Οδηγός Αγοράς Μεταχειρισμένου Ford Fiesta 1.0 Ecoboost (2013-σήμερα)
Ψάχνεις να αγοράσεις ένα μεταχειρισμένο το οποίο θα εκτελεί χρέη daily driver, ένα αυτοκίνητο δηλαδή που θα μπορείς να χρησιμοποιείς καθημερινά για τις μετακινήσεις σου στην πόλη αλλά θα σου δίνει επιπλέον και τη δυνατότητα να κάνεις, χωρίς δεύτερη σκέψη, ένα ταξίδι. Θέλεις ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο που να είναι σύγχρονο, ασφαλές και φιλικό στην τσέπη. Θέλεις με λίγα λόγια τα λεφτά που θα δαπανήσεις, αν μη τι άλλο, να πιάσουν τόπο. Το Ford Fiesta το έχεις υπόψιν σου; Αν όχι, εδώ είμαστε εμείς!
Σε αυτό τον οδηγό αγοράς εξετάζουμε την περίπτωση ενός μεταχειρισμένου Ford Fiesta με τον βραβευμένο 1000άρη κινητήρα τεχνολογίας Ecoboost. Ένα αυτοκίνητο με δυναμικό ντιζάιν, σβέλτο κινητήρα και οικονομικό στο κόστος χρήσης του, αφού είναι απαλλαγμένο από τα τέλη κυκλοφορίας. Εντάξει, ο κινητήρας του μπορεί να μην είναι ο οικονομικότερος της κατηγορίας, είναι όμως αξιόπιστος, πρόθυμος και εξαιρετικά ραφιναρισμένος!
Πάμε να δούμε λοιπόν ένα-ένα τα σημεία που πρέπει να ξέρεις πριν αγοράσεις ένα μεταχειρισμένο Ford Fiesta 1.0 Ecoboost με τους 100 και 125 ίππους.
Τα υπέρ: Ένα από τα καλύτερα supermini της κατηγορίας, εξαιρετική value-for-money επιλογή, ισορροπία πλαισίου, “κινητήρας της χρονιάς” επί 3 συνεχόμενα έτη, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.
Τα κατά: Με μέση κατανάλωση στα 6,9 λίτρα (η Ford ισχυρίζεται 4,3) δεν αποτελεί και το πιο οικονομικό στην κατηγορία του.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ/ΕΓΓΡΑΦΑ
Χρονολογία: 2013, 2014, 2015, 2016
Κυβικά: 999 κ.εκ.
Ιπποδύναμη: 125 άλογα
Ροπή: 201 Nm
0-100: 9,4 δευτερόλεπτα
Τελική: 196 χλμ/ώρα
Βάρος: 1091 κιλά
Τέλη κυκλοφορίας (2016): –
Διαστήματα service: ανά 15.000 χλμ
Μέση κατανάλωση: 4,3 λίτρα/100χλμ
ΠΛΑΙΣΙΟ
Το Ford Fiesta είναι ένα αυτοκίνητο απόλυτα ασφαλές και για του λόγου το αληθές, στο τεστ πρόσκρουσης της Euro NCAP απέσπασε 5 αστέρια στην προστασία των επιβατών του.
Το πλαίσιο του Ford Fiesta έχει τις κατάλληλες προδιαγραφές για να το μετατρέψει σε ένα οδηγικά ευχάριστο αυτοκίνητο με σπορ καταβολές. Η φημισμένη ισορροπία πλαισίου βοηθούν σε αυτό τον τομέα, ενώ η λειτουργία των αναρτήσεων είναι αθόρυβη και άνετη χωρίς να επιτρέπει στο αμάξωμα να γέρνει στις στροφές.
Το τιμόνι είναι μεταδοτικό, ακριβές και το μόνο που μπορεί να του προσάψει κανείς είναι η νευρικότητά του όταν οι τροχοί πέφτουν σε λακκούβες.
ΜΗΧΑΝΙΚΑ
Τον κινητήρα Ecoboost της Ford τον είδαμε για πρώτη φορά στο Ford Focus, μετέπειτα στο Β-MAX και τέλος στο μικρό Fiesta. Από ότι φαίνεται, στην τελευταία περίπτωση, το αμάξωμα του Fiesta σε συνδυασμό με τον ελαφρύ και “ροπάτο” κινητήρα ταίριαξαν πολύ καλά και ως αποτέλεσμα έχουμε ένα εξαιρετικό σύνολο.
Πρόκειται για έναν 3-κύλινδρο κινητήρα 1000 κυβικών, ο οποίος με την βοήθεια του τούρμπο αποδίδει 100 και 125 άλογα. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός 5-τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου για την έκδοση με τα 100 άλογα και ενός 6-τάχυτου για εκείνο με τα 125 άλογα.
H λειτουργία του 3-κύλινδρου κινητήρα είναι εξαιρετικά ραφιναρισμένη και αυτό που τον χαρακτηρίζει είναι η απουσία κραδασμών και θορύβων, πράγμα όχι αυτονόητο για κινητήρα με 3 κυλίνδρους.
