Χρειάζεσαι βοήθεια;
Κάλεσε μας:

211 780 0708
07 Μαρτίου, 2016

Οδηγός Αγοράς Μεταχειρισμένης BMW 316 E90 (2005-2013)

Αποτελεί το πιο εμπορικό μοντέλο της BMW. Είναι εκείνο που έθεσε τα standards απέναντι στον ανταγωνισμό των μικρών, σπορ sedan και κατά κάποιο τρόπο αποτέλεσε μονάδα μέτρησης για τους υπόλοιπους. Από τη γέννηση της το 1975, η 3-άρα αμέσως θεωρήθηκε ένα από τα κορυφαία αυτοκίνητα της συγκεκριμένης κατηγορίας.

Αν ψάχνεις για μεταχειρισμένη BMW 316 και θες να διαβάσεις για τα συνηθισμένα προβλήματα που παρουσιάζουν, βρίσκεσαι στο κατάλληλο μέρος!

Το μοντέλο που εξετάζουμε είναι αυτό με τον κινητήρα των 1600 κ.εκ. Η BMW 316 του 2005-2013 έχει την κωδική ονομασία Ε90 (για το sedan, Ε91 για την station wagon έκδοση και Ε92-Ε93 όταν αναφερόμαστε στις coupé και cabrio) και έκανε την εμφάνισή της στην Ευρώπη το 2005, ως μοντέλο του 2006.

Αρκετά δημοφιλές στην Ελλάδα, λόγω του μικρού κυβισμού και των συγκριτικά, χαμηλών τελών σε σχέση με τα πιο δυνατά μοτέρ της γκάμας.

Τα υπέρ: Οδική συμπεριφορά και κράτημα, πρεστίζ, ποιότητα κατασκευής, αίσθηση πολυτέλειας.

Τα κατά: Κατανάλωση, κακή ποιότητα κύλισης με runflat λάστιχα.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ/ΕΓΓΡΑΦΑ

Χρονολογία: 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013
Κυβικά: 1597  κ.εκ.
Ιπποδύναμη: 116/122 άλογα
Ροπή: 160 Nm
0-100: 10,8 δευτερόλεπτα
Τελική: 210 χλμ/ώρα
Βάρος: 1425 κιλά
Τέλη κυκλοφορίας (2016): 280€
Διαστήματα service: ανά 15.000 χλμ
Μέση κατανάλωση: 7,7-9,8 λίτρα/100χλμ

 

ΠΛΑΙΣΙΟ

Με άκαμπτο πλαίσιο και 5 αστέρια διαπιστωμένα από τη Euro NAPCAR, η 3-άρα δεν θα μπορούσε παρά να είναι μια ασφαλής BMW.

Η λειτουργία της ανάρτησης είναι πολύ ικανοποιητική με αποτέλεσμα να προσφέρει υψηλής ποιότητας κύλιση και μια σπορ αίσθηση στο κράτημα, παρ’όλο που στην πραγματικότητα το αυτοκίνητο απέχει πολύ από το να χαρακτηρισθεί σπορ. Έχουν προστεθεί επιπλέον, νέες, 5-απλών συνδέσμων πίσω αναρτήσεις.

ΜΗΧΑΝΙΚΑ 

Κάνε test drive! Πριν αγοράσεις μία μεταχειρισμένη BMW 316, βεβαιώσου ότι δεν ακούς το παραμικρό από τον κινητήρα. Αν σε χαμηλές στροφές πατήσεις βαθιά το γκάζι και ακούσεις μεταλλικό θόρυβο να προέρχεται από τη μηχανή, το πιθανότερο είναι ότι το αυτοκίνητο “βαράει πυράκια”. Το φαινόμενο δηλαδή που οφείλεται σε λαθασμένο χρονισμό ανάφλεξης του μίγματος.

Η κακής ποιότητας βενζίνη ευνοεί την παρουσίαση του παραπάνω φαινομένου και επιπλέον καταπονεί την αντλία βενζίνης. Όταν η αντλία υψηλής αρχίσει να αντιμετωπίζει πρόβλημα, παρουσιάζει δυσκολία στην εκκίνηση της μηχανής.

Εμείς όταν σηκώσουμε το αυτοκίνητο θα δούμε αν υπάρχει κάποια διαρροή στον κινητήρα και το σασμάν. Σε πολλά αυτοκίνητα έχει παρατηρηθεί η ανάγκη για αντικατάσταση των φλατζών.

Η Spotmechanic στο έλεγχό της καλύπτει κινητήρα και λοιπά μηχανικά μέρη, σύστημα ψύξης και μετάδοση/κιβώτιο, συνδυάζοντας ευρήματα από τον οπτικό έλεγχο στο χώρο του κινητήρα, τον έλεγχο πατώματος με τις ράμπες ανύψωσης καθώς και το test drive. Δες σε λεπτομέρεια τα αποτελέσματα του μηχανικού ελέγχου εδώ

Η βλάβη της κολόνας τιμονιού είναι επίσης ένα από τα συνήθη προβλήματα που παρουσιάζουν οι 316 και τα μοντέλα της σειράς 3 εν γένη. Αν υπάρχει βλάβη λογικά θα έχει ανάψει η κίτρινη λυχνία με το εικονίδιο του τιμονιού. Βέβαια στις μέρες μας, οι ενδείξεις από τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου μπορούν να σβηστούν χωρίς να έχει “λυθεί” το ζήτημα. Πρέπει να εξεταστεί η καλή και αθόρυβη περιστροφή του τιμονιού. Αν θέλει αλλαγή η κολόνα, στη συνέχεια πρέπει να ακολουθήσει και ευθυγράμμιση.

