Χρειάζεσαι βοήθεια;
Κάλεσε μας:

211 780 0708
09 Ιουλίου, 2018

Toyota RAV4 3ης γενιάς (2005-2012): Προβλήματα και Συμβουλές Αγοράς

Τα SUVs αποτελούν την πιο αναπτυσσόμενη κατηγορία αυτοκινήτων στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία κα την επιτυχία αυτή την οφείλουν -εν πολλοίς- στο όραμα του “ιδρυτή” των ασφάλτινων 4×4, όπως ονομάστηκαν τα SUVs, το Toyota RAV 4.

Η τρίτη του γενιά είναι ίσως η πιο ολοκληρωμένη, καλύπτοντας όλες τις πιθανές απαιτήσεις ενός οικογενειάρχη του οποίου η όρεξη δεν σταματά εκεί που τελειώνει η άσφαλτος.

Μεγάλοι χώροι, χαμηλή κατανάλωση, οδική συμπεριφορά και η απαράμιλλη ιαπωνική παράδοση στην απουσία προβλημάτων, καθιστούν ένα μεταχειρισμένο RAV 4 3ης γενιάς μία από τις πληρέστερες προτάσεις στην κατηγορία των SUV.

Σε αυτόν τον οδηγό βάζουμε στο μικροσκόπιο τα μεταχειρισμένα Toyota RAV 4 και αναλύουμε όλα τα προβλήματα που ενδέχεται να αντιμετωπίσεις στην αναζήτηση ενός πραγματικά καλού μεταχειρισμένου!

Τα υπέρ: Χώροι, οδική συμπεριφορά, επιδόσεις, κατανάλωση, πρακτικότητα

Τα κατά: Θόρυβος κινητήρα στις υψηλές στροφές, σχετικά χαμηλό “ταβάνι” στις εκτός δρόμου δυνατότητες

ΣΤΟΙΧΕΙΑ/ΕΓΓΡΑΦΑ
Χρονολογία: 2005-2012
Καύσιμο: Βενζίνη
Κυβικά: 1.998
Ιπποδύναμη: 152 ίπποι
Ροπή: 196 Nm
0-100: 10.2 δευτερόλεπτα
Τελική: 185 χλμ/ώρα
Βάρος: 1.425 κιλά
CO2: 202 γρ/χλμ
Τέλη κυκλοφορίας: 690€
Διαστήματα service: κάθε 15.000 χιλιόμετρα
Mέση κατανάλωση: 8.6 λίτρα/100 χλμ

ΠΛΑΙΣΙΟ

To RAV4 ήταν από τα πιο άκαμπτα αυτοκίνητα της εποχής, κάτι που αποτυπώθηκε στην βαθμολογία που απέσπασε στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP.

Μην σε ξεγελά το συνολικό σκορ των 4 αστεριών, καθότι η απόλυτη επίδοση των 5 δεν ήρθε λόγω μικρο-ελλείψεων στον εξοπλισμό “σήμανσης” (προειδοποιητικό μήνυμα για ζώνη ασφαλείας κλπ). Η προστασία παιδιών είναι άριστη (4/4), ενώ και αυτή των πεζών κυμαίνεται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα με 3 στα 4 αστέρια.

Η ανάρτηση φέρει -τα σπάνια για την κατηγορία των SUVs- διπλά ψαλίδια εμπρός και τη συνήθη διάταξη των πολλαπλών συνδέσμων πίσω, συνδυάζοντας την καλοδεχούμενη αμεσότητα εντός με την απαραίτητη αντοχή εκτός δρόμου.

Παρόλο το ανθεκτικό της κατασκευής, έχουν παρατηρηθεί φαινόμενα στα οποία τα αμορτισέρ “κοπανάνε” έντονα. Αυτό υποδηλώνει ότι το μεταχειρισμένο RAV 4 προς εξέταση έχει περάσει δύσκολες στιγμές μακριά από την άσφαλτο, ή ακόμα και εντός.

Πολλοί ιδιοκτήτες RAV 4, αλλά και γενικότερα SUV, έχουν την συνήθεια να περνάνε με ταχύτητα πάνω από μεγάλες λακκούβες. Η εντύπωση πως οι αναρτήσεις τους είναι άτρωτες, έχει δημιουργήσει προβλήματα σε κάποια Toyota οπότε κάνε test drive και έλεγξε κατά πόσο τα αμορτισέρ “κοπανάνε”!

Ο ενδελεχής έλεγχος στα top mounts της ανάρτησης θα φανερώσει το ποιόν του μοντέλου, αλλά στα “βαριά” περιστατικά φαίνεται και με το μάτι. Διαρροή υγρών ή ετοιμόρροπα ελατήρια είναι τα πιο βασικά αίτια για την ημιτελή λειτουργία της ανάρτησης, από κοινού με τις φθαρμένες βάσεις.

