Οδηγός αγοράς μεταχειρισμένου Audi Q5 2.0 TFSI (2008-2016)
Χάριν της μεγάλης εμπορικής του επιτυχίας, το Audi Q5 είναι ένα SUV που κρατάει πολύ καλά την μεταπωλητική του αξία. Ως αποτέλεσμα, το “κυνήγι” ενός μεταχειρισμένου Q5 σε τιμή ευκαιρίας θα αποδειχθεί μια δύσκολη διαδικασία.
Πρόκειται για ένα εκλεπτυσμένο SUV, με θαυμάσια ποιότητα συναρμογής, αίσθηση πολυτέλειας και εξαιρετική οδική συμπεριφορά στο δρόμο, ενώ η άνεση χώρων και η μόνιμη τετρακίνηση το μετατρέπουν σε ένα ιδανικό αυτοκίνητο για ασφαλείς μετακινήσεις παντός καιρού!
Η Spotmechanic βάζει στο μικροσκόπιο το Audi Q5 και αναλύει όλα τα σημεία στα οποία θα πρέπει να δώσεις προσοχή την ύστατη εκείνη ώρα, όταν πας να το δεις από κοντά!
Τα υπέρ: Πρακτικό, ποιότητα κατασκευής, άφθονοι χώροι στα πίσω καθίσματα και το πορτ-μπαγκάζ, οδική συμπεριφορά στο δρόμο.
Τα κατά: Περιορισμένες δυνατότητες off-road
ΣΤΟΙΧΕΙΑ/ΕΓΓΡΑΦΑ
Χρονολογία: 2008 – σήμερα
Κυβικά: 1984 κ.εκ.
Ιπποδύναμη: 211 άλογα
Ροπή: 350 Nm
0-100: 7,3 δευτερόλεπτα
Τελική: 222 χλμ/ώρα
Βάρος: 1815 κιλά
CO2: 197 γρ/χλμ
Τέλη κυκλοφορίας: 690€
Διαστήματα service: ανά 15.000 χλμ
Μέση κατανάλωση: 8,5 λίτρα/100χλμ
ΠΛΑΙΣΙΟ
Στο τεστ πρόσκρουσης της Euro NCAP το Audi Q5 απέσπασε το απόλυτο 5 στα 5 για την ασφάλεια των ενηλίκων, βαθμολογία που το κατατάσσει στα ασφαλέστερα αυτοκίνητα της κατηγορίας του.
Είναι απαραίτητο ένα test drive για να εντοπίσεις τυχόν φθορές στα ακρόμπαρα, τα μπαλάκια ή τα σινεμπλόκ ψαλιδιών. Σε ένα μεταχειρισμένο Audi Q5 οι συγκεκριμένες φθορές θα αρχίσουν να κάνουν την εμφάνισή τους από τις 80.000 χιλιόμετρα και θα τις αντιληφθείς σε μορφή θορύβου ή τζόγου, δείγματα δηλαδή ότι χρήζουν αντικατάστασης.
Στο ίδιο πλαίσιο, έλεγξε τη λειτουργία της κρεμαγέρας από άκρη σε άκρη. Στρίψε το τιμόνι σε όλο του το φάσμα και αφουγκράσου τυχόν θορύβους.
ΜΗΧΑΝΙΚΑ
Ο 2-λιτρος βενζινοκινητήρας του Αudi Q5 είναι υπερτροφοδοτούμενος και αποδίδει 211 άλογα και 350 Nm ροπής. Θα το βρεις είτε με το 6-τάχυτο χειροκίνητο σασμάν, είτε με το 7-τάχυτο αυτόματο διπλού συμπλέκτη S-Tronic.
Ένα από τα κοινά προβλήματα ενός Q5 (ιδιαίτερα εκείνων που παρήχθησαν τις χρονολογίες 2009-2010) είναι η δυσλειτουργία του αυτόματου 7-τάχυτου κιβωτίου S-Tronic. Το πρόβλημα μπορεί να εμφανιστεί στη μορφή των αργών και απότομων αλλαγών των σχέσεων όταν το όχημα κινείται σε χαμηλές ταχύτητες ή απλά μπορεί να μην ανταποκρίνεται όταν ο οδηγός πιέζει το γκάζι ενώ βρίσκεται σε στάση.
