Χρειάζεσαι βοήθεια;
Κάλεσε μας:

211 780 0708
21 Μαΐου, 2018

Oδηγός Αγοράς Μεταχειρισμένου Audi TT 2.0 TFSI (2ης γενιάς) (2006-2014)

Το πρώτο TT παρουσιάστηκε το 1998 και σημείωσε κατευθείαν τεράστια εμπορική επιτυχία.

Πρωταγωνιστής, όπως αρμόζει σε κάθε coupe, που σέβεται τον εαυτό του ήταν η σχεδίαση, με τη συμμετρική αναλογία εμπρός-πίσω μέρους να μην έχουν αντίστοιχο όταν παρουσιάστηκαν.

Οι επιδόσεις ήταν ο δεύτερος καθοριστικός παράγοντας, όμως στην πρακτικότητα και την εν γένει καθημερινή συμβίωση το TT υστερούσε.

Αυτό ήρθε να διορθώσει η Audi με την 2η γενιά του υπερ-επιτυχημένου coupe της, πράγμα που κατόρθωσε με το παραπάνω. Πιο ολοκληρωμένο, γρήγορο και οικονομικό το TT 2ης γενιάς είναι μία από τις πιο σίγουρες επιλογές για όποιον αναζητά ένα μεταχειρισμένο coupe.

Σε αυτόν τον οδηγό αγοράς αναλύουμε τι πρέπει να προσέξεις σε ένα μεταχειρισμένο TT 2.0 TFSI!

Τα υπέρ: Επιδόσεις, κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, χώρος αποσκευών, ποιότητα κύλισης και εσωτερικού, κατανάλωση (1.8 TSI και 2.0 TDI)

Τα κατά: Ελαφρώς μονοδιάστατη οδική συμπεριφορά, τέλη κυκλοφορίας (2.0 ΤFSI), διακοσμητικά πίσω καθίσματα

ΣΤΟΙΧΕΙΑ/ΕΓΓΡΑΦΑ

Χρονολογία: 2006 – 2014
Καύσιμο: Βενζίνη
Κυβικά: 1.984
Ιπποδύναμη: 211 άλογα
Ροπή: 350 Nm
0-100: 6.1 δευτερόλεπτα
Τελική: 245 χλμ/ώρα
Βάρος: 1375 κιλά
CO2: 164 γρ/χλμ
Τέλη κυκλοφορίας: 690€ (πριν το 2010), 401€ (μετά το 2010)
Διαστήματα service: ανά 20.000 χλμ
Μέση κατανάλωση: 6.1 λίτρα/100 χλμ

ΠΛΑΙΣΙΟ

To Αudi TT 2ης γενιάς βασίζεται στην πλατφόρμα Α5 του VAG, δηλαδή στο πάτωμα του VW Golf 5ης γενιάς.

Στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP απέσπασε 4 αστέρια στην προστασία των επιβατών, ενώ σε αυτή των πεζών διέπρεψε κατακτώντας 3 αστέρια. Όπως πολλά αυτοκίνητα της εποχής, το ΤΤ στερήθηκε πόντους στην τελική βαθμολογία λόγω έλλειψης διαφόρων συστημάτων που σήμερα εξοπλίζουν μοντέλα εν αφθονία (βλέπε προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, αυτόματο φρενάρισμα κλπ).

Δεν θα πρέπει, δηλαδή, ούτε να ξενίζουν ούτε να προκαλούν ανησυχία τα 4 -αντί των καθιερωμένων πια, 5- αστέρια.

Η ανάρτηση ακολουθεί τις επιταγές του Golf MK5, αποτελούμενη από γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Σε αντίθεση με το πρώτο TT, στο οποίο μόνο οι τετρακίνητες εκδόσεις χρησιμοποιούσαν πολλαπλούς συνδέσμους πίσω (ημιάκαμπτο άξονα τα μπροστοκίνητα), το TT ΜΚ2 δεν κάνει διακρίσεις μεταξύ μπροστοκίνητων και quattro.

Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, με τα μέτρα των σπορ κατασκευών, και μία από τους καλύτερους “κράχτες” για την κατάσταση της ανάρτησης.

