Όταν ένας καλός διάλογος εκτροχιάζεται
Μία τυπική μέρα ενός μηχανικού της Spotmechanic… Αφηγείται ο ίδιος ο μηχανικός μέσω email, η ιστορία είναι απόλυτα αληθινή, ο έλεγχος σε έμπορο της Αττικής, χωρίς να είναι παρών ο ενδιαφερόμενος.
«Άλλη μια νέα εμπειρία σήμερα! Αφού έφτασα, ο έμπορος με προσκάλεσε να κάτσω στο γραφείο του να συζητήσουμε για τη μοναδική και καταπληκτική ιδέα που είχαν αυτοί που δημιούργησαν τη Spotmechanic!»
«Αναλύοντάς μου το βιογραφικό του, μου έδωσε πολύ περιγραφικά να καταλάβω πως δεν είναι ένας απλός πωλητής αυτοκίνητων, αλλά ο κύριος -εγώ έφτιαξα τον κλάδο, έχω κάνει πρόεδρος κτλ κτλ.»
Έμπορος: Αν κάνετε σωστά τη δουλειά σας και δεν κάνετε συμφωνίες κάτω από το τραπέζι… θα πάτε καλά…
«Προχώρησα στον έλεγχο, όλα πήγαιναν καλά, λίγα ευρήματα χωρίς να είναι πολύ σοβαρά. Μετά από μία ώρα τον ενημέρωσα ότι ο έλεγχος είχε σχεδόν τελειώσει και χρειαζόμουν ένα test drive για να ολοκληρωθεί, όπου και άρχισε ο παρακάτω διάλογος»
Ε: Έμπορος
Μ: Μηχανικός
Ε- Μπορώ να έχω τα αποτελέσματα του έλεγχου;
Μ- Θα μου αφήσετε το email σας και ένα τηλέφωνο και θα επικοινωνήσουν μαζί σας από το γραφείο
Ε- Τώρα δεν μπορείς να μου πεις στο περίπου τι έχεις δει;
«Πρόλαβα να του διαβάσω μόνο την πρώτη σελίδα με τις παρατηρήσεις:
– Τελικό καζανάκι εξάτμισης πολύ σκουριασμένο
– Το πορτάκι της βενζίνης δεν ανοίγει
– Το σκιάδιο του οδηγού δεν στέκεται τελείως πάνω
– Το A/C δεν ψύχει επαρκώς
– Λείπουν τα προσκέφαλα του πίσω καθίσματος»
Ε- Είσαι σοβαρός; Αντιλαμβάνεσαι ότι είναι αμάξι δεκαετίας; Τί νομίζεις ότι κοιτάς, καινούριο αμάξι;
Μ- Τα καινούρια αυτοκίνητα δεν χρειάζονται έλεγχο, συνοδεύονται από εγγύηση αντιπροσωπείας. Τα μεταχειρισμένα κοιτάμε, και οφείλουμε να μεταφέρουμε στον πελάτη την καλύτερη δυνατή εικόνα του αυτοκίνητου, ειδικότερα όταν ο ενδιαφερόμενος δεν παρευρίσκεται στον έλεγχο.
Ε- Και τι νομίζεις, θα το πάρει μετά από όσα έχεις γράψει;
Μ- Υποθέτω πως αυτό είναι υποκειμενικό και η απόφαση δική του
Ε- Το καταλαβαίνεις ότι είναι αμάξι δεκαετίας και δεν είναι δυνατόν να είναι όλα τέλεια;
Μ- Υπάρχουν αυτοκίνητα δεκαετίας σε καλύτερη κατάσταση από το συγκεκριμένο, θα τα βάλουμε όλα στο ίδιο τσουβάλι; Και 1 εύρημα μόνο να είχε, πάλι θα το γράφαμε, ο πελάτης αυτό μας ζητά, να ξέρει τα πάντα…
Ε- Δεν θα συνεννοηθούμε μου φαίνεται… δεν νομίζω να χρειάζεται να κάνεις test drive, ούτε θα επιτρέψω ξανά έλεγχο δικό σας εδώ πέρα
Μ- Δεν καταλαβαίνω τι θέλετε, να αποκρύψω ευρήματα από τον πελάτη μας για να το αγοράσει στα σίγουρα; Και αν το πάρει, και την επομένη βρει προβλήματα στο συνεργείο ποιος θα βρει το μπελά του; Εσείς που το πουλήσατε, ή εγώ που το έλεγξα την προηγούμενη μέρα;
Ε- Έτσι που πάτε δεν σας βλέπω να πηγαίνετε μακριά…
Μ- Νόμιζα πως σας άρεσε που κάνουμε σωστά τη δουλειά μας και δεν κάνουμε δουλειές κάτω από το τραπέζι…
Ε- Έχασα το χρόνο μου τσάμπα!
Μ- Όπως νομίζετε… πάντως ο πελάτης σίγουρα έχασε τα λεφτά του… Ενημερώνω το γραφείο πως δεν θα γίνει test drive ενώ αρχικά είχατε συμφωνήσει, θα ενημερωθεί και ο ενδιαφερόμενος
Η παραπάνω στιχομυθία δυστυχώς είναι ένα συχνό φαινόμενο στην καθημερινότητά μας. Και ενώ ως επί το πλείστον οι έμποροι με τους οποίους ως τώρα συνεργαζόμαστε είναι απόλυτα επαγγελματίες, υπάρχουν κάποιοι των οποίων οι αντιδράσεις «χρωματίζουν» όλο τον κλάδο. Εμείς έχουμε ήδη «κοκκινίσει» καμιά δεκαπενταριά, είναι καιρός όμως να τους απομονώνει σιγά σιγά και ο κλάδος ο ίδιος, καθώς μόνο θέμα του δημιουργούν…
Και για του λόγου το αληθές, το αυτοκίνητο στο οποίο και έγινε ο έλεγχος…
…καθώς και οι παρατηρήσεις του μηχανικού