Χρειάζεσαι βοήθεια;
Κάλεσε μας:

211 780 0708
29 Ιουνίου, 2018

Subaru Forester 2.0X/2.5ΧΤ (2008-2013): Προβλήματα και Συμβουλές Αγοράς

Μακρύτερο, ψηλότερο και με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, έχοντας την μηχανολογική ιδιαιτερότητα του επίπεδου κινητήρα και της συμμετρικής τετρακίνησης, ένα μεταχειρισμένο Subaru Forester SH υπόσχεται να σε βγάλει “ασπροπρόσωπο” τόσο στα κακοτράχαλα εδάφη, όσο και πάνω από τις “λακκούβες” των οικογενειακών υποχρεώσεων.

Σε αυτόν τον οδηγό αγοράς αναλύουμε τα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν σε ένα μεταχειρισμένο Subaru Forester 3ης γενιάς. Πιο συγκεκριμένα, εμβαθύνουμε στις δύο βενζινοκίνητες εκδόσεις του μοντέλου, την 2.0X με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα και την 2.5XT -για τους “ανήσυχους” οικογενειάρχες- με το 2.5αρι τούρμπο κινητήρα.

Τι να προσέξεις λοιπόν σε ένα μεταχειρισμένο Subaru Forester;

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Τα υπέρ: Χώροι, άνεση ανάρτησης, επιδόσεις (το 2.5ΧΤ), εκτός δρόμου δυνατότητες

Τα κατά: Κλίσεις αμαξώματος στις στροφές (σε γρήγορη οδήγηση), αίσθηση τιμονιού, κατανάλωση (ειδικά το 2.5ΧΤ), σκληρά πλαστικά στο εσωτερικό, τέλη κυκλοφορίας

ΣΤΟΙΧΕΙΑ/ΕΓΓΡΑΦΑ

Χρονολογία: 2008 – 2013
Καύσιμο: Βενζίνη
Κυβικά: 1.994 και 2.457
Ιπποδύναμη: 150 και 230 ίπποι
Ροπή: 196 και 320 Nm
0-100: 10,6 και 7,1 δευτερόλεπτα
Τελική: 197 και 214 χλμ/ώρα
Βάρος: 1.410 και 1.485 κιλά
CO2: 198 και 248 γρ/χλμ
Διαστήματα service: κάθε 12.500 χιλιόμετρα
Μέση κατανάλωση: 9.4 και 10.7 λίτρα/100 χλμ

ΠΛΑΙΣΙΟ

Χωρίς να το διατυμπανίζει, η Subaru προσέφερε ένα από τα ασφαλέστερα -αν όχι, το ασφαλέστερο- αυτοκίνητο της κατηγορίας στην αρχή της δεκαετίας.

Το πλαίσιο του Impreza 3ης γενιάς (αυτό με το hatchback αμάξωμα, δηλαδή), στο οποίο βασίζεται το Forester αποδείχθηκε “βράχος” κατά τις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP, αποσπώντας 5 αστέρια και με ποσοστό προστασίας των επιβατών στο εντυπωσιακό 91%!

Οι πεζοί επίσης δεν έχουν να φοβούνται πολλά, καθώς η καμπύλη διαμόρφωση του εμπρός μέρους και η κλίση του καπό παρέχουν προστασία σε ποσοστό 73% (παραλίγο 4/4 αστέρια).

Όσα οχήματα συνηθίζουν να “λερώνονται” σε εκτός δρόμου επιφάνειες, είναι επίφοβα για χτυπήματα ή ακόμα χειρότερα, ρωγμές στο πλαίσιο και τους συνδέσμους της ανάρτησης. Τα μεταχειρισμένα Forester δεν αποτελούν εξαίρεση.

Για αυτό το λόγο, πριν αγοράσεις ένα μεταχειρισμένο Forester, σήκωσέ το σε ράμπες ή σε αναβατόριο και έλεγξε οπωσδήποτε τα ψαλίδια, τις πλήμνες των τροχών και τα μαρσπιέ.

Στη συνέχεια οδήγησέ το και δώσε ιδιαίτερη προσοχή στο τιμόνι. Κανονικά είναι “αναίσθητο”, χωρίς να περνάει πληροφόρηση ή δονήσεις και με μικρό βάρος, τόσο στην ευθεία όσο και στις στροφές. Εάν τα παραπάνω δεν ισχύουν, μπορεί να χρειαστεί κάτι παραπάνω από ζυγοστάθμιση και ευθυγράμμιση.

Όπως πάντα, πρέπει να ζητήσεις το βιβλίο service και να το επαληθεύσεις! Αν είναι πρόσφατη η επίσκεψη σε βουλκανιζατέρ, δεν δικαιολογείται απόκλιση στο σύστημα διεύθυνσης. Άρα μιλάμε για πρόβλημα στην ανάρτηση, οπότε επισκέψου κάποιο άλλο μεταχειρισμένο Forester.

