Χρειάζεσαι βοήθεια;
Κάλεσε μας:

211 780 0708
15 Ιουνίου, 2018

Alfa Romeo Giulietta (2010-σήμερα): Προβλήματα και Συμβουλές Αγοράς

H αναβίωση ενός θρυλικού ονόματος, πλήρως εναρμονισμένη στις σύγχρονες επιταγές!

Η Alfa Giulietta βρίσκεται στην αγορά για 8 χρόνια, με μοναδικές αλλαγές ένα ελαφρύ φρεσκάρισμα το 2014. Το πλέον χαρακτηριστικό δείγμα, δηλαδή, διαχρονικής σχεδίασης και επιτυχημένης μηχανολογικής εφαρμογής. Ως γνήσια Alfa, μια μεταχειρισμένη Giulietta θα προσφέρει συγκινήσεις στον οδηγό της οδηγώντας ή απλά, κοιτώντας τη.

Φυσικά δεν λησμονεί το γεγονός πως πρόκειται για ένα μικρομεσαίο οικογενειακό, παρέχοντας σεβαστή ευρυχωρία και άνεση στο ταξίδι.

Κοινώς, αν ενδιαφέρεσαι για ένα πανέμορφο και σπορ μικρομεσαίο οικογενειακό, αυτός ο οδηγός αγοράς επικεντρώνεται στα προβλήματα που ενδέχεται να αντιμετωπίσεις σε μια μεταχειρισμένη Alfa Romeo Giulietta.

Τα υπέρ: Σχεδίαση μέσα-έξω, οδική συμπεριφορά, επιδόσεις (πλην 1.6 JTD 105 PS), αίσθηση κιβωτίου

Τα κατά: Άνεση ανάρτησης, χώρος αποσκευών, ανομοιογένεια στην ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό

ΣΤΟΙΧΕΙΑ/ΕΓΓΡΑΦΑ

Χρονολογία: 2010-Σήμερα
Καύσιμο: Βενζίνη, Πετρέλαιο
Κυβικά: 1.368, 1.598, 1.742, 1.956
Ιπποδύναμη: 105, 120, 150, 170, 175, 235, 240 άλογα
Ροπή: 206, 250, 320, 350, 340, 380 Nm
0-100: 11.3, 9.4, , 8.8, 8, 7.8, 6.8 δευτερόλεπτα
Τελική: 185, 195, 218, 205, 242 χλμ/ώρα
Βάρος: 1.395 κιλά
CO2: 114-177 γρ/χλμ
Τέλη κυκλοφορίας: 255, 280, 690€
Διαστήματα service: άνα 15.000 χλμ
Μέση κατανάλωση: 5.5- 7.8 λίτρα/100 χλμ

ΠΛΑΙΣΙΟ

Η Giulietta «χτίστηκε» πάνω στην πλατφόρμα Fiat Compact, ένα πάτωμα που χρησιμοποιήθηκε ως βάση και για τα Jeep Cherokee και Chrysler 200.

Ως αποτέλεσμα του –τότε- ολοκαίνουργιου και στιβαρού πλαισίου, η μικρομεσαία Alfa «έλαμψε» στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP αποσπώντας 5 αστέρια, ενώ εξίσου εντυπωσιακή ήταν η επίδοσή της στην προστασία των πεζών, με 3 στα 4 αστέρια.

Στον τομέα της ανάρτησης δεν υπήρξαν εκπτώσεις, καθώς τα γόνατα McPherson εμπρός συμπληρώνει η διάταξη των πολλαπλών συνδέσμων πίσω.

Ο τεχνικός έλεγχος της Spotmechanic καλύπτει ανάρτηση και άξονες, το σύστημα διεύθυνσης, το σύστημα πέδησης καθώς και τις ρόδες και τα ελαστικά, ενώ καταγράφουμε την κατάστασή τους είτε υπάρχει κάποιο εύρημα είτε όχι. Δες και τα 38 σημεία που κοιτάμε με πάνω από 50 ελέγχους εδώ

Η οδική συμπεριφορά είναι αναντίρρητα σπορτίφ, στα στάνταρ ευχαρίστησης που περιμένεις από μια Alfa Romeo, όμως η σφιχτή απόσβεση των αμορτισέρ μπορεί να μην αρέσει σε όλους.

Τα αμορτισέρ σε μια μεταχειρισμένη Giulietta, καλό θα είναι να έχουν αλλαχθεί κοντά στις 80.000 χιλιόμετρα, καθότι μετά από εκείνο το σημείο, τα εργοστασιακά αμορτισέρ, «κοπανάνε» αρκετά.

