Οδηγός Αγοράς Fiat 500 1.3 Diesel, μοντέλο 2007-2015
Τι πρέπει να γνωρίζετε πριν αγοράσετε ένα μεταχειρισμένο Fiat 500 1.3 Diesel, ένα από τα αγαπημένα μοντέλα της αγοράς; Αναλυτικά στις κατηγορίες που ακολουθούν θα τα μάθετε όλα…
ΣΤΟΙΧΕΙΑ/ΕΓΓΡΑΦΑ
Κυβικά: 1.248
Ιπποδύναμη: 95
Τέλη κυκλοφορίας: Δεν έχει λόγω χαμηλών ρύπων (και βάσει τον τελών 2016)
Παραγωγή: 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015
Διαστήματα service: ανά 15.000 χλμ.
Κατανάλωση καυσίμου: 5,5 λίτρα / 100 χλμ.
ΔΟΜΗ / ΠΛΑΙΣΙΟ
Το Fiat 500 διαθέτει ένα καλό πλαίσιο, το οποίο προστατεύει τους επιβάτες κερδίζοντας 4 αστέρια στο euroNCAP. Δεν έχουν παρατηρηθεί συγκεκριμένα προβλήματα, ενώ τα σημεία του πλαισίου είναι εμφανή, ώστε ένας έμπειρος μηχανικός να μπορεί να κρίνει αν το όχημα έχει περάσει κάποιο σημαντικό ατύχημα ή όχι.
Στη Spotmechanic δίνουμε πολύ μεγάλη βάση στον έλεγχο του πλαισίου, διενεργώντας 20 ελέγχους σε 12 καίρια σημεία του με 3 διαφορετικούς τρόπους. Δες τον έλεγχο της δομής σε λεπτομέρεια εδώ
ΜΗΧΑΝΙΚΑ
Ο κινητήρας του Fiat 500 είναι o γνωστός 1300άρης diesel τετρακύλινδρος turbo με ιδανική ροπή για όλες τις καταστάσεις. Η μεικτή κατανάλωση μένει στα 5,5 λίτρα ενώ ταξιδεύοντας με την 5η σχέση στο κιβώτιο η τιμή πιθανώς να κατέβει κάτω από τα 5 λίτρα. Τα 20.4 kgm ροπής είναι διαθέσιμα από τις 1500rpm περίπου μέχρι τις 4000 rpm δίνοντας στον κινητήρα ένα εξαιρετικό επίπεδο λειτουργίας. Αυξημένες δονήσεις υπάρχουν λόγω diesel (και κατ’ επέκταση φθορά στις βάσεις μηχανής), αλλά είναι πιο πολύ θέμα συνήθειας παρά ουσίας. Ένας καλός μηχανικός μπορεί εύκολα να κρίνει αν η φθορά αυτή είναι σε ανεκτά επίπεδα ή όχι.
Η Spotmechanic στο έλεγχό της καλύπτει κινητήρα και λοιπά μηχανικά μέρη, σύστημα ψύξης και μετάδοση/κιβώτιο, συνδυάζοντας ευρήματα από τον οπτικό έλεγχο στο χώρο του κινητήρα, τον έλεγχο πατώματος με τις ράμπες ανύψωσης καθώς και το test drive. Δες σε λεπτομέρεια τα αποτελέσματα του μηχανικού ελέγχου εδώ
ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Το μικρό της αγοράς διαθέτει ποιοτικά φρένα ικανά να το ακινητοποιήσουν ανά πάσα στιγμή. Από θέμα άνεσης υστερεί, αφού η ανάρτηση είναι αρκετά σκληρή και κάποιοι μεταλλικοί μικροθόρυβοι ακούγονται μέσα στην καμπίνα.
[optin-monster-shortcode id=”k728ell3qdd0t0g7″]
Το κράτημα του αυτοκινήτου όμως είναι καλό, δεν θα απογοητεύσει σε καμία περίπτωση! Το ηλεκτρικό τιμόνι από την άλλη δεν έχει την άμεση απόκριση που θα περίμενε κάποιος, η λειτουργία CITΥ όμως το κάνει ιδανικό για παρκάρισμα. Προσοχή θέλει εδώ ο ηλεκτροκινητήρας του τιμονιού, καθώς έχουν παρατηρηθεί περιπτώσεις απότομης δυσλειτουργίας, ακόμα και κατά την οδήγηση.
Ο τεχνικός έλεγχος της Spotmechanic καλύπτει ανάρτηση και άξονες, το σύστημα διεύθυνσης, το σύστημα πέδησης καθώς και τις ρόδες και τα ελαστικά, ενώ καταγράφουμε την κατάστασή τους είτε υπάρχει κάποιο εύρημα είτε όχι. Δες και τα 38 σημεία που κοιτάμε με πάνω από 50 ελέγχους εδώ
ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ
Στυλάτο, με ωραίους χρωματισμούς και νίκελ αποχρώσεις για το πάντρεμα με τη ρετρό αισθητική! Οι συνδυασμοί του είναι πολλοί και μπορούν να καλύψουν όλα τα γούστα (προσωπικά αγαπημένα μας τα παστέλ χρώματα που μας γυρνάνε σε άλλες εποχές), ενώ η ποιότητα βαφής κυμαίνεται σε πολύ ικανοποιητικά επίπεδα. Τα Fiat 500 που έρχονται με κάποιο sport πακέτο, πραγματικά απογειώνονται εμφανισιακά !