Ο κινητήρας Ecoboost του Ford Fiesta είναι αξιόπιστος και δεν έχει αναφερθεί κάποιο σημαντικό πρόβλημα που θα πρέπει να σε προβληματίζει. Βέβαια, κοιτώντας ένα μεταχειρισμένο Fiesta πρέπει να ελέγξεις το βιβλίο σέρβις του και να κάνεις ένα test drive για να διαπιστώσεις ότι όλα βαίνουν καλώς.
Ο τεχνικός έλεγχος της Spotmechanic καλύπτει ανάρτηση και άξονες, το σύστημα διεύθυνσης, το σύστημα πέδησης καθώς και τις ρόδες και τα ελαστικά, ενώ καταγράφουμε την κατάστασή τους είτε υπάρχει κάποιο εύρημα είτε όχι. Δες και τα 38 σημεία που κοιτάμε με πάνω από 50 ελέγχους εδώ.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΜΕΡΗ
Όσον αφορά τα ηλεκτρικά μέρη, αυτό που έχει αναφερθεί σε κάποια Ford Fiesta είναι η δυσλειτουργία του συστήματος start/stop. Δεν αποτελεί κοινό πρόβλημα αλλά καλό είναι να το γνωρίζεις και όταν κλείσεις ραντεβού για να δεις το αυτοκίνητο, να βεβαιωθείς για τη σωστή του λειτουργία και στην πράξη.
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Αν και άνετο για τον οδηγό και τον συνοδηγό, οι πίσω επιβάτες του Fiesta θα βρουν περιορισμένο χώρο πάνω από το κεφάλι τους, ειδικά αν είναι ψηλοί.
Η ηχομόνωση του αυτοκινήτου είναι υποδειγματική και ο θόρυβος από τον αέρα, το οδόστρωμα και τον κινητήρα είναι σχεδόν ανύπαρκτος. Επιπλέον, όλα τα μοντέλα διαθέτουν πολύ καλό ηχοσύστημα και A/C που θα σε κρατάει δροσερό τις ζεστές ημέρες του καλοκαιριού.
Η θέση οδήγησης είναι σωστή και τα καθίσματα έχουν καλή υποστήριξη. Στην κονσόλα υπάρχουν πολλά και μικρά κουμπάκια με αποτέλεσμα όταν οδηγείς να είναι δύσκολο να εντοπίσεις και να σημαδέψεις αυτό που θέλεις. Βέβαια, με την εξάσκηση θα το συνηθίσεις!
Ο χώρος στο πόρτ-μπαγκάζ είναι ικανοποιητικός σε σχέση με την κατηγορία και χωράει 290 λίτρα σε αποσκευές, 10 λίτρα περισσότερο από το Volkswagen Polo!
Σχετικά με τις εκδόσεις του Fiesta και τον εξοπλισμό που προσφέρουν, η πιο πλούσια είναι η Titanium, ενώ η Trend είναι φτωχή αλλά πιο οικονομική.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ
Στο ανανεωμένο Ford Fiesta του 2013, οι αλλαγές εντοπίζονται κυρίως στο εξωτερικό του αυτοκινήτου. Η εμπρός μάσκα και τα φανάρια έχουν ανασχεδιαστεί και κάνουν το αυτοκίνητο να φαίνεται δυναμικό και σπορ, ενώ στο πίσω μέρος οι διαφορές με το μοντέλο που αντικατέστησε είναι αμελητέες.
Πηγαίνοντας στο ραντεβού για να δεις ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο από ιδιώτη, βεβαιώσου ότι θα ελέγξεις τα ελαστικά του αυτοκινήτου. Πρέπει να βρίσκονται σε καλή κατάσταση, μιας και η ασφάλειά σου εξαρτάται σημαντικά από αυτά.
Σε τι τιμή θα το βρω σήμερα ως μεταχειρισμένο;
H μέση τιμή που μπορείς να βρεις ένα μεταχειρισμένο Ford Fiesta 1.0 Ecoboost κυμαίνεται γύρω στις 10.300€. Επειδή μάλιστα είναι αυτοκίνητο του 2013, αγοράζοντάς το σήμερα, λογικά θα έχεις και την εγγύηση του κατασκευαστή η οποία ισχύει για 5 χρόνια.
Τι εναλλακτικές έχω;
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Το Ford Fiesta είναι ένα αυτοκίνητο που θα σε βγάλει ασπροπρόσωπο με την αγορά του. Είναι οικονομικό στη χρήση του, αξιόπιστο, ασφαλές και τεχνολογικά εξελιγμένο. Είναι μια από τις καλύτερες επιλογές στην κατηγορία του γιατί διαθέτει ένα ολοκληρωμένο σύνολο που είναι πλήρως συνυφασμένο με τις ανάγκες της εποχής!