Γυρίζουν τα χιλιόμετρα;
Πόσα χιλιόμετρα έχει κάνει πραγματικά αυτό το αυτοκίνητο; Πως ξέρω ότι δεν είναι γυρισμένα; Ποιον μπορώ να εμπιστευτώ;
Αυτές είναι μερικές μόνο από τις ερωτήσεις που ταλανίζουν τον κάθε υποψήφιο αγοραστή ενός μεταχειρισμένου. Θα έπρεπε; Η αλήθεια είναι πως ναι, αλλά ως ένα βαθμό, και θα το εξηγήσουμε αναλυτικότερα σε 3 διαφορετικά άρθρα:
- Γυρίζουν τα χιλιόμετρα;
- Αριθμός ή χρήση χιλιομέτρων; (διάβασέ το)
- 6 τρόποι για να καταλάβεις αν τα χιλιόμετρα είναι πραγματικά (διαβασέ το)
1) Γυρίζουν τα χιλιόμετρα;
Η γρήγορη απάντηση είναι πως ναι, γυρίζουν! Όχι μόνο γυρίζουν, αλλά σήμερα η όλη διαδικασία είναι πολύ πιο εύκολη από ότι 10-20 χρόνια πριν! Και εξηγούμαστε…
Τα χιλιόμετρα στα νεώτερα αυτοκίνητα δεν είναι πια ένα καντράν με αριθμούς που γυρίζουν αναλογικά και μπορεί κάποιος να ψάξει για ίχνη από κατσαβίδι.
Τα χιλιόμετρα τώρα είναι δεδομένα υπολογιστή, που καταγράφονται από σένσορες στο αυτοκίνητο και κρατιούνται στην κεντρική μονάδα ελέγχου, τον εγκέφαλο. Γράφονται από τους σένσορες στον σκληρό δίσκο του εγκεφάλου, όπως ακριβώς εσύ θα έγραφες ένα κείμενο και θα το έσωζες στον υπολογιστή σου. Και όπως ακριβώς ο υπολογιστής σου έχει κάποια πρωτόκολλα ασφαλείας για να μην μπαίνει ο καθένας να σου πειράζει τα αρχεία σου, έτσι έχει και ο εγκέφαλος του αυτοκινήτου τα δικά του.
Τώρα ας σκεφτούμε το εξής: Τα καλύτερα πρωτόκολλα ασφαλείας παγκοσμίως σπάνε, αποδεδειγμένα! Websites όπως της CIA, του FBI, websites τραπεζών με εκατομμύρια στοιχεία πιστωτικών καρτών, ακόμα και η Google και το Facebook, τα πιο ασφαλή websites παγκοσμίως, έχουν δεχθεί επιθέσεις κατά τις οποίες παρακάμφθησαν όλα τα πρωτόκολλα ασφαλείας και οι επιτήδειοι πήραν/άλλαξαν στοιχεία! Θα μπορούσε κάποιος να μπει και στον υπολογιστή σου; Φυσικά, αλλά δεν είναι τόσο ενδιαφέρον για κάποιον να ασχοληθεί, καθώς ο υπολογιστής σου έχει δεδομένα ενός μόνο χρήστη. Πόσο κέρδος ή δημοσιότητα να πάρει κανείς από αυτό;
Θα μπορούσε τώρα κάποιος να παρακάμψει τα πρωτόκολλα ασφαλείας του εγκεφάλου ενός αυτοκινήτου και να αλλάξει τα δεδομένα; Φυσικά και πάλι! Και όχι μόνο είναι ενδιαφέρον, είναι και πολύ προσοδοφόρο!
Γιατί “γυρίζουν” τα χιλιόμετρα;
Σύμφωνα με άρθρο του autoreport.gr που επικαλείται στοιχεία από την ADAC, μόνο στη Γερμανία η πρακτική των γυρισμένων χιλιομέτρων εκτιμάται ότι κοστίζει 6 δισεκατομμύρια ευρώ στην τοπική οικονομία κάθε χρόνο, με 1 στα 3 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα να έχει υποστεί κάποιου είδους παρέμβαση. Αν τώρα μόνο στη Γερμανία το όφελος είναι 6 δις, κάνε τους υπολογισμούς σου να το βρεις σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο! Για να βοηθήσουμε, στη Γερμανία κυκλοφορεί το 18% των οχημάτων της Ευρώπης και μόνο το 5% παγκοσμίως!
