Τι είναι πιο σημαντικό; Ο αριθμός των χιλιομέτρων ή η χρήση του αυτοκινήτου;
Πριν απαντήσουμε στην παραπάνω ερώτηση, θα απαντήσουμε πρώτα σε μια άλλη:
Μπορώ να καταλάβω αν το αυτοκίνητο έχει γυρισμένα χιλιόμετρα; Η απάντηση είναι δυστυχώς πως “εξαρτάται”…
Tο βιβλίο service είναι το πρώτο βήμα είναι δει κάποιος, όπου μαζί με το πρόγραμμα των service του αυτοκινήτου μπορεί να δει ποια έγιναν, στα πόσα χιλιόμετρα κοκ.
Μας έχει τύχει στη Spotmechanic, σε τεχνικό έλεγχο που κάναμε, το τελευταίο service να έχει γίνει στα 90.000 χλμ ενώ το κοντέρ έλεγε 55.000. Δεν είναι όμως σύνηθες λάθος. Από την άλλη, αν το βιβλίο service δεν είναι σωστά συντηρημένο, η πληροφορία δεν θα είναι πολύ χρήσιμη…
Ο έλεγχος εγκεφάλου είναι συνήθως το επόμενο βήμα, καθώς πολλοί πιστεύουν ότι εκεί κρύβεται η αλήθεια. Όπως είπαμε και στο πρώτο μέρος των άρθρων για τα γυρισμένα χιλιόμετρα όμως, ό,τι είναι σε μορφή υπολογιστικού δεδομένου μπορεί να αλλάξει. Όταν κάποιος ειδικός ψάχνει τον εγκέφαλο, κοιτάει για δεδομένα που έχουν καταγραφεί από διάφορες στιγμές του ιστορικού ενός αυτοκινήτου και προσπαθεί να βγάλει μία συνδυαστική υπόθεση για το αν βγάζουν νόημα ή όχι, όπως π.χ. οι ώρες λειτουργίας του κινητήρα. Αν η παρέμβαση έχει γίνει σωστά, τότε θα έχουν αλλάξει και αυτές, και τότε σίγουρα θα βγάζουν νόημα.
Μικρή παρένθεση: Ένα εργαλείο σαν της φωτογραφίας μπορεί να σβήσει βλάβες που έχει κρατήσει ο κινητήρας και κοστίζει από 15 ευρώ! Φανταστείτε τι κάνει ένα αντίστοιχο των 15.000 ευρώ που χρησιμοποιούν πολλοί “ειδικοί” για να παρεμβαίνουν στα στοιχεία του εγκεφάλου.
Έλεγχος με αριθμό πλαισίου στο σύστημα της εταιρείας παραγωγής είναι πιο καλή λύση, αφού στο σύστημα αυτό καταγράφονται όλες οι εργασίες που έχουν γίνει στο αυτοκίνητο σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου από επίσημο αντιπρόσωπο, με την ημερομηνία και τα χιλιόμετρα που είχε τότε το αμάξι. Πρόβλημα 1. Αν η εργασία δεν έγινε σε επίσημο αντιπρόσωπο, δεν φαίνεται πουθενά. Πρόβλημα 2. Η εταιρείες που έχουν τέτοιο σύστημα με παγκόσμια σύνδεση μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού
Πως αλλιώς; Δυστυχώς η τελευταία ελπίδα είναι όλοι αυτοί οι εξωτερικοί φορείς/οργανισμοί που καταγράφουν στοιχεία για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια της ζωής του. ΚΤΕΟ, ασφαλιστικές εταιρίες, τελωνείο (για τα αυτοκίνητα εισαγωγής), υπουργείο μεταφορών, μεμονωμένα συνεργεία.
Οι πληροφορίες αυτές όμως δεν είναι εύκολα διαθέσιμες, και πολλές φορές απαγορεύεται και η συλλογή τους. Επιπρόσθετα, υπάρχουν περιπτώσεις που τα χιλιόμετρα γυρίζουν πριν από επισκέψεις σε επίσημους φορείς (που προγραμματίζονται πάντα από τον ιδιοκτήτη) ώστε να μην καταγραφούν τα πραγματικά.
Όλα τα παραπάνω φυσικά, τα οποία απαιτούν κόστος και χρόνο, πρέπει να γίνουν για κάθε ένα από τα αυτοκίνητα που κοιτάει ένας πιθανός αγοραστής. Αξίζει τον κόπο; Μήπως επικεντρωνόμαστε σε λάθος ενδείξεις;
Στη Spotmechanic δίνουμε έμφαση στη χρήση που έχει γίνει, και όχι στον αριθμό των χιλιομέτρων.
Ο λόγος είναι απλός: Η χρήση και η κατάσταση φαίνεται και μπορεί να καταγραφεί και να πιστοποιηθεί μέσω του τεχνικού μας ελέγχου, ενώ τα πραγματικά χιλιόμετρα ΣΠΑΝΙΑ κάποιος μπορεί να τα πιστοποιήσει με αποδείξεις για τους λόγους που είπαμε παραπάνω.
Επίσης η εμπειρία μας μέχρι τώρα λέει 2 πράγματα:
- Το χιλιόμετρα ενός αυτοκίνητου δεν δίνουν καμία εικόνα για την κατάστασή του, το ιστορικό ατυχημάτων του, το επίπεδο ασφάλειάς και την ποιότητα κύλισής του. Εμείς βλέπουμε καθημερινά αυτοκίνητα με 130.000+ χλμ τα οποία είναι σε άριστη κατάσταση. Επίσης βλέπουμε και άλλα με 40 και 50.000 που… έχουν μέγα θέμα!
- Ένα αυτοκίνητο με λίγα χιλιόμετρα στο οποίο έχει γίνει κακή χρήση έχει τις ίδιες και ίσως και μεγαλύτερες πιθανότητες να παρουσιάσει μεγάλες βλάβες στο μέλλον με ένα το οποίο έχει πολλά χιλιόμετρα αλλά είναι πιο καλοσυντηρημένο
Κλείνοντας, ο σωστός, λεπτομερής, τεχνικός έλεγχος είναι για εμάς το A και το Ω όταν κάποιος πρόκειται να αγοράσει ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο. Ειδικά σε μία εποχή που ο αριθμός των χιλιομέτρων που γράφει στο κοντέρ δεν αποτελεί πια αξιόπιστο κριτήριο, ο τεχνικός έλεγχος είναι το μόνο εργαλείο που έχει μαζί του ο υποψήφιος αγοραστής. Μόνο για τον αγοραστή όμως; Όχι μόνο, καθώς αποδυκνείεται ότι αποτελεί και το μόνο εργαλείο για όσους ιδιοκτήτες έχουν όντως καλά αυτοκίνητα και θέλουν να είναι ειλικρινείς, αλλά επηρρεάζονται από την όλη παραφημολογία μπαίνοντας στο ίδιο τσουβάλι με τους υπόλοιπους.
Πως μπορείς να χρησιμοποιήσεις τον τεχνικό έλεγχο της Spotmechanic για να καταλάβεις αν τα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου είναι πραγματικά; Μην παραλείψεις να διαβάσεις το τρίτο και τελευταίο μέρος αυτής της σειράς!