Χρειάζεσαι βοήθεια;
Κάλεσε μας:

211 780 0708
16 Ιούλιος, 2018

Honda CR-V (2012-2018): Προβλήματα και Συμβουλές Αγοράς

Το CR-V απολαμβάνει το προνόμιο του να θεωρείται ένας από τους πρωτοπόρους της κατηγορίας των SUV, χάνοντας “στο νήμα” τον τίτλο του ιδρυτή από το Toyota RAV4. Αυτά για το αρχέγονο μοντέλο του 1997.

Τέσσερις γενιές αργότερα, και με την 5η να βρίσκεται προ των πυλών, το ιαπωνικό SUV έχει μετατραπεί σε μία από τις πλέον πολυτελείς και ποιοτικές προτάσεις της κατηγορίας, εισερχόμενο στα “χωράφια” ακόμα και των premium κατασκευών. Πάντα με γνώμονα την πρακτικότητα, την οικονομία, τις επιδόσεις και την αξιοπιστία, όπως επιτάσσει άλλωστε το δόγμα της Honda.

Σε αυτόν τον οδηγό αγοράς θα μάθεις τι να προσέξεις αλλά και πως να εντοπίσεις τα ενδεχόμενα προβλήματα που ενδέχεται να συναντήσεις σε ένα μεταχειρισμένο Honda CR-V 4ης γενιάς!

Τα υπέρ: Κινητήρας, επιδόσεις (ειδικά η έκδοση με τα 160 άλογα), κιβώτιο (τόσο το χειροκίνητο, όσο και το αυτόματο), χώροι, κατανάλωση

Τα κατά: Έλλειψη τετρακίνησης και αυτόματου κιβωτίου στην έκδοση με τα 120 άλογα, δυνατότητες εκτός δρόμου

ΣΤΟΙΧΕΙΑ/ΕΓΓΡΑΦΑ

Χρονολογία: 2012-2018
Καύσιμο: Πετρέλαιο
Κυβικά: 1.597
Ιπποδύναμη: 120 και 160 ίπποι
Ροπή: 300 και 360 Nm
0-100: 11.2 και 9.6 δευτερόλεπτα
Τελική: 185 και 202 χλμ/ώρα
Βάρος: 1.640 κιλά
CO2: 119 και 129 γρ/χλμ
Τέλη κυκλοφορίας: 116.62€ και 154.8€
Διαστήματα service: κάθε 20.000 χιλιόμετρα
Mέση κατανάλωση: 4.4 και 5.1 λίτρα/100 χλμ

ΠΛΑΙΣΙΟ

To ολιστικά ανανεωμένο πάτωμα του Civic 10ης γενιάς, στο οποίο βασίζεται το Honda CR-V, αποδείχθηκε “γρανίτης” στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP, αποσπώντας 5 αστέρια στην προστασία των επιβατών και 3 (στα 4) σε αυτή των παιδιών και πεζών.

Αυτό που εντυπωσιάζει, ωστόσο, είναι το ποσοστό της παρεχόμενης προστασίας από την καμπίνα των επιβατών, το οποίο λίγο έλειψε να αγγίξει το απόλυτο (και απίστευτο) “100αρι”! Τελικώς το κοντέρ σταμάτησε στο διθυραμβικό 93%, δηλώνοντας την στιβαρότητα της όλης κατασκευής.

Ο τεχνικός έλεγχος στα μεταχειρισμένα SUV επιβάλλει το σήκωμα σε ράμπες ή αναβατόριο. Έλεγξε προσεκτικά τα μαρσπιέ, το πάτωμα και τις πλήμνες των τροχών. Οτιδήποτε πέρα από βρωμιά, υποδηλώνει πως έχεις μπροστά σου ένα ταλαιπωρημένο σε εκτός δρόμου μονοπάτια όχημα. Ούτως ή άλλως κανένα CR-V δεν ενδείκνυται για πολλά περισσότερα από χωματόδρομους, οπότε προσοχή.

Το ίδιο ισχύει και για την ανάρτηση του CR-V. Ούσα ρυθμισμένη για άσφαλτο, οι βάσεις των αμορτισέρ της μπορούν εύκολα να ραγίσουν στα χέρια απρόσεκτων ιδιοκτητών.