Δεν θα περιμέναμε πάντως να δούμε εργοστασιακές φθορές σε κάποιο καλά συντηρημένο μεταχειρισμένο, τυχόν ξεφλουδίσματα παρουσιάζονται μετά από κάποια επισκευή που δεν έγινε σωστά. Προσοχή λοιπόν…!
Ο ενδελεχής έλεγχος του εξωτερικού μέρους μπορεί να σου δώσει πολλές πληροφορίες για το ιστορικό ατυχημάτων ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου. Η Spotmechanic χωρίζει το αυτοκίνητο σε 17 σημεία τα οποία και τα ελέγχει με κορυφαίο εξοπλισμό ανίχνευσης πάχους βαφής, ψάχνοντας παράλληλα και για αποδεικτικά κακής εφαρμογής και αποσυναρμολόγησης. Στο εξωτερικό περιλαμβάνεται και ο έλεγχος των παρμπρίζ, που δίνει σημαντικές πληροφορίες για τη χρονολόγηση του αυτοκινήτου.
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Εδώ συναντάμε σκληρά πλαστικά όπως σχεδόν σε όλα τα μοντέλα της Fiat, μία ψηλή θέση οδήγησης καθώς και ένα λεβιέ ταχυτήτων που βρίσκεται ψηλά δίπλα στο τιμόνι, κάνοντας τη χρήση τους ιδιαίτερα άνετη. Θήκες κρυφές για αποθήκευση υπάρχουν πολλές όπως επίσης και αρκετός χώρος για 4 επιβάτες (μη σας ξεγελάει το μέγεθός του). Το μόνο μειονέκτημα (σχετικά σύνηθες όμως σε πολλά μικρά) είναι μικρός χώρος αποσκευών, που σίγουρα δεν μπορεί να εξυπηρετήσει κάτι παραπάνω από τα ψώνια της ημέρας.
Γενικά το εσωτερικό στέκεται πολύ καλά στο χρόνο, τόσο από θέμα εμφάνισης (που πραγματικά τα σπάει) όσο και ποιότητας/φθοράς και τριγμών. Θα προσέχαμε λίγο παραπάνω τα λευκά σαλόνια, καθώς με το χρόνο τείνουν να μαυρίζουν ή να κάνουν λεκέδες από τη χρήση, ειδικά στα σημεία που χρησιμοποιούνται συχνά, όπως το τιμόνι.
Ο σωστός τεχνικός έλεγχος πρέπει να δίνει μία σαφή εικόνα του εσωτερικού, καθώς επηρεάζει την καθημερινή μας αίσθηση. Η Spotmechanic χωρίζει το εσωτερικό σε 12 μέρη, ενώ πάντα κάθε εύρημα θα συνοδεύεται και από φωτογραφίες, ώστε να μην χρειάζεται να είσαι πάντα παρών!
ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΜΕΡΗ
Στο τομέα αυτό δεν έχει παρατηρηθεί κάτι σημαντικό σαν πρόβλημα, μιας και η Fiat έχει κάνει σημαντικές προόδους στο συγκεκριμένο ζήτημα τα τελευταία χρόνια. Προσοχή μόνο χρειάζεται το κλείστρο της κλειδαριάς του πορτ-μπαγκάζ, καθώς είναι ευαίσθητο και χαλάει κατά την χρήση όπως επίσης και ο αναπτήρας, όπως επίσης και το A/C, το οποίο καλό είναι να εξεταστεί σε λεπτομέρεια.
Στην αναφορά ελέγχου μεταχειρισμένων της Spotmechanic θα βρεις πλήρη εικόνα και για τα 37 σημεία που έχουν ελεγχθεί (εσωτερικά και εξωτερικά), ώστε να γνωρίζεις ακόμα και την παραμικρή δυσλειτουργία του μελλοντικού σου αυτοκινήτου.
ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
Τι να προσέξεις πριν αποφασίσεις να αγοράσεις ένα μεταχειρισμένο Fiat 500;
- Πρέπει το λιπαντικό service να γίνονται στην ώρα τους και με λιπαντικά που πληρούν τις σωστές προδιαγραφές
- Στα περισσότερα μοντέλα έχει παρατηρηθεί να βγαίνει η φούσκα του λεβιέ από την θέση της, αλλάξτε μερικές ταχύτητες και δείτε αν η φούσκα του λεβιέ παίζει
Συμπέρασμα:
Πολύ καλή περίπτωση μικρού αυτοκινήτου, αρκετά οικονομικό, ευέλικτο, με φοβερή προσωπικότητα, μέσα και έξω! Είναι από τις αγαπημένες μας επιλογές!