Χρειάζεσαι βοήθεια;
Κάλεσε μας:

211 780 0708
14 Ιανουαρίου, 2016

Οδηγός Αγοράς Peugeot 106 rallye 1.6 16v

Θα έλεγε κανείς πως είναι από τα πιο περιζήτητα αυτοκίνητα στο νεανικό κοινό της Ελλάδος, αυτοκίνητο σχολή στη μπροστινή κίνηση, πρώτη επιλογή στον μηχανοκίνητο αθλητισμό! Τυχαίο; Καθόλου! Σύμφωνα και με τον γνωστό σε όλους μας  Jeremy Clarkson (top gear) ένα από τα πιο fun to drive αυτοκίνητα ever!

Αν ψάχνεις μεταχειρισμένο Peugeot 106 rallye, λίγα καλά κυκλοφορούν ακόμα και εμείς είμαστε εδώ ώστε να σε βοηθήσουμε να το ελέγξεις σωστά πριν το αγοράσεις! Διάβασε το άρθρο που ακολουθεί και δες τι πρέπει να προσέξεις!

ΣΤΟΙΧΕΙΑ/ΕΓΓΡΑΦΑ

Κυβικά: 1600 cc
Ιπποδύναμη: 109-122 ps
Τέλη κυκλοφορίας: 265 ευρώ
Παραγωγή: 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003
Διαστήματα service: ανά 7.500 χλμ.
Κατανάλωση καυσίμου: 10 λίτρα / 100 χλμ.

ΔΟΜΗ / ΠΛΑΙΣΙΟ

2 αστέρια στο euroNCAP δεν το λες και ότι καλύτερο! Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή, ειδικότερα η έκδοση αυτή η rallye με τον λιτό εξοπλισμό! Τα αυτοκίνητα αυτά δεν φτιάχτηκαν για ήσυχες βόλτες, και την ίδια άποψη είχαν κατά κύριο λόγο και οι ιδιοκτήτες τους. Η δομή του πρέπει να ελεγχθεί εξονυχιστικά, καθώς πολλά μοντέλα έχουν εμπλακεί σε άσχημα ατυχήματα που έχουν σίγουρα επηρεάσει το σασί τους!

Στη Spotmechanic δίνουμε πολύ μεγάλη βάση στον έλεγχο του πλαισίου, διενεργώντας 20 ελέγχους σε 12 καίρια σημεία του με 3 διαφορετικούς τρόπους. Δες τον έλεγχο της δομής σε λεπτομέρεια εδώ

ΜΗΧΑΝΙΚΑ

Ο κινητήρας του Peugeot  είναι o 1600άρης  16βάλβιδος, ένα πραγματικό διαμάντι, ικανός να απογειώνει  το μικρό και πανάλαφρο μοντέλο σε όλες τις συνθήκες!  Σε ένα μεταχειρισμένο Peugeot 106 rallye δυστυχώς, η μεικτή κατανάλωση κυμαίνεται στα 10 λίτρα λόγω και παλαιότητας, είναι όμως κάτι που σίγουρα οι ανήσυχοι υποψήφιοι θα παραβλέψουν με ευκολία… Τι χρειάζεται προσοχή;

  • Οι βάσεις μηχανής, με το κιλό τις αγόραζαν οι ιδιοκτήτες για αυτό και χρειάζεται να ελεγχθούν μιας και οι περισσότερες είναι κομμένες!
  • Οι αλλαγές λιπαντικού στην ώρα τους είναι απαραίτητες για αυτό και θα ζητήσουμε το αρχείο συντήρησης! Μην ξεχνάτε ότι οι κινητήρες αυτοί έχουν αρκετά χιλιόμετρα στη πλάτη τους, η σωστή λιπαντική συντήρηση βοηθά στη μακροζωία!
  • Η τάπα του λαδιού πρέπει να είναι καθαρή χωρίς υπολείμματα, το ίδιο και στο ψυγείο, ουκ ολίγα οχήματα έχουν κάψει φλάντζα λόγω κακής χρήσης
  • Η κρεμαγιέρα είναι άλλο ένα σημείο που πάσχουν αυτά τα οχήματα και ο έλεγχος της για διαρροές, τζόγο ή κομμένες προστατευτικές φούσκες είναι απαραίτητος!