Ο τεχνικός έλεγχος της Spotmechanic καλύπτει ανάρτηση και άξονες, το σύστημα διεύθυνσης, το σύστημα πέδησης καθώς και τις ρόδες και τα ελαστικά, ενώ καταγράφουμε την κατάστασή τους είτε υπάρχει κάποιο εύρημα είτε όχι. Δες και τα 38 σημεία που κοιτάμε στην ενεργητική ασφάλεια του αυτοκινήτου

Αναλόγως και τα ίδια τα αμορτισέρ, αν εμφανίζουν “τρεξίματα” υγρού στην επιφάνειά τους, απευθύνσου σε επόμενο υποψήφιο μεταχειρισμένο.

Να θυμάσαι, δεν είναι τόσο το κόστος αντικατάστασης των αποσβεστήρων (που δεν είναι και μικρό) όσο τα προβλήματα που θα εμφανίσει μακροχρόνια ένα ταλαιπωρημένο CR-V (και γενικότερα SUV) στο εσωτερικό (τριγμούς), την οδική συμπεριφορά (αλλοίωση γεωμετρίας ανάρτησης) και την ποιότητα κύλισης (ξερή αντίδραση στις λακκούβες).

ΜΗΧΑΝΙΚΑ

Η επανάσταση στο CR-V 4ης γενιάς έχει να κάνει με την προσφορά του αποκλειστικά με κινητήρες diesel.

Ο 1.6 i-DTEC αρχικά προσφερόταν μόνο στην έκδοση των 120 ίππων, όμως με το facelift του 2015 απέκτησε και δεύτερη τουρμπίνα για να φτάσει τους 160 και να αντικαταστήσει τον προηγούμενο i-DTEC των 2.2 λίτρων.

Οι εκδόσεις των 120 ίππων είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητες και εξοπλισμένες με 6αρι χειροκίνητο κιβώτιο.

Προσοχή σε τυχόν επιτήδειους που υποστηρίζουν πως έχουν “φέρει ειδική έκδοση από το εξωτερικό, τετρακίνητο”. Κάτι τέτοιο προφανώς δεν υφίσταται, οπότε μάτια και αυτιά “δεκατέσσερα”.

Κανένα πρόβλημα δεν έχει ακουστεί στα μεταχειρισμένα Honda CR-V για το -παραδοσιακά εξαιρετικό- χειροκίνητο κιβώτιο της Honda. Παρόλα αυτά, δεν αποκλείεται -και πάλι, λόγω απροσεξίας του προηγούμενου ιδιοκτήτη- να έχει “γρατζουνιστεί” το συγχρονιζέ της 3ης, κάτι που εκδηλώνεται με έναν δισταγμό στο κούμπωμα της αλλαγής από 2α σε 3η

Η Spotmechanic στο έλεγχό της καλύπτει κινητήρα και λοιπά μηχανικά μέρη, σύστημα ψύξης και μετάδοση/κιβώτιο, συνδυάζοντας ευρήματα από τον οπτικό έλεγχο στο χώρο του κινητήρα, τον έλεγχο πατώματος με τις ράμπες ανύψωσης καθώς και το test drive. Δες σε λεπτομέρεια τα αποτελέσματα του μηχανικού ελέγχου εδώ

ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ

Όπως θα έχεις καταλάβει, ο παρών οδηγός αγοράς ήταν από τους πιο εύκολους στη δημιουργία του.

Το γεγονός ότι έχουμε να κάνουμε με πρακτικά καινούργιο μοντέλο -τα μοντέλα από το 2013 και έπειτα καλύπτονται ακόμα από την 5ετη εργοστασιακή εγγύηση– και η παροιμιώδης αντοχή των Honda, καθιστούν τα προβλήματα άγνωστη ορολογία για το ιαπωνικό SUV.

Τα ηλεκτρικά δεν αποτελούν εξαίρεση, ακόμα και αναφορικά με το πολύπλοκο 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Το μόνο ζήτημα που έχει αναφερθεί, κι αυτό σε κάποιες αγορές του εξωτερικού, είναι μια αναντιστοιχία της επιλεγμένης σχέσης με αυτή που εμφανίζει η ένδειξη στον πίνακα οργάνων. Ενώ το αυτοκίνητο κινείται με 7η, δηλαδή, στο καντράν αναγράφεται ο αριθμός “8” ή “6” για παράδειγμα. Ήσσονος σημασία πρόβλημα, αλλά οφείλουμε να το αναφέρουμε.

