Χρειάζεσαι βοήθεια;
Κάλεσε μας:

211 780 0708
14 Μαρτίου, 2017

Οδηγός αγοράς μεταχειρισμένου MINI Countryman Cooper S (2010-2017)

Δεν είναι καθαρόαιμο 4×4 αλλά ούτε και κλασικό hatchback. Δεν είναι μεγάλο σε διαστάσεις, αλλά σίγουρα δεν είναι και… μινι. Το MINI Countryman είναι ένα δημοφιλές crossover που μπορεί να κάνει σχεδόν τα πάντα και μάλιστα με ιδιαίτερη ευκολία! Με περισσότερες από 250.000 πωλήσεις μέχρι στιγμής, αναμφισβήτητα αποτελεί ένα μεγάλο κεφάλαιο για τη MINI.

Κυκλοφορεί στους δρόμους από το 2010, πράγμα που σημαίνει ότι στην αγορά μεταχειρισμένων θα βρεις αρκετές επιλογές. Πως όμως θα ξεχωρίσεις πιο είναι το κατάλληλο για σένα; Ποια είναι τα σημεία που πρέπει να ελέγξεις;

Η Spotmechanic δίνει συμβουλές για την πιο σέξι εκδοχή του Countryman, το Cooper S!

Τα υπέρ: Επιδόσεις, ντιζάιν, ποιότητα κατασκευής, πρακτικότητα, οδική συμπεριφορά

Τα κατά: Επιρρεπές σε τριγμούς στο εσωτερικό, οι πίσω θέσεις δεν διπλώνουν εξ’ ολοκλήρου, οι μεγαλόσωμοι επιβάτες θα νιώσουν λίγο στριμωχτά, αυξημένη κατανάλωση στις 4-κίνητες εκδόσεις.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ/ΕΓΓΡΑΦΑ

Χρονολογία: 2010 – σήμερα
Κυβικά: 1598  κ.εκ.
Ιπποδύναμη: 184 άλογα
Ροπή: 240 Nm
0-100: 7,9 δευτερόλεπτα
Τελική: 209 χλμ/ώρα
Βάρος: 1455 κιλά
CO2: 157 γρ/χλμ
Τέλη κυκλοφορίας: 290€
Διαστήματα service: ανά 15.000 χλμ
Μέση κατανάλωση: 6,7 λίτρα/100χλμ

ΠΛΑΙΣΙΟ

Στο τεστ πρόσκρουσης της Euro NCAP το MINI Countryman τα πήγε περίφημα, αποσπώντας 5 από τα 5 αστέρια! Πρόκειται για ένα πολύ ασφαλές αυτοκίνητο αλλά όταν μιλάμε για μεταχειρισμένο, πρέπει σιγουρευτείς ότι το πλαίσιο, το πάτωμα, τα ράμφη και οι μετώπες δεν έχουν επηρεαστεί από κάποιο σοβαρό τρακάρισμα του παρελθόντος. Σε μια τέτοια περίπτωση, η ασφάλειά του δεν θα είναι ποτέ ίδια με τις εργοστασιακές προδιαγραφές.

ΜΗΧΑΝΙΚΑ

Ίσως το πιο κοινό πρόβλημα σε ένα MINI Countryman αφορά τη βαλβίδα εκτόνωσης (η γνωστή και ως σκάστρα) η οποία λόγω εκτεταμένης χρήσης μπορεί να υπολειτουργεί και μην αφήνει τα αέρια να εκτονώνονται από την τουρμπίνα. Τα αίτια μπορεί να είναι πολλά, όπως για παράδειγμα η φθορά στο ελατήριο, τα λαστιχάκια στεγανότητας (o-rings) ή τη μεμβράνη που λειτουργεί ως διάφραγμα.

Πως θα καταλάβεις όμως ότι κάτι δεν πάει καλά; Αρχικά, το πιθανότερο είναι να δεις αναμμένη τη λυχνία του κινητήρα (check engine), αλλά επειδή ο ιδιοκτήτης μπορεί να έχει διαγράψει την ένδειξη μέσα από κάποιο διαγνωστικό, θα πρέπει να κάνεις σίγουρα ένα test drive. Δοκίμασε την απόδοση του κινητήρα πατώντας βαθιά το γκάζι, αν η βαλβίδα εκτόνωσης έχει πρόβλημα τότε θα παρατηρήσεις μια νωθρότητα στις επιδόσεις, πράγμα που δεν συνάδει στην έκδοση S.

Αν βάλεις μπροστά τον κινητήρα και ακούσεις ένα ελαφρύ κροτάλισμα, τότε ενδεχομένως η καδένα χρονισμού να θέλει περαιτέρω έλεγχο. Η αιτία μπορεί να βρίσκεται στη χαμηλή πίεση της αντλίας λαδιού και ως εκ τούτου να μην λιπαίνεται επαρκώς η καδένα στη φάση της εκκίνησης του κινητήρα. Θέλει σίγουρα έλεγχο.

Έλεγξε τον κινητήρα οπτικά για διαρροές. Έχουν παρατηρηθεί σε αρκετά MINI Countryman διαρροές από το καπάκι βαλβίδων και χρειάστηκε αντικατάσταση φλάντζας. Δεν είναι κάτι σπουδαίο, ζήτησε όμως την γνώμη κάποιου ειδικού.