Η σειρά 3 γενικότερα είναι ένα αυτοκίνητο που χρειάζεται καλή συντήρηση οπότε βεβαιώσου ότι θα δεις το πλήρες ιστορικό του αυτοκινήτου και ότι όλα τα service έγιναν στην ώρα τους.

ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ 

Ελέγχουμε το αυτοκίνητο εξωτερικά και από κάτω. Πολλά από τα αυτοκίνητα της αγοράς είναι εισαγωγής και προέρχονται κυρίως από τις κρύες χώρες της Βόρειας Ευρώπης. Εκεί, το αλάτι που ρίχνουν στους παγωμένους δρόμους το χειμώνα, προκαλεί διάβρωση στα μεταλλικά μέρη κάτω από το αυτοκίνητο με αποτέλεσμα να οξειδώνονται.

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Συγκριτικά με το μοντέλο της προηγούμενης γενιάς (Ε46), η Ε90 έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο και φαρδύτερα μετατρόχια. Αυτό συνεπάγεται σε μεγαλύτερους χώρους στην καμπίνα και το πορτ μπαγκάζ (450 λίτρα). Το μειονέκτημα ωστόσο αυτής προσπάθειας για περισσότερους χώρους, είναι το αυξημένο βάρος του του αυτοκινήτου (1.425 κιλά).

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και μπορεί να ρυθμιστεί έτσι ώστε να βολευτεί ο κάθε σωματότυπος.

Η ηχομόνωση στην καμπίνα βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο και το περιβάλλον στο εσωτερικό είναι αρκετά ποιοτικό, όπως άλλωστε αρμόζει σε ένα premium αυτοκίνητο.

ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΜΕΡΗ

Τα μοντέλα μετά το 2008 έβγαιναν με την τεχνολογία Efficient Dynamics και το σύστημα start/stop. Σε αυτά τα μοντέλα έχει παρατηρηθεί “ρετάρισμα” στον κινητήρα με αποτέλεσμα, είτε να θέλει επαναπρογραμματισμό ο εγκέφαλος, είτε αντικατάσταση πολλαπλασιαστών και μπουζί.

Με ένα πολύμετρο θα ελέγξουμε τη μπαταρία που ενδέχεται να είναι μέρος του παραπάνω προβλήματος.

Έχει παρατηρηθεί η υπολειτουργία του συστήματος start/stop όταν το αυτοκίνητο έχει after sales συστήματα, όπως για παράδειγμα έναν συναγερμό. Η ηλεκτρονική χαρτογράφηση του αυτοκινήτου τον “διαβάζει” ως ξένο σώμα με αποτέλεσμα ο εγκέφαλος να μην δίνει εντολή για να δουλέψει η Start/Stop λειτουργία.

Έλεγξε το κεντρικό κλείδωμα: Μην ξεχάσεις να δοκιμάσεις αν το κλειδί λειτουργεί σωστά πατώντας το κουμπί του κεντρικού κλειδώματος.

ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

H βασική έκδοση εξοπλισμού Comfort περιλαμβάνει έξι αερόσακους, σύστημα ελέγχου ευστάθειας (DSC) και πρόσφυσης (DTC), ABS με ηλεκτρονική κατανομή της πέδησης (DBC) και σύστημα ελέγχου πέδησης στις στροφές (CBC).

Ο τεχνικός έλεγχος της Spotmechanic καλύπτει ανάρτηση και άξονες, το σύστημα διεύθυνσης, το σύστημα πέδησης καθώς και τις ρόδες και τα ελαστικά, ενώ καταγράφουμε την κατάστασή τους είτε υπάρχει κάποιο εύρημα είτε όχι. Δες και τα 38 σημεία που κοιτάμε με πάνω από 50 ελέγχους εδώ

Σε τι τιμή θα βρεις μια μεταχειρισμένη BMW 316;

Η μέση τιμή που μπορείς να βρεις μια μεταχειρισμένη BMW 316 είναι γύρω στις 11.500€. Η 3-άρα είναι από τα αυτοκίνητα που δεν χάνουν εύκολα την αξία τους.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Ένα αναμφισβήτητα κορυφαίο αυτοκίνητο στην κατηγορία του, με υψηλού επιπέδου κράτημα, άνεση και χώρους που το αναδεικνύουν ως οικογενειακό. Ωστόσο ο κινητήρας των 1,6 λίτρων υστερεί σε δύναμη που ίσως να θεωρούσες δεδομένη. Αν δεν σε ενδιαφέρει το παραπάνω θέμα, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα ευχαριστηθείς την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και την αίσθηση ενός premium αυτοκινήτου. Αν όμως σε ενδιαφέρει, ο 2-λιτρος κινητήρας είναι μονόδρομος. Η διαφορά στην κατανάλωση είναι ασήμαντη. Επιβαρύνεσαι όμως 410€ στα τέλη κυκλοφορίας.

Βρες Ελεγμένα Οικογενειακά Αυτοκίνητα

0 Shares
Share
Tweet
Pin
Share