[optin-monster-shortcode id=”k728ell3qdd0t0g7″]
Τέλος, δεν ξεχνάμε το κιβώτιο μιας και η δεύτερη ταχύτητα μπορεί να δυσκολεύει στο κούμπωμα!

Η Spotmechanic στο έλεγχό της καλύπτει κινητήρα και λοιπά μηχανικά μέρη, σύστημα ψύξης και μετάδοση/κιβώτιο, συνδυάζοντας ευρήματα από τον οπτικό έλεγχο στο χώρο του κινητήρα, τον έλεγχο πατώματος με τις ράμπες ανύψωσης καθώς και το test drive. Δες σε λεπτομέρεια τα αποτελέσματα του μηχανικού ελέγχου εδώ

ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Η ανάρτηση «πέφτει» γρήγορα, ήταν όμως αυτή που το έκανε πραγματικά αξέχαστο! Η παθητική τετραδιεύθυνση κατά την οποία ήταν ρυθμισμένος ο πίσω άξονας έκανε τις  αλλαγές πορείας του πίσω μέρους στο «άσε» του γκαζιού από διασκεδαστικές έως επικίνδυνες!!! Φοβερό στήσιμο, άψογο τιμόνι, χρειάζεται άμεσες κινήσεις και δεν συγχωρεί λάθη (πλήρης απουσία ηλεκτρονικών συστημάτων). Είναι ένα αυτοκίνητο ιδανικό για ορεινές κλειστές διαδρομές, έχοντας πάντα στο μυαλό την απουσία του συστήματος ABS… το οποίο είχε οδηγήσει πολλά rallye σε άτακτες εξόδους!

Τα φρένα δεν ικανοποιούσαν ύστερα από εκτεταμένη χρήση, για αυτό και οι πιο φιλόδοξοι τοποθετούσαν από το συγγενικό δίλιτρο citroen xsara!

Τέλος, χρειάζεται προσοχή με τις aftermarket ζάντες. Πολλοί ιδιοκτήτες έβγαζαν τα τάσια για να φαίνεται σκληροπυρηνικό, ακόμα πιο πολλοί έβαζαν νέα σετ ζαντολάστιχα, πολλές φορές σε παρανοϊκές για το αυτοκίνητο διαστάσεις. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την γεωμετρικά αυξανόμενη καταπόνηση του συστήματος ανάρτησης, χρειάζεται ένα έμπειρο μάτι ώστε να το εκτιμήσει σωστά κάποιος.

Ο τεχνικός έλεγχος της Spotmechanic καλύπτει ανάρτηση και άξονες, το σύστημα διεύθυνσης, το σύστημα πέδησης καθώς και τις ρόδες και τα ελαστικά, ενώ καταγράφουμε την κατάστασή τους είτε υπάρχει κάποιο εύρημα είτε όχι. Δες και τα 38 σημεία που κοιτάμε με πάνω από 50 ελέγχους εδώ

ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ

Καθαρά αγωνιστικός χαρακτήρας, τρίθυρο  αμάξωμα, χρώματα διαφόρων επιλογών και η κλασική τρίπλη ρήγα που χαρακτηρίζει την έκδοση rallye, δύσκολο να το μπερδέψεις με άλλο. Όσο για βαμμένα ή στοκαρισμένα κομμάτια, δύσκολα θα συναντήσουμε κάποιο διαθέσιμο που να μην έχει τέτοια… Δεν είναι πρόβλημα, αρκεί να έχει γίνει καλή φανοποιειακή δουλειά και να μην υπάρχουν ίχνη σοβαρού ατυχήματος στο παρελθόν.

