Χρειάζεσαι βοήθεια;
Κάλεσε μας:

211 780 0708
21 Ιουνίου, 2018

Seat Ibiza 1.2 TSI (2008-2017): Προβλήματα και Συμβουλές Αγοράς

Το Seat Ibiza στην 4η γενιά του, παρουσιάστηκε πιο σπορ από ποτέ. Στην αρχή, βέβαια, η εμπορική του καριέρα συνδεόταν αποκλειστικά με ατμοσφαιρικούς κινητήρες, κάτι που στερούσε αρκετά από το σπορτίφ υπόβαθρο που ευαγγελιζόταν η Seat.

Με τον ερχομό όμως του 1.2 TSI το 2010, το Ibiza απέκτησε το απαιτούμενο “νεύρο” και καθιερώθηκε ως μία από τις πιο συμφέρουσες προτάσεις στην αγορά των μεταχειρισμένων!

Η Spotmechanic σου παρουσιάζει τον πληρέστερο οδηγό αγοράς ενός μεταχειρισμένου Ibiza, ώστε να διαλέξεις αυτό που σου ταιριάζει, να το ελέγξεις σωστά και να μην ανησυχείς για τυχόν προβλήματα που θα εμφανιστούν στην πορεία.

Τα υπέρ: Οδική συμπεριφορά, κιβώτιο DSG, χώροι (ιδιαίτερα το 5θυρο), χαμηλά πάγια έξοδα, κατανάλωση, εμφάνιση (ιδιαίτερα το 3θυρο SC)

Τα κατά: Άνεση ανάρτησης, σκληρά πλαστικά στο εσωτερικό, χώροι για τους πίσω επιβάτες (το SC), γενικότερη αίσθηση ότι είναι ένα “κλικ” κάτω σε σχέση με το VW Polo

ΣΤΟΙΧΕΙΑ/ΕΓΓΡΑΦΑ

Χρονολογία: 2008 – 2017
Καύσιμο: Βενζίνη
Κυβικά: 1.197
Ιπποδύναμη: 105 άλογα
Ροπή: 178 Nm
0-100: 9.7 δευτερόλεπτα
Τελική: 190 χλμ/ώρα
Βάρος: 1.090 κιλά
CO2: 124 γρ/χλμ
Τέλη κυκλοφορίας: 135€
Διαστήματα service: ανά 15.000 χιλιόμετρα
Μέση κατανάλωση: 5.3 λίτρα/100 χλμ

ΠΛΑΙΣΙΟ

Μοιραζόμενο το πάτωμα με το VW Polo 5ης γενιάς, το Ibiza ξεκινάει από την πλέον στιβαρή βάση.

Κάτι που αποτυπώνεται στα αποτελέσματα των δοκιμών πρόσκρουσης του Euro NCAP, στις οποίες απέσπασε την μέγιστη βαθμολογία στην προστασία των επιβατών-ήτοι 5 αστέρια.

Εξίσου αποτελεσματικό αποδείχθηκε και σε αυτή των πεζών, αποσπώντας 3 στα 4 αστέρια.

Η αρχιτεκτονική της ανάρτησης είναι κοινή με του αντίστοιχου Polo, μεταφραζόμενη σε γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω.

Φυσικά, για να σταθεί επάξιο στον χαρακτηρισμό της Seat ως η “Alfa Romeo του VAG” χρειάστηκαν οι απαραίτητες σπορ ρυθμίσεις στο στήσιμο. Τα αμορτισέρ είναι πιο σφιχτά, όπως και τα ελατήρια, κάτι που ζημιώνει ελαφρώς την άνεση.

Το Ibiza γενικά περνάει κραδασμούς από τον ημιάκαμπτο, οπότε δεν χρειάζεται ανησυχία αν το μεταχειρισμένο προς εξέταση “κοπανάει” λίγο. Βέβαια άλλο “λίγο” και τελείως διαφορετικό το “τραντάζεται συθέμελα”.

Χωρίς να σημαίνει απαραιτήτως πρόβλημα, αν οι κραδασμοί και οι θόρυβοι είναι έντονοι κατά πάσα πιθανότητα θα απαιτήσουν αλλαγή αμορτισέρ.

Μπορείς να διαπραγματευτείς την τιμή προς τα κάτω, αλλά προσοχή. Αν στο βιβλίο service φαίνεται πως είναι αλλαγμένα πρόσφατα, τότε η πίσω ανάρτηση είναι πληγωμένη σε δομικό βαθμό, πιθανόν λόγω τρακαρίσματος και πρόχειρης επισκευής (αρκετά σπάνιο).