Αν αισθανθείς κραδασμούς στο τιμόνι, σημαίνει πως τα top mounts εμπρός είναι προς το τέλος της “καριέρας” τους. Ακόμα πιο έντονη -και ενδεχομένως, δαπανηρή- θα πρέπει να είναι η ανησυχία αν το ίδιο φαινόμενο παρατηρηθεί στο πίσω μέρος. Οι πολλαπλοί σύνδεσμοι δεν αντιδρούν “ξερά” στις αναπηδήσεις και δεν ακούγονται ιδιαίτερα.

Οποιαδήποτε παρέκκλιση από αυτό το μοτίβο, μεταφράζεται σε αμορτισέρ ή/και συνδέσμους που θα τείνουν στην αντικατάσταση.

Βελτιωμένα/χαμηλωμένα/ρυθμιζόμενα set αναρτήσεων καλό είναι να αποφεύγονται.

ΜΗΧΑΝΙΚΑ

 

Εργοστασιακά ο 2λιτρος απέδιδε 200 άλογα αλλά μετά το facelift η απόδοση αυξήθηκε στα 211 άλογα. Υπό κανονικές συνθήκες κανένα μοτέρ δεν παρουσιάζει σημαντικές βλάβες, πέρα από λίγο λάδι που “τσιμπάνε” όλοι οι TSI.

Ενδεχομένως να ανάβει και η λυχνία του “check engine” δίχως λόγο, αλλά δεν συντρέχει ανησυχία.

Πολλά μεταχειρισμένα TT όμως, ιδιαίτερα τα 2λιτρα, έχουν υποστεί μετατροπές. Αρκετοί βελτιωτές “πούλησαν” την ιστορία του κοινού μοτέρ μεταξύ 2.0 TFSI και TTS, με αποτέλεσμα να βρίσκεις αρκετά απλά TT στα 250-270 άλογα. Βέβαια ο κινητήρας του TTS διαθέτει διπλό intercooler, ενισχυμένα χιτώνια, επικάλυψη βαλβίδων με Nicasil και πολλά άλλά καλούδια, τα οποία τα 2.0 TFSI στερούνται.

Καλό είναι να αποφεύγεις τα “πειραγμένα” για να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο.

Επίσης, αν παρατηρήσεις διαφορά στην φθορά μεταξύ εμπρός και πίσω ελαστικών δύο είναι τα τεινά: είτε το αυτοκίνητο είναι τρακαρισμένο σε βαθμό που έχει επηρεαστεί το “σασί”, είτε το σύστημα ανάρτησης παρουσιάζει μεγάλες φθορές. Στα quattro δε, μπορεί να φτάνει μέχρι την ‘έντονα εσφαλμένη κατανομή της ροπής.

Εκ των ων ουκ άνευ το πλήρες βιβλίο service, στο οποίο για τα μοντέλα πριν το 2011 θα πρέπει να αναγράφεται αλλαγή στις βαλβολίνες του DSG.

ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΜΕΡΗ

Πέρα από κάποιες λυχνίες, όπως αυτή του check engine, που μπορεί να ανάψουν δίχως λογο, δεν έχουν παρατηρηθεί προβλήματα.

Σε περίπτωση που θέλεις να επιδοθείς σε “ανωριμότητες”, έχε υπόψιν πως αν χρησιμοποιείς αρκετά το χειρόφρενο για να στρίβεις σε μοντέλο με DSG, ενδέχεται να βάλεις το κιβώτιο σε λειτουργία safe mode και να μην ανεβάζει πάνω από 3η. Φυσικά και δεν φταίει το αυτοκίνητο.

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Εξαιρετική ποιότητα, πολύ καλοί χώροι για 2 άτομα είναι η σύντομη περιγραφή.

Τα πίσω καθίσματα χρησιμεύουν μόνο για την μεταφορά μικρών παιδιών, ή για να διευρύνουν τον πολύ μεγάλο -για coupe- χώρο αποσκευών των 290 λίτρων.

Στα εμπρός οι βάσεις μπορεί να είναι χαλαρές, ειδικά αν πρόκειται για αυτοκίνητο μέχρι το 2009. Συνήθως το πρόβλημα καλυπτόταν από την εγγύηση.

