Χρειάζεσαι βοήθεια;
Κάλεσε μας:

211 780 0708
13 Ιουλίου, 2016

Οδηγός αγοράς μεταχειρισμένου Volkswagen Scirocco 1.4 TSI 122 HP (2008-2014)

Το Scirocco τρίτης γενιάς είναι ένα από τα αυτοκίνητα με το οποίο η Volkswagen ‘τόλμησε’ λίγο παραπάνω, όσον αφορά στον τομέα της εξωτερικής (αλλά όχι εσωτερικής) σχεδίασης τα τελευταία χρόνια.

Διαθέτει coupé μυώδες αμάξωμα, υψηλής ποιότητας κατασκευή, αυστηρά τετραθέσιο εσωτερικό αλλά και υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες άμεσου ψεκασμού.

Σε αυτόν το οδηγό αγοράς θα επικεντρωθούμε στον 1.400άρη υπετροφοδοτούμενο κινητήρα με τους 122 ίππους, ο οποίος ισοσταθμίζει τις καλές επιδόσεις με την οικονομία σε καύσιμο. Ο κινητήρας αυτός, στο Scirocco, διατίθεται μόνο με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων και όχι με διπλού συμπλέκτη DSG7.

Τα υπέρ: Σχεδίαση, ποιότητα κατασκευής, εξοπλισμός, οδική συμπεριφορά, απόδοση κινητήρα

Τα κατά: Ορατότητα, σχεδίαση εσωτερικού, κατώφλι φόρτωσης χώρου αποσκευών

ΣΤΟΙΧΕΙΑ/ΕΓΓΡΑΦΑ

Χρονολογία: 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014
Κυβικά: 1390  κ.εκ.
Ιπποδύναμη: 122 άλογα
Ροπή: 201 Nm
0-100: 9,7 δευτερόλεπτα
Τελική: 200 χλμ/ώρα
Βάρος: 1319 κιλά
Τέλη κυκλοφορίας: 255€ (πριν το 2010) – 275(μετά το 2010)
Διαστήματα service: ανά 15.000 χλμ
Μέση κατανάλωση: 6,5 λίτρα/100χλμ

ΠΛΑΙΣΙΟ

Στις δοκιμές πρόσκρουσης ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού δοκιμών πρόσκρουσης NCAP το 2009, το γερμανικό μοντέλο απέσπασε 5 αστέρια.

Στο δρόμο το αυτοκίνητο διακρίνεται για την οδική συμπεριφορά, κάτι που οφείλεται στην σπορτίφ ρύθμιση της ανάρτησης αλλά και στα τεράστια μετατρόχια για την κατηγορία του μοντέλου, που συναντάμε σε αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων.

Στον προαιρετικό εξοπλισμό του, υπάρχει και η επιλογή της ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενης ανάρτησης , όσον αφορά στη σκληρότητα (Comfort – Normal – Sport), κάτι που αξίζει να προτιμήσετε κατά την αναζήτηση ενός μεταχειρισμένου Scirocco, αν έχετε περισσότερες οδηγικές απαιτήσεις.

Προσοχή πρέπει να δείξετε στην ανάρτηση ενός Scirocco 6-7 ετών διότι με μέσο όρο χιλιομέτρων 15.000 ετησίως, ίσως τα αμορτισέρ να χρειάζονται αλλαγή. Εμείς, στη Spotmechanic, ελέγχουμε την ανάρτηση τόσο στο δρόμο οδηγώντας το αυτοκίνητο όσο και στην εικόνα της για τυχόν διαρροές.

Το τιμόνι διαθέτει ηλεκτρική υποβοήθηση, έχοντας καλό βάρος αλλά μάλλον η αίσθηση που προσφέρει χαρακτηρίζεται τεχνητή.

ΜΗΧΑΝΙΚΑ

Ο 1.400άρης υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας με τους 122 ίππους προσφέρει καλές επιδόσεις στο αμάξωμα των, σχεδόν, 1.300 κιλών του Scirocco και συνεργάζεται με 6τάχυτο κιβώτιο με αραιή κλιμάκωση. Αν και τούρμπο κινητήρας, δεν διαθέτει αερόψυκτο intercooler παρά μόνο ένα υδρόψυκτο το οποίο με τη βοήθεια μίας δεύτερης βαλβίδας στο κύκλωμα ψύξης, διατηρεί τη θερμοκρασία εισαγωγής σε ιδανικό σημείο. Ιδιαίτερες βλάβες δεν έχουν αναφερθεί σε αυτό το μηχανικό σύνολο.

Σε ένα μεταχειρισμένο Scirocco καλό θα είναι να ελέγξεις το χώρο γύρω από την αντλία νερού για τυχόν διαρροές αλλά και τον εγκέφαλο του οχήματος για οποιαδήποτε “ύποπτη” καταγραφή.

Ο τεχνικός έλεγχος της Spotmechanic καλύπτει ανάρτηση και άξονες, το σύστημα διεύθυνσης, το σύστημα πέδησης καθώς και τις ρόδες και τα ελαστικά, ενώ καταγράφουμε την κατάστασή τους είτε υπάρχει κάποιο εύρημα είτε όχι. Δες και τα 38 σημεία που κοιτάμε με πάνω από 50 ελέγχους εδώ.

ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΜΕΡΗ

Σε γενικές γραμμές το αυτοκίνητο δεν υποφέρει σε αυτόν τον τομέα. Κάποιες αναφορές έχουν γίνει όσον αφορά στην “άρνηση” των δύο ηλεκτρικών παραθύρων να κλείσουν κάποιες φορές με την πρώτη προσπάθεια. Ωστόσο, καλό είναι να ελέγξεις όλα τα ηλεκτρικά μέρη του αυτοκινήτου, όπως για παράδειγμα το A/C,  να τα ενεργοποιήσεις και να διαπιστώσεις την τέλεια λειτουργία τους.

Τα Scirocco με τα κλασικά φώτα αλογόνου έχουν ενεργοποιημένα μόνιμα τα φώτα πορείας ως φώτα ημέρας, με αποτέλεσμα να παρατηρείται σε κάποιες περιπτώσεις υπερθέρμανση και δυσλειτουργία στα ντουί των εμπρόσθιων φαναριών.

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Η ποιότητα κατασκευής στο Scirocco βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα αφού ταμπλό και εμπρός ταπετσαρίες αποτελούνται από μαλακά υλικά με καλή συναρμογή. Από την άλλη πλευρά, η σχεδίαση δε συνάδει με την τολμηρή εξωτερική εμφάνιση, ενώ το ταμπλό είναι απευθείας δανεισμένο από το ανοιχτό μοντέλο της φίρμας, το Eos.

Ο χώρος αποσκευών έχει αρκετά ικανοποιητικό μέγεθος (312 λίτρα), όμως το ψηλό κατώφλι και γενικά η μικρή τρίτη πόρτα δυσκολεύουν τη φόρτωση των μεγάλων αντικειμένων.

Όλα τα μεταχειρισμένα VW Scirocco τρίτης γενιάς δεν έχουν το ίδιο εσωτερικό. Υπάρχουν κάποιες αλλαγές, ανάλογα με τη χρονιά κατασκευής, κάτι που αφορά όλα τα μοντέλα του ομίλου. Πιο συγκεκριμένα, διαφορές εντοπίζονται στον πίνακα οργάνων (κόκκινη ή λευκή οθόνη πληροφοριών), στη σχεδίαση του τριάκτινου τιμονιού αλλά και στα χειριστήρια του διζωνικού κλιματισμού, με τα πρώτα να διαθέτουν οθόνη για κάθε ζώνη ενώ μετά αφαιρέθηκαν οι οθόνες και η ενδείξεις εμφανίζονται στην οθόνη του ηχοσυστήματος. Οπότε δεν υπάρχει λόγος να παραξενευτείτε όταν συναντήσετε τέτοιες διαφορές κατά την αναζήτηση ενός μεταχειρισμένου Scirocco, αφού αυτό αφορά το model year (MY) του εκάστοτε οχήματος.

ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ

Η εξωτερική εμφάνιση του Scirocco τρίτης γενιάς από το 2008 έως το 2014 δεν φέρει αλλαγές από τον κατασκευαστή, στα μοντέλα με τους 122 και 160 ίππους.

Οι ζάντες τις αρχικής έκδοσης (Sportline) ενός Scirocco είναι ελαφρού κράματος 17 ιντσών, ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχουν μεγαλύτερες 18 και 19 ιντσών.

Στο μεταχειρισμένο VW Scirocco που σε ενδιαφέρει να αγοράσεις, έλεγξε την κατάσταση των ελαστικών και την ημερομηνία παραγωγής, η οποία πρέπει να είναι μικρότερη των τριών ετών. Αυτό το αναφέρουμε για δύο λόγους.

Πρώτον, γιατί τα ελαστικά ενός οχήματος είναι ένας από τους κύριους παράγοντες για την ασφάλεια μας και τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο.

Και δεύτερον, οι διαστάσεις που θα συναντήσεις στην αγορά είναι συνήθως 17 και 18 ιντσών, κάτι που σημαίνει ότι το κόστος αντικατάστασής τους είναι υψηλό.

ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Στο στάνταρ εξοπλισμό του Scirocco συναντάμε το ESP, το οποίο όμως δεν απενεργοποιείται πλήρως. Πατώντας το πλήκτρο, απενεργοποιείται μόνο το ASR (“αντισπίν”) το οποίο δίνει τη δυνατότητα στο αυτοκίνητο να σπινάρει, βοηθώντας τον οδηγό σε ειδικές περιπτώσεις, π.χ. ολισθηρό ανηφορικό οδόστρωμα.

Σε τι τιμή θα το βρω σήμερα ως μεταχειρισμένο;

Ένα μεταχειρισμένο Scirocco με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 122 ίππων, θα το βρεις με μέση τιμή τα 13.600 ευρώ.

Τι εναλλακτικές έχω;

  • Volvo C30
  • Opel Astra GTC
  • Renault Megane Coupé

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Το VW Scirocco είναι ένα αυτοκίνητο με ιδιαίτερη εμφάνιση, σπορτίφ οδική συμπεριφορά, πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και με τον κινητήρα των 1,4 λίτρων με τους 122 ίππους κρίνεται ιδανικό για κάποιον που θέλει καλές επιδόσεις αλλά και σχετική οικονομία σε καύσιμο. Αν δεν έχετε ιδιαίτερες απαιτήσεις σε χώρους και σας αρέσει “στο μάτι”, ένα μεταχειρισμένο Volkswagen Scirocco είναι μία άκρως δελεαστική επιλογή!

Βρες Ελεγμένα Sport Αυτοκίνητα

18 Shares
Share18
Tweet
Pin
Share