Κάπως έτσι γεννήθηκε η Spotmechanic
Όπως πολύ περιληπτικά περιγράφουμε στην σελίδα Ποιοι είμαστε, πριν κάποιο καιρό, ένας από εμάς έψαχνε για μεταχειρισμένο αυτοκίνητο.
Έπρεπε να είναι από εκείνα τα 7-θέσια που πιο πολύ σε επαγγελματικό βαν ξενοδοχείου φέρνουν παρά σε ΙΧ. Βασική προϋπόθεση, να είναι ασφαλές και να χωράνε 3 παιδικά καθισματάκια στην πίσω σειρά… Καλή τύχη!
Είδαμε πάνω από 20 αυτοκίνητα σε ένα διάστημα 2,5 μηνών. Ένα από αυτά όμως ήταν ο βασικός λόγος που υπάρχει σήμερα η Spotmechanic!
Ήταν Παρασκευή απόγευμα όταν βρήκαμε το όχημα μέσω internet. Η αγγελία από έμπορο και στις φωτογραφίες, κούκλα!
Μαύρο εξωτερικό με λευκό δέρμα μέσα, χωράει και τα καθισματάκια, εδώ είμαστε!
Συνεννοούμαστε με τον κολλητό/μηχανικό Χρήστο και Σάββατο πρωί είμαστε εκεί.
Έχει μόλις 42.000 χλμ. στο κοντέρ, μοντέλο του 2010, άριστο περιμετρικά, Ελληνικό, και με εγγύηση από τον επαγγελματία. Καλογυαλισμένο και αψεγάδιαστο, σε σημείο που αναρωτιόσουν αν είναι μεταχειρισμένο ή καινούργιο!
Κοιτάει ο Χρήστος το αυτοκίνητο από κοντά, εμπρός, πίσω και όλη η πλαϊνή αριστερή μεριά έχουν βαφτεί, ενώ κάποια από αυτά τα σημεία είναι και στοκαρισμένα.
Δεν αγχωνόμαστε, μας ενδιαφέρει πάνω από όλα να είναι ασφαλές. Ανοίγει καπό, το μοτέρ αστράφτει! Ο Χρήστος όμως κάθεται ώρα, οπότε και βρίσκει τα υπολείμματα λαδιού που διακρίνονται σε κάποιες κρυφές γωνίες.
Στο μεταξύ με τον πωλητή εμείς έχουμε πιάσει κουβέντα η οποία άρχισε με την Νο.1 ερώτηση που έχουμε όλοι στο μυαλό μας πριν αγοράσουμε ένα μεταχειρισμένο:
– “Τα χιλιόμετρα είναι πραγματικά;”
– “Εννοείται! Δίνουμε εγγύηση και για αυτό.” μας είπε με απόλυτη σιγουριά ο πωλητής
– “Το δερμάτινο σαλόνι, το βάλατε τώρα;” ρωτήσαμε μιας και ενώ ήταν λευκό, δεν είχε ούτε ένα λεκέ, ίχνος φθοράς, ούτε καν στο λεβιέ και με 40.000χλμ…
– “Εργοστασιακό είναι” μας απαντάει αμέσως, συνεχίζοντας με την ατάκα “τα δέρματα στην Γαλλία δεν παίζονται”.
Πριν τελειώσει όμως την φράση, μας προσγειώνει ο Χρήστος: “Τα λάστιχα είναι του ‘11. Γιατί άλλαξε λάστιχα στον πρώτο χρόνο; Πρέπει να κάνουμε ένα test drive και να το σηκώσουμε από κάτω για να σιγουρευτούμε».
Ο πωλητής αρχικά ήταν ανένδοτος, με φράσεις τύπου «έχω 900 αυτοκίνητα, δε μπορώ να τα βγάζω βόλτα» και άλλα τύπου «αφού σου δίνω εγγύηση, τι φοβάσαι;».
Όταν όμως πήραμε θέση και απειλήσαμε να φύγουμε, συμφώνησε (2 μέρες μετά) να το πάμε κάπου κοντά, σε μια αντιπροσωπεία, για να μην κάνει χιλιόμετρα το όχημα.
Δευτέρα πρωί λοιπόν, είμαστε πάλι εκεί και… οδηγεί ο Χρήστος μαζί με τον πωλητή. Test drive: καλώς!
Στο συνεργείο, το βλέπει ο αρχιμηχανικός, το ανεβάζει και στο ανυψωτικό. Αφού το βλέπει 1 λεπτό με το ρολόι λέει «εντάξει είναι, κατέβασέ το» σε έναν βοηθό του. Ο Χρήστος όμως επέμενε να το δει και ο ίδιος, οπότε αρχίσαμε:
- Διαρροή στο σωληνάκι του Turbo
- Μικρό χτύπημα στο κάρτερ
- Διαρροή λαδιού από το ψευτοκάπακο
Έλεγχος φανοποιείας δεν έγινε, έλειπε ο φανοποιός. Έλεγχος εγκεφάλου δεν έγινε επίσης, έλειπε ο και ηλεκτρονικός!
Άπατος λοιπόν ο τεχνικός έλεγχος. Μας έμενε να δούμε το βιβλίο service. Το ζητάμε από τον πωλητή, «αμέσως!» μας λέει. Φεύγει και επιστρέφει με 2 διαφορετικά βιβλία σχεδόν κενά. Το ένα έχει μία σφραγίδα στα 25.000 χλμ, το άλλο έχει μία στα 38.000 χλμ. Κανένα όμως από τα δύο δεν περιέγραφε τις εργασίες που είχαν γίνει αλλά ούτε τα στοιχεία του αυτοκινήτου.
Οι σφραγίδες παρ’όλα αυτά, είχαν το τηλέφωνο της αντιπροσωπείας που είχαν γίνει τα service. Πληκτρολογούμε τον αριθμό, και αρχίζει η παρακάτω στιχομυθία:
Χρήστος: Γεια σας , θα ήθελα να μου πείτε το ιστορικό των service για το όχημα με πινακίδα xxxxxx γιατί ενδιαφέρομαι να το αγοράσω
Συνεργείο: Βεβαίως, μισό λεπτό. (Μετά από μισό λεπτό) Ξέρετε δεν έχουμε κάποια τέτοια καταχώρηση (!!!)
Χρη: ναι, αλλά εγώ έχω μπροστά μου το βιβλίο service που έχει σφραγίδες σας σε διαφορετικές ημερομηνίες
Συν: ε για να έχει, θα έχουν γίνει
Χρη: αν έχουν γίνει θα υπάρχει καταχώρηση και θα ήθελα να ξέρω ποιες εργασίες έγιναν γιατί δεν αναγράφονται στο βιβλίο
Συν: κοιτάξτε, είχαμε ένα πρόβλημα, πριν ένα χρόνο είχε πέσει ένας κεραυνός και κάηκαν τα μισά μας αρχεία.
Χρη: ναι… ok καταλαβαίνω, σας αφήνω γιατί έχω δεύτερη γραμμή, ευχαριστώ!
Για την ιστορία το όχημα είχε τρακάρει αριστερά στη πλαϊνή μεριά, είχε επισκευαστεί και τα χιλιόμετρα που φαίνονταν στο κοντέρ δεν ήταν τα πραγματικά!
Άλλα 19 αυτοκίνητα έμεναν να δούμε, η εμπειρία όμως με αυτό το συγκεκριμένο όχημα γέννησε όλη την ιδέα της αδιάβλητης Spotmechanic.
9 μήνες μετά βγήκαμε live!