Οδηγός Αγοράς Μεταχειρισμένου Volkswagen Polo 1,2 TSI (2009-σήμερα)
Το Volkswagen Polo, αναμφισβήτητα, είναι ένα από τα πιο ελκυστικά supermini που μπορείς να αγοράσεις ως μεταχειρισμένο. Διαθέτει ποιότητα στην κατασκευή του, οικονομικούς και “σπιρτόζικους” κινητήρες και άνετους χώρους για τις καθημερινές σου μετακινήσεις.
Οι ομοιότητες με το Golf δεν περιορίζονται μόνο στην εμφάνιση. Το Polo είναι μια ενδιαφέρουσα εναλλακτική για αυτούς που αναζητούν την πολυμορφία του μεγαλύτερου “αδερφού”, σε μικρότερη κλίμακα, όσον αφορά τις διαστάσεις.
Η πέμπτη γενιά του Volkswagen Polo που παρουσιάστηκε στο κοινό το 2009, ανακηρήχθηκε στην Ευρώπη ως το Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 2010, ενώ τον ίδιο χρόνο στην Νέα Υόρκη απέσπασε τον τίτλο ως το Αυτοκίνητο της Χρονιάς παγκοσμίως!
Σε αυτό τον οδηγό αγοράς θα μάθεις για τα δημοφιλέστερα προβλήματα που ενδέχεται να αντιμετωπίσεις, αναζητώντας ένα μεταχειρισμένο Volkswagen Polo με τον TSI κινητήρα των 1,2-λίτρων με τους 105 ίππους.
Τα υπέρ: Ευρύχωρο εσωτερικό, μεγάλη γκάμα κινητήρων, χαμηλή κατανάλωση, ποιότητα κατασκευής, ηχομόνωση,
Τα κατά: Συντηρητική σχεδίαση, όχι τόσο ενδιαφέρον οδηγικά σε σχέση με το αντίπαλο Ford Fiesta.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ/ΕΓΓΡΑΦΑ
Χρονολογία: 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015
Κυβικά: 1197 κ.εκ.
Ιπποδύναμη: 105 άλογα
Ροπή: 175 Nm
0-100: 9,7 δευτερόλεπτα
Τελική: 203 χλμ/ώρα
Βάρος: 1102 κιλά
Τέλη κυκλοφορίας (2016): 148€
Διαστήματα service: ανά 15.000 χλμ
Μέση κατανάλωση: 5,8 λίτρα/100χλμ
ΠΛΑΙΣΙΟ
Σε επίπεδο ασφάλειας, το Polo είναι κορυφαίο στην κατηγορία του έχοντας αποσπάσει από το τεστ πρόσκρουσης της Euro NCAP, την μεγαλύτερη βαθμολογία, τουτέστιν 5 αστέρια.
Το Volkswagen Polo του 2009 είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από εκείνο της προηγούμενης γενιάς, ενώ παράλληλα έχει “αδυνατίσει” περί τα 20 κιλά.
Το σύστημα διεύθυνσης είναι ηλεκτρομηχανικό και προσφέρει στον οδηγό αμεσότητα και άκρως επαρκείς πληροφορίες σχετικά με τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Όσον αφορά τις αναρτήσεις, το Polo παραμένει κορυφαίο στην κατηγορία του, καθώς τα γόνατα McPherson στο εμπρός τμήμα και ο ημιάκαμπτος άξονας στο πίσω, προσφέρουν εξαιρετική ποιότητα κύλισης.
ΜΗΧΑΝΙΚΑ
Ο κινητήρας είναι τούρμπο, χωρητικότητας 1,2-λίτρων και αποδίδει 105 ίππους και αρκετή ροπή για να νιώθεις ασφαλής. Οι επιλογές που έχεις με αυτόν τον κινητήρα είναι να τον συνδυάσεις είτε με το 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, είτε με το 7-τάχυτο αυτόματο διπλού συμπλέκτη.
Έχει παρατηρηθεί πρόβλημα στους συγκεκριμένους κινητήρες με την καδένα χρονισμού και για να είμαστε πιο ακριβείς με τον τεντωτήρα. Αυτό που πρέπει να έχεις στο νου σου όταν πας να δεις από κοντά το μεταχειρισμένο Polo που σε ενδιαφέρει, είναι να ελέγξεις το βιβλίο σέρβις και να δεις αν έχει αλλαχθεί η καδένα χρονισμού ή ο τεντωτήρας. Ο θόρυβος σαν κροτάλισμα όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε λειτουργία όντας κρύο, είναι μια ένδειξη που θα πρέπει να διερευνήσεις περαιτέρω. Η Volkswagen πάντως είχε ανακοινώσει ότι όσα αυτοκίνητα έχουν το συγκεκριμένο πρόβλημα θα τα αποκαταστήσει.