Όπως και να ‘χει, αναζήτησε επόμενο υποψήφιο προς αγορά.

Εξυπακούεται πως λοιποί τριγμοί και θόρυβοι από την ανάρτηση, δεν δικαιολογούνται σε καλομεταχειρισμένο αυτοκίνητο 10ετίας.

Ο τεχνικός έλεγχος της Spotmechanic καλύπτει ανάρτηση και άξονες, το σύστημα διεύθυνσης, το σύστημα πέδησης καθώς και τις ρόδες και τα ελαστικά, ενώ καταγράφουμε την κατάστασή τους είτε υπάρχει κάποιο εύρημα είτε όχι. Δες και τα 38 σημεία που κοιτάμε με πάνω από 50 ελέγχους εδώ

ΜΗΧΑΝΙΚΑ

Ο 8βάλβιδος 1.200αρης TSI “ανέστησε” τις επιδόσεις του Ibiza, τοποθετώντας το στην κορυφή της κατηγορίας.

Για τους “ανήσυχους” νεαρούς ή φοιτητές που έλκονται από την coupe-οειδή σιλουέτα του 3θυρου SC, ένα μεταχειρισμένο Ibiza 1.2 TSI μπορεί να σταθεί με άνεση δίπλα στα σημερινά supermini αντίστοιχου προσανατολισμού. Τα 9.7 δευτερόλεπτα για το 0-100, οι εξαιρετικές επιταχύνσεις εν κινήσει και τα 190 χλμ/ώρα κοντράρουν άνετα το σημερινό Ibiza 1.0 TSI των 95 ίππων.

Όπως όλοι οι TSI, έτσι και ο 1.2 “χαροποιείται” ιδιαίτερα από συχνότερες του κανονικού αλλαγές λαδιών. Η Seat ορίζει την αλλαγή κάθε 15.000, αλλά και κάθε 10.000 να τις κάνεις, δεν αποτελεί πρόβλημα.

Αυτό που είναι ζήτημα στον 1.2 TSI αφορά την καδένα χρονισμού. Οι καδένες έχουν το πλεονέκτημα της τοποθέτησης εφ’ όρου ζωής, σε σύγκριση με τους ιμάντες. Αυτή του 1.200αρη, ωστόσο, έχει την τάση να χαλαρώνει και να προκαλεί έναν θόρυβο που θυμίζει “πειράκια”.

Αν ακούσεις -ιδιαίτερα στο ρελαντί- έναν ήχο που παραπέμπει σε ντίζελ, η καδένα δεν έχει αλλαχτεί. Κάτι που συνέβη στο πλαίσιο της εγγύησης σε πολλά μεταχειρισμένα Ibiza. Σε περίπτωση που δεν ισχύει, θα επωμιστείς ο ίδιος το -διόλου μικρό- κόστος της αντικατάστασης.

Εάν δεν ακούς τον χαρακτηριστικό αυτό θόρυβο, αλλά ανάβει το check engine στον πίνακα οργάνων θα χρειαστείς απλά μια καινούργια λυχνία. Ή το πολύ, ένα reset στις εργοστασιακές ρυθμίσεις από το διαγνωστικό μηχάνημα.

Το 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο δεν θα σε απασχολήσει, αλλά έχε τον νού σου στην όπισθεν.

Λόγω της “πατητής” εμπλοκής της (προς τα κάτω ο λεβιές και εμπρός αριστερά), αρκετοί οδηγοί την επέλεγαν χωρίς να έχει ακινητοποιηθεί εντελώς το όχημα. Δεν είναι ό,τι καλύτερο για το κιβώτιο αυτό το “γρατζούνισμα”, αν επαναλαμβάνεται σε βάθος χρόνου.

Η Spotmechanic στο έλεγχό της καλύπτει κινητήρα και λοιπά μηχανικά μέρη, σύστημα ψύξης και μετάδοση/κιβώτιο, συνδυάζοντας ευρήματα από τον οπτικό έλεγχο στο χώρο του κινητήρα, τον έλεγχο πατώματος με τις ράμπες ανύψωσης καθώς και το test drive. Δες σε λεπτομέρεια τα αποτελέσματα του μηχανικού ελέγχου εδώ

ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ

Μένουμε στα του κιβωτίου, αλλά περνάμε στο 7αρι διπλού συμπλέκτη.