Ο ενδελεχής έλεγχος του εξωτερικού μέρους μπορεί να σου δώσει πολλές πληροφορίες για το ιστορικό ατυχημάτων ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου. Η Spotmechanic χωρίζει το αυτοκίνητο σε 17 σημεία τα οποία και τα ελέγχει με κορυφαίο εξοπλισμό ανίχνευσης πάχους βαφής, ψάχνοντας παράλληλα και για αποδεικτικά κακής εφαρμογής και αποσυναρμολόγησης. Στο εξωτερικό περιλαμβάνεται και ο έλεγχος των παρμπρίζ, που δίνει σημαντικές πληροφορίες για τη χρονολόγηση του αυτοκινήτου.

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Ο ορισμός του σπαρτιάτικου εσωτερικού! Απλό σαλόνι, ο βασικός εξοπλισμός είναι μετρημένος στα δάχτυλα ενώ η θέση του οδηγού βολεύει αν έχεις ύψος μέχρι 1.85! Το rallye βγήκε για αυτούς που ήξεραν τι ψάχνουν και θα έκαναν κάθε θυσία για αυτό, αν κάποιος ήθελε το κάτι παραπάνω η Peugeot έχει φροντίσει με την έκδοση GTI, η οποία είχε πολύ πιο πλούσιο εξοπλισμό!

Σε πολλά μεταχειρισμένα Peugeot 106 rallye θα συναντήσουμε σπασμένα ντουλαπάκια και  δυσλειτουργίες στα καθίσματα, ενώ τα τριξίματα θα είναι μέρος πια της καθημερινότητάς σου (ήταν και τότε που ήταν ακόμα νέο, πόσο μάλλον τώρα).

Ο σωστός τεχνικός έλεγχος πρέπει να δίνει μία σαφή εικόνα του εσωτερικού, καθώς επηρεάζει την καθημερινή μας αίσθηση. Η Spotmechanic χωρίζει το εσωτερικό σε 12 μέρη, ενώ πάντα κάθε εύρημα θα συνοδεύεται και από φωτογραφίες, ώστε να μην χρειάζεται να είσαι πάντα παρών!

ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΜΕΡΗ

Γενικά πρέπει να ελέγχονται όλες οι ηλεκτρικές λειτουργίες λόγω παλαιότητας, θα μείνουμε αρκετά στη λειτουργία του A/C και του καλοριφέρ διότι παρουσιάζονταν μικροπροβλήματα! O έλεγχος της λειτουργίας του βεντιλατέρ επίσης είναι απαραίτητος, ώστε να εξασφαλίζεται η προστασία του κινητήρα!

Στην αναφορά ελέγχου μεταχειρισμένων της Spotmechanic θα βρεις πλήρη εικόνα και για τα 37 σημεία που έχουν ελεγχθεί (εσωτερικά και εξωτερικά), ώστε να γνωρίζεις ακόμα και την παραμικρή δυσλειτουργία του μελλοντικού σου αυτοκινήτου.

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ

Τι να προσέξεις στα γρήγορα πριν αγοράσεις ένα μεταχειρισμένο Peugeot 106 rallye

  • Το αυτοκίνητο πρέπει να έχει αρχείο συντήρησης
  • Ελέγχουμε για τυχόν διαρροές λαδιού
  • Πρέπει να γίνει test drive για να ελεγχθεί η συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε όλο το φάσμα των στροφών
  • Τσέκαρε τον αριθμό πλαισίου με τα έγγραφα του οχήματος, είναι αυτοκίνητο (εύκολος στόχος) που συμπαθούν πολλοί επίδοξοι….

Συμπέρασμα:

Ένα μεταχειρισμένο Peugeot 106 rallye είναι συνήθως ένα παρεξηγημένο αυτοκίνητο. Αν έχει συντηρηθεί σωστά ο υποψήφιος αγοραστής δεν έχει να φοβηθεί τίποτα! Λίγα είναι τα καλά κομμάτια τα οποία και κρατούν τιμή, το κάνουν όμως για καλό λόγο, αφού η εμπειρία που σου προσφέρουν αξίζει κάθε παραπάνω ευρώ που θα δώσεις!

0 Shares
Share
Tweet
Pin
Share