Οδηγός Αγοράς Μεταχειρισμένου Toyota Auris 1,33 Dual VVT-i (2008-2012)
Το Toyota Auris έκανε την εμφάνιση του στην Ευρώπη το 2007 με σκοπό να αντικαταστήσει το εξαιρετικό, πλην γερασμένο, Corolla. Με την παρουσίαση του νέου της hatchback, η Toyota αποπειράθηκε να μπει στα μονοπάτια των πιο premium κατασκευών. Σκοπός ήταν να ανταγωνιστεί την ποιότητα του Golf, του Focus και του Astra.
Το μοντέλο που αναλύουμε σε αυτόν τον οδηγό αγοράς έχει τον κινητήρα των 1,33 λίτρων, απόδοσης 101 ίππων. Ο συγκεκριμένος κινητήρας βγήκε το 2008 και αντικατέστησε τον 1,4 με τα 95 άλογα.
Τα υπέρ: Αισθητά βελτιωμένο στην ποιότητα κατασκευής του, το Ιαπωνικό hatchback είναι ένα εξαιρετικά αξιόπιστο αυτοκίνητο, με περιορισμένα έξοδα κίνησης-συντήρησης και διαστάσεις που βολεύουν άνετα μια τετραμελής οικογένεια.
Τα κατά: Οι κινητήρες από πλευράς επιδόσεων είναι ελαφρώς υποτιμημένοι σε σχέση με τον ανταγωνισμό και το ντιζάιν του, πάσχει από έμπνευση και δυναμικότητα.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ/ΕΓΓΡΑΦΑ
Χρονολογία: 2008, 2009, 2010, 2011, 2012
Κυβικά: 1329 κ.εκ.
Ιπποδύναμη: 101 άλογα
Ροπή: 132 Nm
0-100: 13,1 δευτερόλεπτα
Τελική: 180 χλμ/ώρα
Βάρος: 1225 κιλά
Τέλη κυκλοφορίας (2016): 162€
Διαστήματα service: ανά 15.000 χλμ
Μέση κατανάλωση: 5,9 λίτρα/100χλμ
ΠΛΑΙΣΟ
Ένα ασφαλές 5-άστερο πλαίσιο, πιστοποιημένο από τη Euro NCAP.
Το Auris στο δρόμο είναι ευλύγιστο και θα κάνει ό,τι του ζητήσεις. Όταν όμως η επιφάνεια της ασφάλτου γίνει δυσάρεστη, τότε θα παρατηρήσεις ότι ο πίσω άξονας δυσκολεύεται να αντεπεξέλθει στις βαθιές λακκούβες και τις έντονες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων.
ΜΗΧΑΝΙΚΑ
Ο κινητήρας σε γενικές γραμμές είναι πολύ αξιόπιστος. Θα μπορούσε να είναι λίγο πιο ζωηρός στις επιδόσεις του και λίγο πιο αθόρυβος στη λειτουργία του.
Από τους ελέγχους που έχουμε κάνει, έχουμε παρατηρήσει σε πολλές περιπτώσεις ελάχιστη διαρροή λαδιού από την μηχανή. Δεν είναι κάτι ανησυχητικό αλλά απαιτείται πιο εκτενής διάγνωση.
Η Spotmechanic στο έλεγχό της καλύπτει κινητήρα και λοιπά μηχανικά μέρη, σύστημα ψύξης και μετάδοση/κιβώτιο, συνδυάζοντας ευρήματα από τον οπτικό έλεγχο στο χώρο του κινητήρα, τον έλεγχο πατώματος με τις ράμπες ανύψωσης καθώς και το test drive. Δες σε λεπτομέρεια τα αποτελέσματα του μηχανικού ελέγχου εδώ
Αν ο συμπλέκτης του αυτοκινήτου είναι βαρύς, τότε ενδέχεται στο μέλλον να θέλει αλλαγή.
Τέλος, δεν είναι λίγα τα μεταχειρισμένα Toyota Auris που έχουμε ελέγξει και θέλουν αλλαγή στον δίσκο/πλατό. Πριν αγοράσεις, σιγουρέψου ότι οι ταχύτητες “κουμπώνουν” κανονικά και δεν “πατινάρει”!
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Η καμπίνα είναι ευρύχωρη με αρκετό χώρο για το κεφάλι και τα πόδια των επιβατών. Η απουσία του “τούνελ” της μετάδοσης κατά μήκος του αυτοκινήτου δίνει περισσότερο χώρο στο κέντρο των πίσω καθισμάτων.
Το πορτ-μπαγκάζ είναι σχετικά περιορισμένο και σίγουρα μικρότερο σε χωρητικότητα από ένα Focus. Είναι όμως 38 λίτρα πιο μεγάλο από εκείνο του Golf.
Το ντιζάιν στην κονσόλα θυμίζει πολυμορφικό αυτοκίνητο και η αίσθηση συναρμογής των πλαστικών είναι κατώτερη ενός Golf ίδιας χρονολογίας.
Οι τριγμοί στα πλαστικά και οι προβληματικές ποτηροθήκες στο ταμπλό είναι τα συνήθη πρόβληματα που έχουμε παρατηρήσει στο εσωτερικό των Auris.
Προτείνεται η επιλογή του 5-θυρου αμαξώματος μιας και είναι πιο πρακτικό και ευρύχωρο χωρίς ουσιαστική διαφορά στην τιμή.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ
Το Auris είναι πιο ψηλό σε σχέση με τα αυτοκίνητα των ανταγωνιστών με αποτέλεσμα να έχει υψηλότερο κέντρο βάρους.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΜΕΡΗ
Σε αυτόν τον τομέα δεν έχει παρατηρηθεί κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα. Υπήρξαν κάποιες περιπτώσεις όπου οι φανοί στις πινακίδες δεν λειτουργούν, αλλά πραγματικά το θέμα είναι αμελητέο.
ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Υπάρχουν δισκόπλακες σε όλους τους τροχούς όπως και ABS και EBD λογισμικό (Electronic Brakeforce Distribution).
Κάνοντας το μια βόλτα έλεγξε αν κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος ακούς τριγμούς που προέρχονται από τους τροχούς. Είναι μια κλασική ένδειξη ότι το αυτοκίνητο θέλει καινούρια τακάκια.
Ο τεχνικός έλεγχος της Spotmechanic καλύπτει ανάρτηση και άξονες, το σύστημα διεύθυνσης, το σύστημα πέδησης καθώς και τις ρόδες και τα ελαστικά, ενώ καταγράφουμε την κατάστασή τους είτε υπάρχει κάποιο εύρημα είτε όχι. Δες και τα 38 σημεία που κοιτάμε με πάνω από 50 ελέγχους εδώ
Κάποια από τα Auris που έχουμε ελέγξει έχουν πρόβλημα στις δισκόπλακες των φρένων και στα μπαράκια των αναρτήσεων. Ένα test drive μπορεί να σου δώσει πολύ βασικές πληροφορίες!
Συμπέρασμα
Ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο με αναμφισβήτητα πολύ καλό “value-for-money”. Ο κινητήρας των 1,33 λίτρων είναι ο πιο οικονομικός της γκάμας, υστερεί όμως σε επιδόσεις και οδηγικό ενδιαφέρον.
Η Toyota μπορεί να μην κατάφερε να αγγίξει την τεράστια επιτυχία που είχε με το Corolla, κατάφερε όμως να βγάλει ένα αυτοκίνητο που κοιτάει στα μάτια τη γερμανική “κλίκα” των hatchbacks. Η γνωστή Ιαπωνική αξιοπιστία είναι δεδομένη!