Όπως και να έχει, το test drive είναι απαραίτητο! Πρέπει να εξετάσεις τη λειτουργία του κιβωτίου κατά τη διάρκεια της βόλτας, να σιγουρευτείς ότι οι επιλεγμένες σχέσεις που αναγράφονται στο κοντέρ είναι οι σωστές, καθώς και να ελέγξεις αν έχει γίνει σωστή συντήρηση του κιβωτίου από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη, μέσα από το βιβλίο service.
Η ρουτίνα για τη σωστή συντήρηση του S-Tronic είναι η αλλαγή βαλβολίνων καθώς και του φίλτρου στα διαστήματα που προτείνει ο κατασκευαστής. Αν βρεθείς στο συνεργείο, ρώτησε επίσης αν θα χρειαστεί να γίνει ενημέρωση του λογισμικού.
Tο άλλο κοινό πρόβλημα αφορά τον κινητήρα. Υπάρχουν πολλές αναφορές από ιδιοκτήτες ότι ο κινητήρας τους καταναλώνει μεγάλη ποσότητα λιπαντικού. Συνήθως οι μαρτυρίες λένε για 1 λίτρο ανά 1.500 χιλιόμετρα (πράγμα που η Audi θεωρεί φυσιολογικό). Το πρόβλημα παρουσιάζεται στα ελαττωματικά ελατήρια πιστονιού του κινητήρα, με αποτέλεσμα να επιτρέπουν το λάδι να εισχωρεί στο θάλαμο καύσης και να καίγεται μαζί με το μείγμα αέρα-καυσίμου.
Έλεγξε τη στάθμη λαδιού στο μεταχειρισμένο Audi Q5 που θα βρεις, παρατήρησε αν βγαίνει άσπρος καπνός από την εξάτμιση και φυσικά, έλεγξε το βιβλίο service! Τα αυτοκίνητα χωρίς ιστορικό service είναι επικίνδυνα τόσο για την ασφάλειά σου όσο και για την τσέπη σου, γι’αυτό να ζητάς πάντα να βλέπεις τις καταγεγραμμένες εργασίες, εννοείται σφραγισμένες από το συνεργείο όπου έχουν γίνει.
Έλεγξε αν έχει γίνει το service στην αντλία νερού, καθώς αν και στο σετ χρονισμού, μιας και το κόστος τους είναι σημαντικό.
Κατά τη διάρκεια του test drive έλεγξε αν ο κινητήρας ξεδιπλώνει τη δύναμή του γραμμικά, χωρίς κομπιάσματα και θορύβους για να βεβαιωθείς ότι η τουρμπίνα λειτουργεί σωστά. Σε κάθε άλλη περίπτωση πρέπει να ελέγξεις το Q5 σε κάποιον ειδικό και να τοποθετηθεί διαγνωστικό στον εγκέφαλο.
Τέλος, έλεγξε την κατάσταση του συστήματος πέδησης. Πίεσε απότομα τα φρένα και παρατήρησε αν το τιμόνι τρέμει ή αν αλλάζει η πορεία του αυτοκινήτου. Σε τέτοιες περιπτώσεις, θα χρειαστεί η αντικατάσταση των δίσκων.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΜΕΡΗ
Αν το Audi Q5 που πήγες να δεις από κοντά είναι εξοπλισμένο με σύστημα πλοήγησης, έλεγξε τη λειτουργία του κατά τη διάρκεια του test drive. Επίλεξε μια διαδρομή και έλεγξε κατά πόσο είναι σωστή η πλοήγηση αλλά και κατά πόσο χρησιμοποιεί τους χάρτες για να σε οδηγήσει στον προορισμό σου από τον πιο σύντομο δρόμο.
Από ορισμένους ιδιοκτήτες έχουν αναφερθεί προβλήματα στη λειτουργία του cruise control, γι’αυτό στο test drive, ο έλεγχος της λειτουργίας του “αυτόματου πιλότου” είναι κάτι που πρέπει να θυμηθείς.
Το ίδιο ισχύει και με το σύστημα κλιματισμού. “Παίξε” με όλα τα κουμπάκια στην κεντρική κονσόλα του Q5, ρύθμισε τη θερμοκρασία εκεί που θέλεις και παρατήρησε αν το A/C ανταποκρίνεται σωστά.