Πέρα από αυτό, ουδέν αξιοσημείωτο.

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει η οθόνη αφής των 8 ιντσών, η οποία αποτελεί βασικό στοιχείο του εξοπλισμού για το 160αρι και συναντάται επίσης στα πλούσια 120αρια.

Οι χώροι είναι αρχοντικοί για 5 επιβάτες, όπως και η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ που ξεκινάει από τα 589 λίτρα και μπορεί να φτάσει μέχρι τα 1.350.

Ομοίως με το μικρό πρόβλημα στην “συνεννόηση” αυτόματου κιβωτίου-πίνακα οργάνων, η οθόνη μπορεί να μην κάνει άμεση επαφή με τις εντολές που δέχεται. Δεν έχει σημειωθεί κάτι για τα μεταχειρισμένα Honda CR-V, όμως είναι ένα πρόβλημα που κάνει συχνά-πυκνά την εμφάνισή του σε Civic με πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα. Οπότε δεν αποκλείεται να “κολλάει” και το ομογάλακτο SUV, δίχως φυσικά να αποτελεί λόγο ανησυχίας. Απλά θα πρέπει να πατάς 2-3 φορές την επιφάνεια που θες, για να εκτελέσει την εντολή σου (πχ ρύθμιση της έντασης του ηχοσυστήματος).

Κατά τα άλλα, όπως και με τις αναρτήσεις, εάν παρατηρήσεις φθορές και τριγμούς αρνήσου ευγενικά τις δικαιολογίες του ιδιοκτήτη ή διαπραγματεύσου την τιμή.

ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ

Mία από τα ίδια και για το αμάξωμα. Το αυτοκίνητο είναι τόσο πρόσφατο, που δεν δικαιολογεί ούτε θαμπωμένα φανάρια. Επομένως, όπως αναφέρουμε σχεδόν σε κάθε ενότητα για το CR-V, οτιδήποτε εντοπίσεις οφείλεται σε αμέλεια του ιδιοκτήτη.

Βαφή στο αμάξωμα δεν είναι απαραίτητο να μεταφράζεται σε δυνατό τρακάρισμα. Συνηθέστερος λόγος είναι οι μικροσυγκρούσεις εντός πόλης, που δίνουν στους υποψήφιους αγοραστές ένα καλό διαπραγματευτικό χαρτί για μείωση τιμής, δίχως να υπάρχει σημαντικό πρόβλημα στο αυτοκίνητο.

Φυσικά δεν θα πρέπει να ξεχνάμε τον ενδελεχή έλεγχο και επαλήθευση των στοιχείων του βιβλίου service.

Σε τι τιμή θα το βρεις ως μεταχειρισμένο;

Τα προσθιοκίνητα Honda CR-V με τους 120 ίππους κυμαίνονται λίγο κάτω από τις 20.000 ευρώ, στις 19.212€. Για την τετρακίνηση, τo 9αρι αυτόματο και τα 160 άλογα θα κληθείς να εκταμιεύσεις πάνω από 30.000 ευρώ – συγκεκριμένα 31.855€.

Τι εναλλακτικές έχεις;

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Δίχως ίχνος υπερβολής, ένα μεταχειρισμένο CR-V 4ης γενιάς αποτελεί ιδανική επιλογή για οικογενειακό αυτοκίνητο. Στην περίπτωση του αυτόματου με τα 160 άλογα, ίσως πρόκειται για το ιδανικό αυτοκίνητο – ανεξαρτήτως κατηγορίας.

Το μόνο του μειονέκτημα, αρκετά τρανταχτό μάλιστα, είναι το χαμηλό “ταβάνι” στην εκτός δρόμου έφεση.

Εάν, λοιπόν, ψάχνεις για ένα δυνατό, οικονομικό, πολυτελές, ευρύχωρο, αξιόπιστο οικογενειακό αυτοκίνητο και μπορείς να συμβιβαστείς με βόλτες σε χωματόδρομους πέρα από την άσφαλτο, ένα μεταχειρισμένο CR-V 4ης γενιάς είναι εκεί έξω!

Share12
Tweet
Pin
+1
Share
12 Shares