Ο τεχνικός έλεγχος της Spotmechanic καλύπτει ανάρτηση και άξονες, το σύστημα διεύθυνσης, το σύστημα πέδησης καθώς και τις ρόδες και τα ελαστικά, ενώ καταγράφουμε την κατάστασή τους είτε υπάρχει κάποιο εύρημα είτε όχι. Δες και τα 38 σημεία που κοιτάμε στην ενεργητική ασφάλεια του αυτοκινήτου

ΜΗΧΑΝΙΚΑ

Οι boxer κινητήρες της Subaru έχουν εξαιρετική φήμη, αναφορικά με την μακροημέρευση τους. Πιστό στην παράδοση το Forester, δεν θα σε απασχολήσει με προβλήματα στο μπλοκ και τα περιφερειακά του κινητήρα.

Ο 2.0λιτρος ατμοσφαιρικός δεν παρουσιάζει το παραμικρό.

Ο 2.5αρης του ΧΤ σου εφιστά την προσοχή κατά τους πολύ ζεστούς μήνες του καλοκαιριού, καθότι μπορεί να ανεβάσει θερμοκρασία. Δεν είναι λίγοι οι ιδιοκτήτες που αντικατέστησαν το intercooler με το αντίστοιχο του Impreza STI και ξέγνοιασαν. Σε γενικές γραμμές, πάντως, μιλάμε για ιδιαίτερα αξιόπιστα μοτέρ.

Το ίδιο ισχύει και για το φημισμένο Symmetrical All Wheel Drive., το σύστημα τετρακίνησης της Subaru.

Υπό κανονικές συνθήκες δεν θα πρέπει να εμφανίσει το παραμικρό, τόσο στην οδήγηση όσο και στον τεχνικό έλεγχο. Όπως είπαμε παραπάνω, έλεγξε το αυτοκίνητο από κάτω. Αν παρατηρήσεις έντονα σημάδια στα κέλυφη των διαφορικών, αναζήτησε αλλού το μεταχειρισμένο Forester που σου ταιριάζει.

Τα κιβώτια, από την άλλη, είναι “δίκοπο μαχαίρι”.

Στα χειροκίνητα δεν προβλέπεται να αντιμετωπίσεις πρόβλημα. Εξυπακούεται πως αυτό εξαρτάται και από το ποιόν του προηγούμενου ιδιοκτήτη, αλλά ένα καλοσυντηρημένο Forester είναι “αλεξίσφαιρο”.

Και στις δύο περιπτώσεις μιλάμε για κιβώτιο 5 σχέσεων.

Στην αντίπερα όχθη, το αυτόματο 4αρι έχει σαφώς χειρότερη φήμη από τον χειροκίνητο “αδελφό”.

Έχουν σημειωθεί κάποια περιστατικά -στην Ελλάδα μόνο ήταν τουλάχιστον 3- όπου το κιβώτιο “κόλλαγε” στην ταχύτητα, είτε στην 1η είτε στην όπισθεν, και επιτάχυνε ακούσια. Δεν υπήρξε γενικευμένο πρόβλημα ώστε να προκαλέσει ανάκληση, ωστόσο και στο εξωτερικό αντιμετώπισαν ζητήματα του είδους.

Αυτό που δυσκολεύει ακόμα περισσότερο την κατάσταση, είναι η αδυναμία διάγνωσης κατά την οδήγηση. Δεν υπάρχει, δηλαδή, ένα σημάδι ή χαρακτηριστικό λειτουργίας (π.χ. δισταγμός στην αλλαγή σχέσεων ή την επιλογή της όπισθεν) που να φανερώνει την ύπαρξη του προβλήματος. Με δυο λόγια αν “βγάλει” την ζημιά, την έβγαλε.

Δεδομένης της σοβαρότητας του προβλήματος -έστω, σε μεμονωμένο αριθμό- καλό θα ήταν να αποφύγεις το αυτόματο κιβώτιο.

Ούτως ή άλλως, πρόκειται για ένα παλαιωμένης τεχνολογίας σύνολο 4 ταχυτήτων που επιβαρύνει την κατανάλωση και πλήττει τις επιδόσεις.

Η Spotmechanic στο έλεγχό της καλύπτει κινητήρα και λοιπά μηχανικά μέρη, σύστημα ψύξης και μετάδοση/κιβώτιο, συνδυάζοντας ευρήματα από τον οπτικό έλεγχο στο χώρο του κινητήρα, τον έλεγχο πατώματος με τις ράμπες ανύψωσης καθώς και το test drive. Δες σε λεπτομέρεια τα αποτελέσματα του μηχανικού ελέγχου εδώ

ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ

Ουδέν μεμπτό και εδώ, πέρα από μια μικρή λεπτομέρεια.

