Χρειάζεσαι βοήθεια;
Κάλεσε μας:

211 780 0708
10 Ιουλίου, 2015

Μεταχειρισμένο SMART: Diesel ή Βενζίνη;

Σήμερα εγκαινιάζουμε μία νέα σειρά άρθρων που αφορά στην αγορά βενζινοκίνητων ή πετρελαιοκίνητων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων προσπαθώντας να δώσουμε μία απάντηση στην ερώτηση: “αξίζει να αγοράσω ένα αυτοκίνητο σε πετρέλαιο ή βενζίνη;“. Τα διαθέσιμα αυτοκίνητα είναι αρκετά στην αγορά, ειδικά μετά το 2011 όπου επιτράπηκε η χρήση τους σε Αθήνα/Θεσσαλονίκη, με την απομείωση των τιμών τους λόγω χρήσης να κάνει ακόμα πιο περίπλοκη την τελική επιλογή. Η Spotmechanic θα προσπαθήσει παραθέσει τα υπέρ και τα κατά της επιλογής ανάμεσα σε έκδοση πετρελαίου ή βενζίνης, ώστε να βοηθήσει τους ενδιαφερόμενους να πάρουν μία σωστή και υπολογισμένη απόφαση.

Πάμε για αρχή λοιπόν με ένα αγαπημένο, Smart ForTwo. Για να βοηθήσουμε τον πιθανό υποψήφιο να ξεπεράσει το δίλημμα αγοράς, θα συγκρίνουμε δύο μοντέλα τα οποία διαφοροποιούνται μόνο στο καύσιμο, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να είμαστε πιο αντικειμενικοί:

  1. SMART FORTWO 451 MHD: 71ps – Βενζίνη)
  2. SMART FORTWO 451 DIESEL: 54ps – Πετρέλαιο

 

Γενικά  χαρακτηριστικά

ΜοντέλοΒΕΝΖΙΝΗΠΕΤΡΕΛΑΙΟ
Κυβισμός (κ.εκ.)999799
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)71/5.80054 /3800
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)92/2.800130 /2100
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)13,716,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)145135
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)6.0 – 6.54.0 – 4.5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)9788
  • Ο κινητήρας της βενζίνης είναι 100 κυβικά μεγαλύτερος , παρουσιάζει 17 ps παραπάνω αλλά σαφώς μικρότερη ροπή. Εδώ πρέπει να τονίσουμε ότι οι κινητήρες πετρελαίου έχουν πολύ καλύτερη ροπή από αυτούς τις βενζίνης με τους τελευταίους να έχουν μεγαλύτερο εύρος στροφών . Συνεπώς η τελική ταχύτητα όπως και η επιτάχυνση είναι καλύτερες στη βενζίνη, με τις ρεμπρίζ όμως με χαμηλή σχέση να είναι καλύτερα στο πετρέλαιο λόγω ροπής.
  • Οι ρύποι και στα δύο μοντέλα είναι κάτω από το όριο των τελών κυκλοφορίας, άρα το σχετικό κόστος δεν υφίσταται
  • Η κατανάλωση που παραθέτουμε παραπάνω είναι η πραγματική της δοκιμής, όπου έχουμε 2 λίτρα διαφορά στα 100 χιλιόμετρα υπέρ του πετρελαίου υπό συνθήκες κανονικής οδήγησης (αν επιλέξουμε την γρήγορη οδήγηση η διαφορά κατανάλωσης των δύο ανεβαίνει ακόμη περισσότερο ειδικά για το βενζινοκίνητο όχημα).

 

Κόστος συντήρησης ( έως 105.000 χλμ. )

(Ο πίνακας αναγράφεται μόνο για σύγκριση)

ServiceΧιλιόμετραΒΕΝΖΙΝΗΚόστοςΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚόστος
1ο15.000Λάδι + φίλτρο50 €Λάδι + φίλτρο40 €
2ο30.000Λάδι + φίλτρο + φίλτρο αέρος65 €Λάδι + φίλτρο + φίλτρο αέρος + φίλτρο πετρελαίου70 €
3ο45.000Λάδι + φίλτρο + μπουζί70 €Λάδι + φίλτρο40 €
4ο60.000Λάδι + φίλτρο + φίλτρο αέρος65 €Λάδι + φίλτρο + φίλτρο αέρος + φίλτρο πετρελαίου70 €
5ο75.000Λάδι + φίλτρο50 €Λάδι +φίλτρο40 €
6ο90.000Λάδι + φίλτρο + μπουζί + φίλτρο αέρος85 €Λάδι + φίλτρο + φίλτρο αέρος + φίλτρο πετρελαίου70 €
7ο105.000Λάδι + φίλτρο50 €Λάδι + φίλτρο40 €
ΣΥΝΟΛΟ435 €370 €

Η διαφορά είναι μόλις 65 ευρώ πάλι υπέρ του Diesel και αυτό γιατί το diesel σε σχέση με την βενζίνη παίρνει περίπου μισό λίτρο λάδι λιγότερο ενώ παράλληλα δεν έχει μπουζί, σε αντίθεση με τη βενζίνη όπου εκεί δεν προβλέπεται αντικατάσταση φίλτρου καυσίμου. Όλα τα υπόλοιπα αναλώσιμα όπως τακάκια, αντιψυκτικό, φίλτρο καμπίνας έχουν το ίδιο κόστος.