Το εξαιρετικό DSG είναι, απλά, το καλύτερο κιβώτιο της κατηγορίας. Δεν σημειώνονται προβλήματα, όμως έχουν αναφερθεί κάποια περιστατικά από Ibiza Cupra που το DSG επέλεξε νεκρά και “κόλλησε”.

Διαφορετικό μοντέλο και συνδυασμός κινητήρα, αλλά ακολούθα την εξής διαδικασία εάν ψάχνεις για μεταχειρισμένο Ibiza με το συγκεκριμένο σύστημα μετάδοσης:

  • Ακινητοποίησε το όχημα αρκετές φορές. Εάν ξεκινάει χωρίς κομπιάσματα, προχώρα άφοβα.
  • Επίλεξε νεκρά σε 3-4 σταματήματα (το “N” στη βάση του επιλογέα). Αν παρατηρήσεις καθυστέρηση στην εμπλοκή ταχύτητας (όταν μετακινήσεις τον επιλογέα στο “D”) ενδέχεται να χρειάζεται αναβάθμιση, ακόμα και αντικατάσταση το λογισμικό.

“Προσέχουμε για να έχουμε” και αναζητούμε επόμενο μεταχειρισμένο Ibiza προς εξέταση.

ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ

Από τα πιο δυνατά σημεία του Ibiza, αλλά και από τα πιο “εκδηλωτικά” για τυχόν τρακάρισμα.

Έλεγξε τους αρμούς του καπό με τα φανάρια, στο πάνω μέρος. Η καμπύλη που κάνει το καπό θα πρέπει να είναι σε αντιστοιχία και στα δυο φώτα. Αν υπάρχει διαφορά, έχεις να κάνεις με τρακαρισμένο. Στα facelift μοντέλα (2012 και μετά) ο εντοπισμός είναι ακόμα πιο εύκολος, καθώς οι αρμοί μίκρυναν καθιστώντας εμφανή τα κενά που μπορεί να αφήσει κάποια πρόχειρη επισκευή.

Με τους τροχούς δεν υπάρχουν προβλήματα, απλά επίλεξε ένα μεταχειρισμένο με διάσταση μέχρι τις 16 ίντσες. Οι 17αρηδες τροχοί δεν συνεργάζονται καλά με την σκληρή ανάρτηση, επιδεινώνοντας τους κραδασμούς-ειδικά στον πίσω άξονα.

Έλεγξε την κατάσταση των ελαστικών για να βεβαιωθείς ότι είναι ασφαλή και δεν χρειάζεται να τα αντικαταστήσεις στο άμεσο μέλλον.

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Ένα ακόμα ατού για να σε κατευθύνει προς τα μεταχειρισμένα Seat Ibiza 4ης γενιάς.

Με μήκος οριακά πάνω από τα 4 μέτρα (4.046 εκατοστά, για την ακρίβεια), το ισπανικό supermini έχει μία από τις πιο ευρύχωρες καμπίνες στην κατηγορία. Τουλάχιστον για την 5θυρη έκδοση, καθώς η χαμηλή γραμμή της οροφής στο SC μπορεί να δημιουργεί την αίσθηση coupe, ωστόσο ζημιώνει τον παρεχόμενο “αέρα” για τα κεφάλια των πίσω επιβατών.

Ο χώρος αποσκευών είναι εξίσου κορυφαίος, με την χωρητικότητα να ξεπερνάει τα 280 λίτρα (284).

Ουδέν πρόβλημα σημειώνεται με την αντοχή των πλαστικών, τα οποία είναι μεν σκληρά, αλλά δεν παρουσιάζουν το παραμικρό.

Σε τι τιμή θα το βρεις ως μεταχειρισμένο;

Τα μεταχειρισμένα Seat Ibiza 1.2 TSI κυμαίνονται κατά μέσο όρο λίγο πάνω από τις 6.500€.

Τι εναλλακτικές έχεις;

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Το Seat Ibiza 1.2 TSI είναι ό,τι ακριβώς ζητάει ένας ενθουσιώδης οδηγός από ένα μεταχειρισμένο supermini.

Δυναμικό σε εμφάνιση και οδική συμπεριφορά, με το πλεονέκτημα της 3θυρης έκδοσης coupe τεχνοτροπίας, πολύ γρήγορο, οικονομικό και ευρύχωρο το Ibiza 4ης γενιάς με τον 1.200αρη τούρμπο κάτω από το καπό, έχει μία λύση σε κάθε σου πρόβλημα.

Δες Ελεγμένα SEAT Ibiza

0 Shares
Share
Tweet
Pin
Share