Αν το αυτοκίνητο που βρήκες εξοπλίζεται με αυτόματο κιβώτιο, έλεγξε τη λειτουργία του. Θα πρέπει οι σχέσεις να είναι ακριβείς στην ένδειξη και να επιλέγονται χωρίς θόρυβο. Υπήρξαν περιπτώσεις σε μεταχειρισμένα MINI Countryman Cooper S όπου μετά από 6 μήνες αφού αγοράστηκαν, χρειάστηκαν νέο συμπλέκτη και νέο βολάν διπλής μάζας.

Αν θέλεις να αγοράσεις ένα καλό μεταχειρισμένο πρέπει οπωσδήποτε να σιγουρευτείς ότι η συντήρηση του κινητήρα έχει γίνει με συνέπεια. Αυτοκίνητα χωρίς βιβλίο service καλό είναι να τα αποφεύγεις!

ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΜΕΡΗ

Όσον αφορά τα ηλεκτρικά μέρη έλεγξε σε πρώτη φάση αν υπάρχουν αναμμένες λυχνίες στο κοντέρ το αυτοκινήτου. Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, υπάρχει περίπτωση ο ιδιοκτήτης ή ο έμπορος να έχουν σβήσει προσωρινά όποιες αναμμένες λυχνίες υπήρχαν με σκοπό να κρύψουν κάποιο πρόβλημα. Άφησε τον κινητήρα να λειτουργήσει για 15-20 λεπτά, ενδεχομένως να ανάψουν ξανά.

Έχει γίνει μια αναφορά για προβληματικό αισθητήρα του ABS, επομένως σιγουρέψου ότι το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών λειτουργεί κανονικά. Κατά τη διάρκεια ενός test drive, εκτός από το να οραματιζόμαστε τη ζωή μας στη θέση του οδηγού, πρέπει και να δοκιμάσουμε το αυτοκίνητο σε διάφορες συνθήκες. Πρέπει να επιταχύνουμε, να φρενάρουμε δυνατά, να στρίψουμε απότομα, να αφουγκραστούμε το αυτοκίνητο σε όλες του τις πτυχές! Μπορείς να μάθεις πολλά από ένα test drive, μην το αγνοείς!

Στο παρελθόν έχει γίνει ανάκληση σε 1.863 οχήματα παραγωγής έως 18.01.2011, η οποία σύμφωνα με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αφορά την βοηθητική ηλεκτρονική αντλία νερού που βρίσκεται στο τούρμπο. Το πρόβλημα με την αντλία αφορούσε μόνο τα αυτοκίνητα με τον κινητήρα Ν14 και έπρεπε προληπτικά να αντικατασταθεί για την αποφυγή βραχυκυκλώματος που μπορεί να οδηγούσε ακόμα και σε φωτιά.

Πως θα καταλάβεις αν αυτό συμβαίνει στο MINI που έχεις αγοράσει; Από τη μυρωδιά καμένου πλαστικού ή καπνού που προέρχεται από τη μηχανή. Ενημερώσου κατάλληλα πριν αγοράσεις ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο!

 

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Το εσωτερικό μέρος του ΜΙNI Countryman ξεχωρίζει για τον ιδιαίτερο, ρετρό σχεδιασμό του, ωστόσο έχει παρατηρηθεί ότι ορισμένα από τα πλαστικά της καμπίνας με το πέρασμα το χρόνου αρχίζουν και τρίζουν.

Οι χώροι εντός του αυτοκινήτου είναι ικανοποιητικοί αλλά δεν ενθουσιάζουν. Οι ψηλοί επιβάτες ίσως νιώσουν λίγο στριμωχτά στα πίσω καθίσματα. Όσον αφορά το χώρο αποσκευών, αυτός “γεμίζει” με 350 λίτρα.

ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ

Αν βρεις κάποιο Countryman με μεγάλους τροχούς τότε να περιμένεις κακή ποιότητα κύλισης και ανεπαρκής απορρόφηση των ανωμαλιών του δρόμου. Αντιθέτως, οι μικρότεροι σε διαστάσεις τροχοί προσφέρουν μαλακή και άνετη μετακίνηση.

Σε τι τιμή θα το βρω σήμερα ως μεταχειρισμένο;

Ένα μεταχειρισμένο MINI Countryman Cooper S μπορείς να το βρεις σήμερα με μέση τιμή γύρω στις 20.950€

Τι εναλλακτικές έχεις;

  • Mercedes GLA
  • BMW X1

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Πρόκειται για ένα μοντέρνο crossover με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, ρετρό ταυτότητα και ζωηρές επιδόσεις! Ρεαλιστικά, αν θέλεις να αγοράσεις ένα MINI Countryman η πιο έξυπνη επιλογή είναι το προσθιοκίνητο Cooper S. Προσφέρει καλό standard εξοπλισμό αλλά και την πιο δυναμική σχεδίαση της γκάμας. Αν το βρεις δε και ατρακάριστο, με πλήρες βιβλίο service και λίγα χιλιόμετρα, τότε αποτελεί μια επιλογή πρώτης τάξεως που δεν πρέπει να χάσεις!

Βρες Ελεγμένα SUV και Crossover!

 

*Ο οδηγός αγοράς για το MINI Coutryman Cooper S δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά στις 29 Δεκεμβρίου 2016 στο www.capital.gr

0 Shares
Share
Tweet
Pin
Share