντική τεχνολογία του αυτοκινήτου (ή την άδεια για να εισέρχονται στο δακτύλιο κάθε πόλης του εξωτερικού) και χωρίς αυτό, το όχημα δεν επιτρέπεται να σταθμεύει σε ορισμένες πόλεις του εξωτερικού. Πρόκειται για μικρά, κυκλικά αυτοκόλλητα τα οποία συνήθως είναι κολλημένα το ένα κάτω από το άλλο επάνω στο παρμπρίζ ή στο πίσω τζάμι.
  3. Βρες τον αριθμό πλαισίου, σημείωσέ τον και πάρε τηλέφωνο στην επίσημη αντιπροσωπεία για να διαπιστώσεις που έχει πρωτοκυκλοφορήσει το όχημα. Ένα μέρος που βρίσκεται ο αριθμός πλαισίου είναι χαμηλά στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου, από την πλευρά του οδηγού.

    Το αυτοκόλλητο που υποδηλώνει την κατηγορία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας του αυτοκινήτου βρίσκεται προσκολλημένο στο εμπρός παρμπρίζ

Το πρόβλημα με ένα αυτοκίνητο εξωτερικού είναι ότι συνήθως προέρχεται από έμπορο που κάνει μαζικές εισαγωγές και εξαφανίζει έγγραφα, βιβλία service και αποδεικτικά ιστορικού.

Με αυτόν τον τρόπο δεν μπορείς να αξιολογήσεις σωστά το αυτοκίνητο και σχεδόν πάντα, το πληρώνεις πιο ακριβά από όσο πραγματικά αξίζει.

Προσοχή στην γνησιότητα των εγγράφων!

Ο σωστός έμπορος διατηρεί τα έγγραφα του εκτελωνισμού αρχειοθετημένα και στην πρωτότυπη μορφή τους.

Μην παραπλανηθείς από φωτοτυπίες, οι οποίες συνήθως συνοδεύονται από δικαιολογίες ύφους “δείχνω αντίγραφα, γιατί τα πρωτότυπα τα κρατάει το τελωνείο”. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει και πιθανόν, πίσω από ρηχές αιτιολογήσεις, να κρύβονται δόλιες ενέργειες.

Να θυμάσαι, όσο περισσότερη “χαρτούρα” τόσο περισσότερα “παράθυρα” προς εκμετάλλευση από τους “επαγγελματίες” του είδους.

Αφού εκτελωνιστεί και πριν εκδώσει πινακίδες, ένα μεταχειρισμένο οφείλει να περάσει ΚΤΕΟ.

Πιστοποιητικό που θα πρέπει να φέρει, εννοείται με την γνήσια σφραγίδα. Δικαιολογίες του στυλ “δεν είχε πινακίδες, πώς να πήγαινε ΚΤΕΟ;” απορρίπτονται, καθώς τα τελωνεία εκδίδουν πιστοποιητικά προσωρινής μετακίνησης, για αυτόν ακριβώς τον σκοπό.

Επίσης, επειδή μιλάμε πάντα για μεταχειρισμένο εισαγωγής, ο έμπορος θα πρέπει να μπορεί να παρουσιάσει το τιμολόγιο της αγοράς από το εξωτερικό.

Εκεί αναγράφεται ο εξοπλισμός, τα χιλιόμετρα και οι εκπεμπόμενοι ρύποι.

Ομοίως με τα υπόλοιπα έγγραφα, δικαιολογίες του στυλ “χάθηκαν στο ταξίδι, κάποια τα κρατάει το τελωνείο” κλπ. σημαίνουν συναγερμό.

Προσοχή με “τα diesel” εισαγωγής!

Στην προκειμένη, κύριο μέλημα του υποψήφιου αγοραστή είναι να εξακριβώσει το βαθμό αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

Τι Euro είναι, δηλαδή, το μεταχειρισμένο που τον ενδιαφέρει.

Σε γενικές γραμμές, από Euro 5 και πιο σύγχρονα δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Στα Euro 4, ωστόσο, αρχίζουν τα “ψιλά γράμματα”.

Ένα diesel εισαγωγής τεχνολογίας Euro 4 ενδέχεται να έχει μια ιδιαιτέρως δελεαστική τιμή, λόγω παλαιότητας.

Το ζήτημα που προκύπτει είναι με την νομιμότητα της κυκλοφορίας, η οποία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη δεν υφίσταται.