Οι μηχανικοί μας κάνοντας test drive θα καταλάβουν αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα στην λειτουργία του κινητήρα, του συμπλέκτη, του συστήματος διεύθυνσης, των αναρτήσεων, των φρένων και των ελαστικών. Γι’αυτό επιμένουμε: Για να γίνει ένας έλεγχος ολοκληρωμένα, η διαδικασία του test drive είναι απαραίτητη!
ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΜΕΡΗ
Κάνοντας μια βόλτα το αυτοκίνητο θα σε βοηθήσει ώστε να αποκτήσεις μια καλύτερη εικόνα για την κατάστασή του. Αν με το πάτημα του γκαζιού νιώσεις κομπιάσματα και μπερδεμένη τη λειτουργία του κινητήρα, ενδεχομένως να χρειάζεται αλλαγή κάποιος πολλαπλασιαστής, ή ακόμα και όλοι. Ένας καινούριος πολλαπλασιαστής κοστίζει γύρω στα 60€.
Όπως πάντα, είναι σημαντικό να γίνει έλεγχος στην μπαταρία του αυτοκινήτου για να διαπιστωθεί η κατάστασή της. Αν χρήζει αλλαγής, αυτό σημαίνει τουλάχιστον 70€.
Έλεγξε τους ηλεκτρικούς διακόπτες στο εσωτερικό του αυτοκινήτου και βεβαιώσου ότι όλα λειτουργούν όπως πρέπει.
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Οι χώροι στην καμπίνα του Polo είναι αυξημένοι σε σχέση με το μοντέλο της προγούμενης γενιάς. Το πορτ-μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 280 λίτρα, 10 λίτρα λιγότερο από το Ford Fiesta.
Ένα από τα δυνατά χαρτιά του Polo είναι η ηχομόνωση που περιορίζει σημαντικά τον ήχο που προέρχεται από τον κινητήρα και το οδόστρωμα. Η αίσθηση οδηγώντας ένα Volkswagen Polo δεν διαφέρει πολύ από αυτήν που έχει το μεγαλύτερο Golf.
Ο χώρος στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι ικανοποιητικός, προσφέροντας αρκετό περιθώριο πάνω από τα κεφάλια και μπροστά από τα πόδια των επιβατών.
Η κονσόλα παραμένει στο ίδιο συντηρητικό μοτίβο με τα άλλα μικρομεσαία μοντέλα της εταιρείας, χωρίς να ενθουσιάζει. Ωστόσο η ποιότητα των υλικών στο μάτι και την αφή, είναι κορυφαία στην κατηγορία.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ
Το Volkswagen Polo του 2009 και έπειτα, ενσωματώνει την τεχνολογία LED στα εμπρός φωτιστικά του σώματα, η μάσκα έχει αποκτήσει την μορφή του Golf VII, ενώ πίσω, η σχεδίαση του προφυλακτήρα βοηθάει στο να φαίνεται το αυτοκίνητο πιο φαρδύ.
Οι 17-άρες ζάντες δίνουν καλύτερο “πάτημα” στο δρόμο και πιο σαφή αίσθηση στο τιμόνι. Οι 15 και 16 ιντσών ζάντες απορροφούν πιο άνετα τις ανωμαλίες στο δρόμο, τους λείπει όμως “το επικοινωνιακό” κομμάτι με τον οδηγό.
ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Όλα τα Polo εξοπλίζονται με το σύστημα ευστάθειας (ESP), ABS και αυτό που η Volkswagen αποκαλεί WOKS (Whiplash Optimised Head Restraint System), για να μειώσει το ενδεχόμενο τραυματισμού στον αυχένα των επιβατών σε περίπτωση σύγκρουσης.
Σε τι τιμή θα το βρω σήμερα ως μεταχειρισμένο;
Ένα μεταχειρισμένο Volkswagen Polo 1,2 TSI αυτής της χρονολογίας, δεν είναι όσο φθηνό μπορεί να είναι τα ανταγωνιστικά Opel Corsa ή Ford Fiesta. H μέση τιμή που μπορείς να το βρεις σήμερα κυμαίνεται γύρω στις 9.000€.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Το Polo είναι ένα αυτοκίνητο μικρό, αλλά μόνο στο μάτι. Είναι ευρύχωρο, πρακτικό, ποιοτικό στην κατασκευή του και με ταχείς και οικονομικούς κινητήρες που δεν θα σε αφήσουν απογοητευμένο, ειδικά ο 1,2 TSI που εξετάζουμε σε αυτό τον οδηγό αγοράς. Μια πολύ καλή και αξιόπιστη επιλογή για αυτοκίνητο πόλης, με αέρα… Golf!