 

Κατανάλωση και αυτονομία

Αναφέραμε πιο πάνω ότι τα δύο μοντέλα έχουν διαφορά κατανάλωσης καυσίμου περίπου 2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, με το diesel να κερδίσει σε αυτή τη δοκιμασία. Πάμε να δούμε την εξοικονόμηση χρημάτων με ένα απλό παράδειγμα

Τιμές καυσίμου σήμερα:

  • Βενζίνη: 1,55€/λίτρο
  • Diesel: 1,15€/λίτρο

Κατανάλωση ανά μοντέλο:

  • Smart Βενζίνη: 6 λίτρα/100 χλμ.
  • Smart Diesel : 4 λίτρα/100 χλμ.

Διανύοντας 15.000 χλμ το χρόνο, το ετήσιο κόστος θα είχε ως εξής:

  • Smart Βενζίνη: 15.000 / 100 * 6 (κατανάλωση) = 900 λίτρα * 1,55€ = 1.395€
  • Smart Diesel : 15.000 / 100 * 4 (κατανάλωση) = 600 λίτρα * 1,15€ = 690€

Έχουμε λοιπόν ένα σημαντικό κέρδος στην κατανάλωση υπέρ του Diesel της τάξεως των 705 € το χρόνο.

 

Τιμές αγοράς

Πλέον τα μοντέλα αυτά διατίθενται μεταχειρισμένα σε μεγάλο αριθμό στην Ελληνική αγορά. Για οχήματα μέχρι 40.000 χλμ, οι μέσες τιμές είναι 9.000€ για τη βενζίνη και 9.900€ για την πετρελαιοκίνητη εκδοχή. Το μεταχειρισμένο Diesel λοιπόν κοστίζει περί τα 900€ παραπάνω, ένα κόστος όμως που δεν χρειάζεται παρά 14 μήνες για να το αποσβέσει κανείς σε σχέση με τη βενζίνη.

 

Συμπεράσματα

Στην τελική απόφαση για το αν θα αγοράσεις το Smart σε έκδοση πετρελαίο ή βενζίνη, πολύ μεγάλο ρόλο παίζει ο χρόνος που θα κρατήσεις το αυτοκίνητο.

Για 1 χρόνο κτήσης νικητής είναι το Smart με βενζινοκινητήρα με κέρδος: 185€ στο τέλος του χρόνου.
Για 2 χρόνια κτήσης νικητής είναι το Smart Diesel με κέρδος: 525€ στο τέλος του 2ου χρόνου.
Για 3 χρόνια κτήσης νικητής είναι το Smart Diesel με κέρδος: 1260€ στο τέλος του 3ου χρόνου.
Για 4 χρόνια κτήσης νικητής είναι το Smart Diesel με κέρδος: 1970€ στο τέλος του 4ου χρόνου.

Παίρνοντας, λοιπόν, υπόψη ότι ο μέσος χρόνος κτήσης ενός αυτοκινήτου είναι κατά πολύ μεγαλύτερος του ενός έτους τότε αδιαμφισβήτητος νικητής είναι το Smart Diesel από οικονομικής σκοπιάς.

Ο νικητής: το Smart Diesel! Θα εξοικονομήσεις σχεδόν 1.500€ σε 3 χρόνια, που εύκολα καλύπτουν τις διακοπές των ονείρων σου στα Ελληνικά νησιά!

Τι πρέπει να προσέξεις; Λόγω της ζήτησης, υπάρχουν πολλά μεταχειρισμένα Smart Diesel στην αγορά, κατά κύριο λόγο εισαγωγής. Ο σωστός τεχνικός έλεγχος θα σε βοηθήσει να καταλάβεις αν τα χιλιόμετρα είναι λογικά για την κατάστασή του, αν το πακέτο εξοπλισμού είναι εργοστασιακό καθώς και αν υπάρχουν διαβρώσεις στο πλαίσιο, αποτέλεσμα της συχνής χρήσης αλατιού στους δρόμους των χωρών της Βόρειας Ευρώπης.

0 Shares
Share
Tweet
Pin
Share