Οι κραδασμοί αυτοί προκαλούν τριγμούς και στο εσωτερικό. Οδήγησε την Giulietta που σε ενδιαφέρει πάνω από κακοτεχνίες. Τα πλαστικά κανονικά δεν θα πρέπει να ακούγονται. Εάν συμβαίνει κάτι τέτοιο, το αυτοκίνητο προς εξέταση δεν θα αργήσει να σε επιβαρύνει με αλλαγή αμορτισέρ, χώρια την ενοχλητική υπόκρουση των τριγμών.

Βασική επισήμανση!

Οι συνδυασμοί τροχών και των εκάστοτε ρυθμίσεων της ανάρτησης τείνουν στο αυστηρό. Οι ζάντες των 17 ιντσών από την «μεγάλη» 1.4 ΤB των 170 ίππων δεν δημιουργούν πρόβλημα στην μικρότερη των 120, αλλά στην 1.6 JTD των 105 ίππων «μπουκώνουν» το μοτέρ.

Επίσης οι 18αρες και 19αρες των Quadrifoglio Verde είναι πανέμορφες μεν, απαιτούν την ενδεδειγμένη σκληρότητα στην απόσβεση δε. Το πιο μαλακό set up των 1.4 TB τις κάνει ευάλωτες σε λακκούβες, ενώ παράλληλα ζημιώνει την ποιότητα κύλισης.

Οπότε, όσον αφορά τις διαστάσεις των ζαντών, καλό είναι να ψάχνεις για αυτοκίνητα με εργοστασιακά χαρακτηριστικά.

Έχουν παρατηρηθεί περιστατικά με ημιαξόνια που ξεκίνησαν με τριξίματα και κατέληξαν σε ράγισμα. Αν ακούσεις τριγμούς από το εμπρός μέρος, ή διαπιστώσεις ελάχιστη επαναφορά από το τιμόνι, τότε καλύτερα να κοιτάξεις για κάποιο άλλο αυτοκίνητο.

ΜΗΧΑΝΙΚΑ

Η Giulietta προσφέρει μια από τις ευρύτερες γκάμες κινητήρων στην κατηγορία. Πρακτικά, υπάρχει μια μεταχειρισμένη για κάθε γούστο.

Η 1.6 JTD είναι φειδωλή σε καύσιμο, όμως οι επιδόσεις της δεν συνάδουν με το «Cuore Sportivo» της μιλανέζικης φίρμας. Ουδέν πρόβλημα σημειώνεται με την γραμμή τροφοδοσίας ή την αντλία πετρελαίου, πέραν κάποιων άτυχων ιδιοκτητών που «πλήρωσαν» τη νοθεία στα καύσιμα.

Η δημοφιλέστερες εκδόσεις στα μεταχειρισμένα αφορούν την 1.4 Turbo Benzina.

Μην σε ανησυχήσει αν το ρελαντί είναι κοντά στις 1.300-1.500 σ.α.λ κατά την εκκίνηση. Πρόκειται για στάνταρ διαδικασία μέχρι να έρθει σε θερμοκρασία λειτουργίας ο κινητήρας.

Αντιθέτως, αν αυτό συμβαίνει κατά την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου –σε φανάρια, για παράδειγμα- τότε η βαλβίδα του ρελαντί, ο αισθητήρας εισερχόμενου αέρα (MAF) ή οι χάρτες προπορείας της ανάφλεξης (πιο σπάνια) θα χρειαστούν την συνδρομή συνεργείου.

Τα χειροκίνητα κιβώτια δεν έχουν να παρουσιάσουν ιστορικό προβλημάτων, πέρα από κάποια συγχρονιζέ 2ας-3ης που αστόχησαν. Ο λεβιές, από την άλλη, ειδικά σε μοντέλα προ facelift (2010-2013) δεν διστάζει να μείνει «στο χέρι» του οδηγού.

Σε ελάχιστες περιπτώσεις το πρόβλημα με το συγχρονιζέ δεν διαγνώστηκε εγκαίρως, με αποτέλεσμα η συνεχιζόμενη φθορά των γραναζιών να οδηγήσει στο «κούρεμά» τους. Έλεγξε με ιδιαίτερη προσοχή το βιβλίο service για τυχόν επισκευές στο κιβώτιο.

Κάτι άλλο που πρέπει να προσέξεις είναι το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη TCT το οποίο μπορεί να μην συνεργάζεται με το σύστημα δυναμικής συμπεριφοράς DNA. Επίλεξε την ρύθμιση «Dynamic» και σύγκρινε την ταχύτητα αλλαγών με το «Normal».

Aν δεν υπάρχει διακύμανση, τότε χρειάζεται αναβάθμιση -ή ακόμα πιο κοστοβόρα, αντικατάσταση- το λογισμικό του κιβωτίου.

ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΜΕΡΗ

Το προαναφερθέν “DNA” ίσως σε απασχολήσει στις μεταχειρισμένες Giulietta.

Ιδιαίτερα τα μοντέλα πρώτης κυκλοφορίας (2010-2011) παρουσίασαν κάποιες αστοχίες. Τίποτα το ανησυχητικό, όμως το σύστημα αρνείτο να κάνει τη δουλειά για την οποία προμοταριζόταν. Η απόκριση του γκαζιού δεν άλλαζε, ούτε το βάρος του τιμονιού.

Το τελευταίο χρήζει προσοχής, καθώς δύναται να δυσλειτουργήσει με δυο μορφές:

  • ελαττωματική λυχνία, που ανάβει δίχως λόγο
  • αστοχία της ηλεκτρονικής μονάδας ή του μοτέρ, που αφήνει την κρεμαγέρα χωρίς υποβοήθηση

Στρίψε το τιμόνι αρκετές φορές εν κινήσει, κατά προτίμηση από τέρμα σε τέρμα. Διακυμάνσεις στο βάρος του –ειδικά έντονες, σαν να νιώθεις ότι σου βάζει «κόντρα»- μεταφράζονται σε μοτέρ που χρήζει αντικατάστασης. Δεν είναι φθηνό (πάνω από 300 ευρώ τα μεταχειρισμένα).

Ο αισθητήρας υγρασίας του air condition έχει προβληματίσει αρκετά την μικρομεσαία Alfa. Τυχόν δυσκολία του κλιματιστικού να ψύξει το εσωτερικό, εναπόκειται σε αυτή την –ήσσονος σημασίας- δυσλειτουργία.

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Η καμπίνα των επιβατών είναι ευρύχωρη και δεν θα ζητήσει από τον οδηγό να σκύψει πάνω από προβλήματα τριγμών, ή ξεθωριασμένων επενδύσεων. Εάν συναντήσεις αντίστοιχο δείγμα, σημαίνει πως ο προηγούμενος ιδιοκτήτης δεν φρόντιζε όσο θα έπρεπε την περιουσία του. Κοινώς, δεν φταίει το αυτοκίνητο.

Πέντε επιβάτες θα χωρέσουν, όμως οι αποσκευές τους θα στριμωχτούν. Τα 350 λίτρα του χώρου αποσκευών βρίσκονται στον μέσο όρο της μικρομεσαίας κατηγορίας.

Η Giulietta δεν έχει ζητήματα του είδους, οπότε απομακρύνσου γοργά από τον επιτήδειο.

ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ

Η καλοσμιλεμένη σιλουέτα της Giulietta παρουσιάζεται κομψότατη στην “πασαρέλα”.

Πέρα από θαμπωμένα φανάρια εμπρός και κάποια καμένες λυχνίες από τις συστοιχίες των LEDs στα πίσω φωτιστικά σώματα, δεν έχεις να ανησυχείς για τίποτα.

Ελέγχοντας το εξωτερικό μιας μεταχειρισμένης Giulietta, μην ξεχάσεις να κοιτάξεις και την κατάσταση των ελαστικών. Κοίταξε αν το βάθος του πέλματος έχει μειωθεί, έλεγξε αν υπάρχουν ρωγμές από την πολυκαιρία και δες την ημερομηνία κατασκευής τους. Μάθε πως να ελέγξεις μόνος σου τα ελαστικά!

Σε τι τιμή θα το βρεις σήμερα ως μεταχειρισμένο;

Μια μεταχειρισμένη Alfa Giulietta θα σου κοστίσει -κατά μέσο όρο- 13.609 ευρώ.

Τι εναλλακτικές έχεις;

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Αν ζητάς από ένα μικρομεσαίο οικογενειακό να σε ενθουσιάζει κοιτάζοντάς το και μόνο, μια μεταχειρισμένη Alfa Romeo Giulietta σε περιμένει!

Επίλεξε μία από τις υπερτροφοδοτούμενες 1.400αρες ή κάποια από τις ελάχιστες 2λιτρες ντίζελ, προκειμένου να έχεις ένα μοτέρ αντίστοιχο του πλαισίου. Εάν θέλεις και μπορείς, οι 1.75 ΤΒi Veloce και Quadrifoglio Verde αποτελούν την ιδανικότερη και πιο συναισθηματική εναλλακτική στην τεκτονική νόρμα του VW Golf GTi στα hot hatches.

Όποια και να επιλέξεις, το χαμόγελο στα χείλη θα μονιμοποιηθεί!

Βρες Ελεγμένες Giulietta 

80 Shares
Share80
Tweet
Pin
Share