Πρόσεξε στα χαρτιά του αυτοκινήτου τη διεύθυνση του εμπόρου.

Είναι αρκετοί αυτοί που αναφέρουν -ανύπαρκτο- υποκατάστημα στην επαρχία, μόνο και μόνο για να δηλώνουν τα οχήματα Euro 4.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, έρχονται διασταυρώσεις για μεταχειρισμένα diesel που εισήχθησαν από το 2011 και μετά, στα παρακάτω στοιχεία:

  • τα τελευταία εκκαθαριστικά σημειώματα του ιδιοκτήτη
  • τη διεύθυνση κατοικίας που έχει δηλωθεί για να βγει η άδεια κυκλοφορίας
  • τα στοιχεία του εμπόρου.

Αν εντοπίζεται αναντιστοιχία και αποδεικνύεται ότι το αυτοκίνητο κυκλοφορεί παράνομα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, τότε θα προβλέπεται χρηματικό πρόστιμο ή ακόμη και ακινητοποίηση του οχήματος.

Το “αγκάθι” των γυρισμένων χιλιομέτρων

Η αλήθεια είναι πως με την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης, η αγορά κατακλύστηκε από αμφιβόλου ποιότητας μεταχειρισμένα εισαγωγής προκειμένου να καλυφθεί η μεγάλη ζήτηση.

Και το μεγαλύτερο “αγκάθι” με τα αυτοκίνητα εισαγωγής -και όχι μόνο- είναι τα γυρισμένα χιλιόμετρα.

Εκμεταλλευόμενοι την ανάγκη για φθηνά μεταχειρισμένα λοιπόν, πολλοί έμποροι εισάγουν αυτοκίνητα με 300.000 χιλιόμετρα και τα “πλασάρουν”/κοστολογούν ως μοντέλα των 80.000 χλμ.

Επειδή, όμως, η διαφορά των χιλιομέτρων μπορεί να φανεί στην Δ.Α.Ο. του τελωνείου (Δήλωση Άφιξης Οχήματος), η απάντηση είναι έτοιμη:

“Επίτηδες τα ανεβάσαμε στις 300 χιλιάδες, για να είναι λίγοι οι δασμοί. Το αμάξι 80 χιλιάδες χιλιόμετρα έχει κανονικά”.

Μάθε ποια σημεία στο αυτοκίνητο “μαρτυρούν” τα γυρισμένα χιλιόμετρα!

Μην δεχθείς καμία άρνηση στην παρουσίαση των αρχικών εγγράφων του αυτοκινήτου-πάντα σε αυθεντική μορφή.

Και σε εντελώς άγνωστη γλώσσα να είναι, ο αριθμός πλαισίου ακολουθεί το “VIN” και τον αριθμό των χιλιομέτρων τον καταλαβαίνεις κατευθείαν.

Για τον συνδυασμό diesel-γυρισμένου κοντέρ, αντικατάσταση αντλίας πετρελαίου ή γραμμής τροφοδοσίας λόγω φθοράς στις 80-100-150 χιλιάδες δεν έχει λογική βάση.

Είτε πρόκειται για μηχανική βλάβη, είτε για πάνω από 300 χιλιάδες χιλιόμετρα.

Ενδεικτικό είναι το ποσοστό των αυτοκινήτων που απορρίπτονται από την Spotawheel λόγω αναντιστοιχίας πραγματικών και δηλούμενων χιλιομέτρων, το οποίο ανέρχεται σχεδόν στο 50% (45% για την ακρίβεια).

Έλεγξέ το και Ενημερώσου για Όλα!

Στη Spotmechanic ελέγχουμε κάθε αυτοκίνητο σε 200+ σημεία με τους πιο αυστηρούς κανόνες της αγοράς! Τα αποτελέσματα τον ελέγχων μας παραδίδονται σε γραπτή μορφή, μέσα από μια 10-σέλιδη γραπτή αναφορά που συνοδεύεται από λεπτομερείς φωτογραφίες και σχόλια του μηχανικού.

Ως πρωτοπόρος στον κλάδο μας, είμαστε και η μοναδική Ελληνική υπηρεσία τεχνικών ελέγχων που κατέχει πιστοποίηση ISO 9001:2015 για το σύνολο των υπηρεσιών μας!

Κλείσε Ραντεβού για Έλεγχο Τώρα!

28 Shares
Share28
Tweet
Pin
Share