Όπως πάντα, ελέγχουμε διεξοδικά το βιβλίο service και τις σφραγίδες που υπάρχουν μετά από κάθε επισκευή.

Ο τεχνικός έλεγχος της Spotmechanic καλύπτει ανάρτηση και άξονες, το σύστημα διεύθυνσης, το σύστημα πέδησης καθώς και τις ρόδες και τα ελαστικά, ενώ καταγράφουμε την κατάστασή τους είτε υπάρχει κάποιο εύρημα είτε όχι. Δες και τα 38 σημεία που κοιτάμε στην ενεργητική ασφάλεια του αυτοκινήτου

ΜΗΧΑΝΙΚΑ

H ειδοποιός διαφορά μεταξύ 3ης και 2ης γενιάς αφορά το σύστημα τετρακίνησης.

Το κεντρικό viscous διαφορικό έδωσε την θέση του σε μια απλούστερη -και πιο οικονομική- διάταξη συνεκτικού συμπλέκτη, ενώ και το πίσω διαφορικό είναι πλέον “ελεύθερο”. Ο κεντρικός συμπλέκτης αναλαμβάνει να μεταβάλλει το ποσοστό κατανομής της ροπής στους δύο άξονες σε ποσοστό από 100/0 έως 55/45 για εμπρός και πίσω, ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης.

Για τις δύσκολες καταστάσεις το ιαπωνικό μοντέλο διαθέτει ένα διακόπτη στο ταμπλό που “κλειδώνει” ηλεκτρονικά την κατανομή κατά 55% εμπρός και 45% πίσω, μέχρι την ταχύτητα των 40 χλμ./ώρα.

Η λειτουργία του συνεκτικού συμπλέκτη προϋποθέτει μια διαφορά ταχύτητας μεταξύ των δυο αξόνων. Με απλά λόγια, οι αισθητήρες θα πρέπει να ανιχνεύσουν σπινάρισμα ή τάση να εκδηλωθεί για να στείλουν ισχύ πίσω. Οπότε αν οδηγήσεις το RAV 4 σε ολισθηρό οδόστρωμα ή λάσπη, δεν συντρέχει λόγος ανησυχίας σε περίπτωση που νιώσεις ένα ελαφρύ σπινάρισμα.

Αν, όμως, είναι παρατεταμένο τότε οι δίσκοι του συμπλέκτη οδεύουν προς αντικατάσταση. Δεν είναι καθόλου μικρό έξοδο, οπότε προχώρα σε επόμενο RAV 4.

Στο facelift του 2011 ο κινητήρας απέκτησε το σύστημα Valvematic, που ρυθμίζει εκτός από τον χρονισμό και το βύθισμα των βαλβίδων. Η απόδοση ανέβηκε στους 158 ίππους και τα 200 Nm ροπής.

Πρακτικά δεν υπάρχει ιδιαίτερη διακύμανση, οπότε αν οδηγήσεις διαδοχικά ένα RAV 4 πριν κι ένα μετά το facelift δεν είναι απαραίτητο να αισθανθείς τα 6 περισσότερα άλογα.

Η Spotmechanic στο έλεγχό της καλύπτει κινητήρα και λοιπά μηχανικά μέρη, σύστημα ψύξης και μετάδοση/κιβώτιο, συνδυάζοντας ευρήματα από τον οπτικό έλεγχο στο χώρο του κινητήρα, τον έλεγχο πατώματος με τις ράμπες ανύψωσης καθώς και το test drive. Δες σε λεπτομέρεια τα αποτελέσματα του μηχανικού ελέγχου εδώ

Όσο απροβλήματιστος είναι ο κινητήρας, όμως, τόσα προβλήματα έχει εμφανίσει το κιβώτιο στα μεταχειρισμένα RAV 4.

Χωρίς να πρόκειται για μαζικά προβλήματα, δεν είναι λίγα τα μεταχειρισμένα RAV 4 που έχουν περάσει από το συνεργείο για επισκευή κιβωτίου. Το πρόβλημα εντοπίζεται σε κάποια γρανάζια (συνηθέστερα 3ης και 5ης ταχύτητας), τα οποία είναι μικρότερα των εργοστασιακών προδιαγραφών λόγω κατασκευαστικού λάθους.

Το φαινόμενο εκδηλώνεται με το “πέταγμα” των ανάλογων σχέσεων (το γρατζούνισμα κατά την προσπάθεια εμπλοκής, δηλαδή) και η επισκευή είναι ιδιαίτερα χρονοβόρα και κοστοβόρα, καθώς απαιτεί το “λύσιμο” του κιβωτίου.