Σε κάποια -λίγα- Forester, κυρίως 2.0Χ, παρουσιάζονταν αρρυθμίες στο χαμηλό προς μεσαίο φάσμα των στροφών. Περίπου στις 2.500 σ.α.λ. και μέχρι τις 3 κάτι, ο κινητήρας σκόρτσαρε, θυμίζοντας πρόβλημα στη βαλβίδα ρύθμισης του ρελαντί. Επειδή, όμως, το ρελαντί βρίσκεται 1.500+ στροφές παρακάτω, το ζήτημα αποδόθηκε σε δυσλειτουργία του λογισμικού.

Η βλάβη θα πρέπει να έχει επιλυθεί -αν έχει ταλαιπωρήσει το μεταχειρισμένο που κοιτάς- στα πλαίσια της εγγύησης. Για μία ακόμα φορά, ξεψάχνισε το βιβλίο service.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η ιστορία πίσω από το συγκεκριμένο πρόβλημα του Forester, πάνω στο οποίο έπεσε μπόλικη “σκιά”. Μέσες-άκρες η φημολογία ήθελε την Subaru να τοποθετεί έναν έξτρα αλγόριθμο στο λογισμικό του κινητήρα -κάτι σαν πρώιμο Dieselgate- προκειμένου να μπορέσει να περάσει τις μετρήσεις εκπομπών ρύπων. Σε κάποια Forester ο αλγόριθμος παρουσίαζε ζητήματα συμβατότητας με τους χάρτες ανάφλεξης, με αποτέλεσμα το ανωτέρω σκορτσάρισμα.

Δεν αποδείχθηκε ποτέ τίποτα, αλλά αν ενδιαφέρεσαι για μεταχειρισμένο Forester, έχει γούστο να ξέρεις ότι υπήρξε και ίντριγκα πίσω από το όνομά του.

Κατά τα λοιπά ηλεκτρικά, κανένα αξιοσημείωτο πρόβλημα.

ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ

Αυτοκίνητο 10ετίας -στην χειρότερη- δεν νοείται να αντιμετωπίζει προβλήματα με την βαφή, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για ένα από τα πιο ανθεκτικά SUVs.

Παρόλα αυτά η κακομεταχείριση μπορεί να αφήσει “κουσούρια”. Έλεγξε περιμετρικά το αμάξωμα για σημάδια και μικρά βαθουλώματα, ειδικά χαμηλά και πίσω από τους θόλους των τροχών. .

Έλεγξε την κατάσταση των ελαστικών για να βεβαιωθείς ότι είναι ασφαλή και δεν χρειάζεται να τα αντικαταστήσεις στο άμεσο μέλλον.

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Τα πλαστικά στο εσωτερικό ενός Subaru Forester 3ης γενιάς μπορεί να είναι σκληρά, αλλά τυπικής ιαπωνικής τεχνοτροπίας: δηλαδή φτιαγμένα με γνώμονα την χρηστικότητα και την αντοχή στον χρόνο.

Οι χώροι είναι υπερ-επαρκείς για 5 επιβάτες και ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται στα 450 λίτρα.

Δεν είναι λίγα τα μεταχειρισμένα Forester 2.0X (πιο σπάνια το 2.5ΧΤ) που έχουν αέριο. Η μετατροπή γινόταν επίσημα, από την ελληνική αντιπροσωπεία, οπότε δεν χρειάζεται ανησυχία για την ποιότητα της κατασκευής.

Ο εξοπλισμός είναι πλήρης με 8 αερόσακους, σύστημα ελέγχου της ευστάθειας VDC, ABS, ηλεκτρικά παράθυρα μπρος-πίσω και cruise control. Μετά το facelift συναντάμε οθόνη στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας, αντί για ράδιο-cd.

Σε τι τιμή θα το βρεις ένα μεταχειρισμένο Subaru Forester;

Tο 2.0Χ κυμαίνεται στις 11.731 κατά μέσο όρο, ενώ το 2.5ΧΤ ανέρχεται στις 15.185 ευρώ.

Τι εναλλακτικές έχεις;

  • Toyota RAV4
  • Honda CRV
  • Nissan X-Trail
  • Ford Kuga

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Το 2.0λιτρο Χ αποτελεί την πιο αποτελεσματική πρόταση στην κατηγορία των SUVs, αναφορικά με τον off road χαρακτήρα.

Το 2.5ΧΤ είναι από τα πιο γρήγορα, ανεξαρτήτως τιμής και μεγέθους.

Κοντολογίς ένα μεταχειρισμένο Subaru Forester μπορεί να καλύψει τις ανάγκες τόσο του κυνηγού, όσο και του “ραλίστα”. Το κυριότερο; Δίχως να παραμελεί την άνεση και τους χώρους της οικογένειας.

Δες Ελεγμένα Subaru Forester

18 Shares
Share18
Tweet
Pin
Share