Ο λόγος που γίνονται αυτές οι παρεμβάσεις είναι απλός. Παγκοσμίως, οι τιμές των μεταχειρισμένων στις εκάστοτε αγορές διαμορφώνονται βάσει χιλιομέτρων και όχι πραγματικής κατάστασης. Αν δεις, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, υπάρχουν οδηγοί αγοράς που σου λένε ανά μοντέλο και κατηγορία χιλιομέτρων ποια είναι η τιμή στην αγορά ως μεταχειρισμένο.
Είναι αυτονόητο λοιπόν ότι όταν η αγορά έτσι λειτουργεί, υπάρχει κάθε συμφέρον από οποιονδήποτε πουλάει αυτοκίνητο, σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου, να προχωρήσει σε παρέμβαση (να γυρίσει τα χιλιόμετρα) ώστε να αυξηθεί η τιμή μεταπώλησης του. Γιατί επιλέγουν όλοι τα χιλιόμετρα ως σημείο διαχωρισμού; Γιατί είναι το πιο εύκολο φυσικά όταν κανείς δεν μπορεί να μετρήσει κάπως την κατάσταση. Κανείς μέχρι τώρα βεβαίως, αλλά αυτό θα το συζητήσουμε μετά….
Για να μην μακρηγορούμε, η ουσία είναι η εξής; Κάθε νέο μοντέλο που βγαίνει έχει και διαφορετικούς τρόπους και για να καταγράφει τα χιλιόμετρα (π.χ. δεδομένα στο κλειδί) αλλά και για να προστατεύει τα δεδομένα από τρίτους (νέα πρωτόκολλα ασφαλείας). Κάθε τέτοιος νέος τρόπος σπάει μέσα σε μέρες (max εβδομάδες), καθώς πέφτουν πάνω του οι καλύτεροι προγραμματιστές (μην ξεχνάτε ότι το κάθε μοντέλο πουλιέται αυτούσιο σε πάρα πολλές αγορές).
Αυτοί μετά πουλάνε το προϊόν τους (είτε σε μορφή crack είτε υπολογιστικού εξοπλισμού αν χρειάζεται ειδική μονάδα) σε όλους τους ενδιαφερόμενους ανά τον κόσμο, με πλήρες εκπαιδευτικό υλικό για το που πρέπει να πάει κάποιος για να αλλάξει τι. Σε κάποιους μήνες (ίσως και λιγότερο) έχει φτάσει και στην Ελλάδα, ώστε σήμερα να είναι πραγματικά πολύ εύκολο για τον καθένα να βρει κάποιον να του τα “πειράξει”.
Το μόνο που χρειάζεται κανείς να κάνει είναι να γράψει στο google “ρύθμιση χιλιομέτρων” και θα εμφανιστούν πάμπολλα αποτελέσματα Ελληνικών εταιριών που το προμοτάρουν! Εγκέφαλος, κλειδιά, γενικά οτιδήποτε καταγράφει δεδομένα μπορεί σήμερα να “πειραχτεί”. Α, ίσως να μην χρειαστεί καν κάποιος να προσπαθήσει πολύ να τα “γυρίσει” στην Ελλάδα, καθώς όπως είπαμε και πριν, έρχονται και έτοιμα, γυρισμένα από το εξωτερικό!
- Εσωτερική πληροφόρηση για τους φίλους της spotmechanic:
Ένα πολύ καλό μηχάνημα ελέγχου εγκεφάλου μιας αντιπροσωπείας μπορεί να κοστίζει και 10-15.000 ευρώ. Ένα μηχάνημα που χρησιμοποιούν κάποια καλά “σπαστήρια” εκεί έξω στοιχίζει επίσης γύρω στα 15.000 ευρώ. Είπαμε, είναι μεγάλο το όφελος… - Κάποιοι κατηγορούν τις ίδιες τις εταιρίες αυτοκινήτων ότι επίτηδες αφήνουν παράθυρα στο λογισμικό τους γιατί όλη αυτή η ιστορία τους αποφέρει παραπάνω έσοδα (υπάρχουν και έρευνες πανεπιστημίων που αποδυκνείουν τα κενά αυτά των νέων λογισμικών). Για να το σκεφτούμε αυτό. Τι κερδίζει μια εταιρεία αν τα αυτοκίνητά της κάνουν συνολικά κατά μέσο όρο πάνω από 1 εκατομμύριο χιλιόμετρα με διάφορους ιδιοκτήτες, όταν κανονικά θα έκαναν 400 με 500.000 αν όλοι όσοι αγόραζαν ήξεραν τα πραγματικά; Food for thought που λεν και στο χωριό μας…
Μπορείς να βρεις την αλήθεια για τα χιλιόμετρα; Διαβάστε το 2ο μέρος του άρθρου εδώ