Μέγιστη προσοχή στο βιβλίο service για σημείωση της αντίστοιχης επισκευής. Εάν απουσιάζει και διαπιστώσεις στην οδήγηση οποιονδήποτε δισταγμό κατά την επιλογή σχέσεων, αναζήτησε τάχιστα επόμενο δείγμα.

ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ

Κανένα πρόβλημα δεν σημειώνεται στα ηλεκτρονικά του ιαπωνικού αυτοκινήτου.

Μοναδικό σημείο προσοχής είναι το σύστημα EPS, που αποτελεί μέρος του συστήματος ευστάθειας VSC το οποίο με τη σειρά του, συνεργάζεται με το σύστημα τετρακίνησης. Το EPS ρυθμίζει την υποβοήθηση του τιμονιού, αναλόγως των δεδομένων που λαμβάνει το VSC.

Σε γρήγορη οδήγηση δηλαδή “βαραίνει”, σε χαμηλές ταχύτητες κανονικών συνθηκών (κίνηση σε πόλη) “ελαφρώνει”, σε περιπτώσεις που το σύστημα τετρακίνησης μεταβάλλει την κατανομή της ροπής (κίνηση εκτός δρόμου ή σε ολισθηρές επιφάνειες) επιλέγει μια μέση ρύθμιση κ.ο.κ.

Αν σε κίνηση εντός πόλης αισθανθείς βαρύ το τιμόνι, ενδέχεται το EPS ή το VSC να λαμβάνει (ή να μεταδίδει) λάθος δεδομένα. Τυχόν επισκευή δεν επιβαρύνει ιδιαίτερα το πορτοφόλι, αλλά δίνει ένα ισχυρό διαπραγματευτικό “όπλο” για να κατέβει η τιμή.

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Η αισθητή αύξηση του μεγέθους προσφέρει μια ευρύχωρη καμπίνα, ικανή να μεταφέρει πέντε ενήλικες και επιπλέον 586 λίτρα αποσκευών. Ακρως θετική σε αυτό είναι και η σχεδίαση των πίσω καθισμάτων, που όχι μόνο αναδιπλώνονται αλλά μετακινούνται και κατά μήκος (Easy Flat) αφήνοντας με τη λειτουργικότητά τους ξεκάθαρες πολυμορφικές προεκτάσεις.

Το Easy Flat μπορεί να αυξήσει την χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ μέχρι τα 1.469 λίτρα, δίχως την ταλαιπωρία της αναδίπλωσης των καθισμάτων.

Ο κλιματισμός, το Easy Flat, το ράδιο-CD με MP3 και οι εννέα αερόσακοι, ένας εκ των οποίων για τα γόνατα του οδηγού, είναι στάνταρ από την βασική έκδοση Στις πιο πλούσιες Executive και Luxury συναντάμε εξάδισκο ράδιο-CD, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλιοροφή και cruise control, μεταξύ άλλων.

Ουδέν σημαντικό πρόβλημα αναφέρεται στην συναρμογή των πλαστικών ή την ηχομόνωνη.

ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ

Το facelift εισήγαγε νέα φωτιστικά σώματα εμπρός και ελαφρώς διαφορετικά πίσω, μαζί με την χρωμιωμένη γρίλια.

Τα πιο παλιά μοντέλα δεν είναι σπάνιο να παρουσιάζουν θαμπωμένα κρύσταλλα, ένα πρόβλημα ήσσονος σημασίας.

Έλεγξε προσεκτικά τα μασπιέ και τα χαμηλά σημεία του αμαξώματος. Η απρόσεκτη χρήση που αναφέραμε πιο πάνω, αφήνει τα σημάδια της στο αμάξωμα. Η δυσπρόσιτη θέση εργασίας αυξάνει την τιμή της φανοποιείας, οπότε “ζύγισε” τα οικονομικά δεδομένα για να αποφασίσεις αν θα διαπραγματευτείς την τιμή ή θα απευθυνθείς σε άλλο μεταχειρισμένο RAV 4.

Σε τι τιμή θα το βρεις ως μεταχειρισμένο;

Ένα μεταχειρισμένο Toyota RAV 4 3ης γενιάς κοστίζει κατά μέσο όρο 9.149€.

Tι εναλλακτικές έχεις;

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Ένα από τα καλύτερα SUVs, που τυγχάνει να είναι και ο συνεχιστής της κληρονομιάς που δημιούργησε το πρώτο RAV 4.

Δες Ελεγμένα Toyota RAV4

1 Shares
Share1
Tweet
Pin
Share