Αν βρεθείς σε κίνηση έλεγξε το σύστημα start/stop. Πρέπει να απενεργοποιεί τη λειτουργία του κινητήρα απροβλημάτιστα. Υπάρχουν τρία σενάρια που μπορεί να συμβούν στη συνέχεια:
- Η μηχανή θα επανεκκινήσει φυσιολογικά και δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα.
- Η μηχανή θα επανεκκινήσει αλλά το αυτοκίνητο δεν θα έχει επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο και θα βγει μήνυμα στην οθόνη που θα σου δίνει οδηγίες να επιλέξεις τη θέση “Parking” και να επανεκκινήσεις τον κινητήρα.
- Η μηχανή δεν θα επανεκκινήσει και θα βγει κάποιο μήνυμα σαν και αυτό: “stop/start system error, please move shifter to P and restart engine”.
Φυσικά, η επίσκεψη σε ένα συνεργείο είναι απαραίτητη σε τέτοιες περιπτώσεις!
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Έλεγξε τη λειτουργία της κλειδαριάς. Κλείδωσε το αυτοκίνητο και ξεκλείδωσέ το από το κλειδί. Στη συνέχεια άνοιξε όλες τις πόρτες από τις εξωτερικές λαβές (και το πορτ-μπαγκάζ) για να σιγουρευτείς ότι όλα λειτουργούν όπως πρέπει. Αν κάποια δεν ανοίγει, προσπάθησε να την ανοίξεις από την εσωτερική λαβή της πόρτας. Έχουν αναφερθεί προβλήματα στον μηχανισμό κλειδαριάς των θυρών, επομένως keep in mind!
Στο εσωτερικό του Q5 θα βρεις ένα περιβάλλον εξαιρετικής ποιότητας, με συμπαγή συναρμογή και άφθονους χώρους. Ωστόσο, ένα σημείο που παρατηρείται ότι φθείρεται γρήγορα από το χρόνο και τη χρήση είναι το σήμα της Audi στο κέντρο του τιμονιού. Η αντικατάστασή του πηγαίνει “πακέτο” μαζί με το πλαστικό καπάκι και τον αερόσακο, επομένως αν θέλεις να το αλλάξεις, πρέπει να ξέρεις ότι το κόστος δεν θα μικρό.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ
Το Audi Q5 θα το βρεις συνήθως με τροχούς 17-ιντσών, οι οποίοι είναι ιδανικοί για τους δρόμους της Ελλάδας. Οι μεγαλύτεροι τροχοί ωστόσο, ναι μεν ομορφαίνουν αισθητικά το αυτοκίνητο, επηρεάζουν όμως σε πολύ σημαντικό βαθμό την ποιότητα κύλισης και την απορροφητικότητα του αυτοκινήτου τις λακκούβες.
ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Στο βασικό εξοπλισμό του Audi Q5 συναντάμε ABS για την αποφυγή μπλοκαρίσματος των τροχών στην περίπτωση έκτακτου φρεναρίσματος και traction control για την αποφυγή απώλειας πρόσφυσης.
Σε τι τιμή θα το βρω σήμερα ως μεταχειρισμένο;
Ένα μεταχειρισμένο Audi Q5 2.0 TFSI μπορείς να το βρεις σήμερα με μέση τιμή γύρω στις 21.000€.
Τι εναλλακτικές έχεις;
- BMW X3
- Mercedes-Benz GLK
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Αν ήταν να βγάλουμε ένα συμπέρασμα ύστερα από την έρευνα και την καταγραφή των δεδομένων μας, θα λέγαμε ότι το Audi Q5 2.0 TFSI δεν είναι, αυτό που λέμε, «υπόδειγμα αξιοπιστίας». Το καλό όμως της υπόθεσης είναι ότι κάποια από τα προβλήματά που αντιμετωπίζει είναι τόσο δημοφιλή, που αγοράζοντας ένα μεταχειρισμένο, είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα έχει «θεραπευτεί» από τις εργοστασιακές του «ασθένειες». Κατά τ’άλλα είναι ένα εύστροφο, πρακτικό SUV, με κίνηση στους τέσσερις τροχούς και υψηλή ποιότητα κατασκευής που φιλοξενεί και προστατεύει άνετα, μια ολόκληρη οικογένεια!
*Ο οδηγός αγοράς για το Audi Q5 δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά στις 20 Οκτωβρίου 2016 στο www.capital.gr