Για τα μοντέλα της ίδιας χρονολογίας δεν αποκλείεται να υπάρχει ζήτημα με τους μηχανισμούς των παραθύρων. Δοκίμασέ τα 4-5 φορές. Αν ακούσεις έναν συριγμό ή δεις ότι υπάρχει δυσκολία -ιδιαίτερα στο ανέβασμα- θα χρειαστεί να αντικαταστήσεις τους οδηγούς.

Επίσης, το εσωτερικό του TT είναι τυπικό Audi. Ητοι αμέμπτου κριτικής. Αν διαπιστώσεις τριγμούς κατά το πέρασμα από λακκούβες, δεν αποκλείεται το TT προς εξέταση να έχει ζήσει έντονες στιγμές σε πίστα (συνηθέστερα σε ΤΤS ή βελτιωμένα 2.0 TFSI).

ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ

Για το Roadster, έλεγξε την λειτουργία του μηχανισμού αναδίπλωσης της οροφής. Η διαδικασία δεν θα πρέπει να διαρκεί παραπάνω από 20 δευτερόλεπτα. Αν συμβαίνει κάτι τέτοιο, η επισκευή μπορεί να κυμαίνεται από φθαρμένους συνδέσμους (φτηνή) μέχρι ετοιμόρροπο μοτεράκι (πανάκριβο).

Σχισίματα, εκδορές και γενικά ασυμμετρίες στην επιφάνεια του υφάσματος μεταφράζονται σε πλημμελή συντήρηση.

Εάν η οροφή είναι δομικά σε καλή κατάσταση αλλά έχει ξεβάψει, το εν λόγω αυτοκίνητο έχει “καεί” από τον ήλιο. Οπότε την αντίστοιχη ταλαιπωρία έχει υποστεί και η βαφή στο υπόλοιπο αμάξωμα.

Για το coupe ενδεχομένως να υπάρχει υγρασία στα εμπρός φανάρια. Δεν είναι κάτι το ανησυχητικό, ούτε σημαίνει πως είναι τρακαρισμένο και “βάζουν” υγρασία λόγω πρόχειρης επισκευής.

Μιλώντας για φώτα, τα TT από 2010 και μετά φέρουν τα LED ημέρας. Μοντέλα προηγούμενων ετών απλά έχουν aftermarket που τοποθέτησαν οι ιδιοκτήτες τους.

Δώσε ιδιαίτερη προσοχή στον πίσω προφυλακτήρα. Τα TT 2ης γενιάς μέχρι το facelift, δεν είχαν στον στάνταρ εξοπλισμό τους αισθητήρες παρκαρίσματος. Οι εργοστασιακοί είναι στο χρώμα του αμαξώματος και ίσα που φαίνονται. Διαφορετικά έχεις να κάνεις με aftermarket αμφιβόλου αξιοπιστίας και απόδοσης.

ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ

Τον Μάρτιο του 2008 ανακλήθηκαν τα μοντέλα Γενάρη-Φλεβάρη 2007, για τον έλεγχο της κεντρικής κονσόλας.

Τα ΤΤ RS από τον Μάη μέχρι τον Ιούλιο του 2009, ανακλήθηκαν για πιθανή βλάβη στην υδραυλική υποβοήθηση των φρένων.

Τον Δεκέμβρη του 2009 όλα τα TT εφοδιασμένα με το S-Tronic ανακλήθηκαν για αναβάθμιση της κεντρικής μονάδας του κιβωτίου, καθώς υπήρχε η πιθανότητα να “κολλήσει” κάποια ταχύτητα.

Σε τι τιμή θα το βρεις ως μεταχειρισμένο;

Ένα μεταχειρισμένο Audi TT με το 2λιτρο κινητήρα θα το βρεις με μέση τιμή στις 15.418€.

Σε γενικές γραμμές το σύστημα τετρακίνησης quattro θα επιβαρύνει τον προϋπολογισμό με περίπου 700 ευρώ, ενώ για τα μοντέλα με S-Tronic μην σου κάνει εντύπωση αν δεις αποκλίσεις μέχρι και 1.000 ευρώ.

Τι εναλλακτικές έχεις;

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Δεν υπάρχουν πολλά coupe ή roadsters που να συνδυάζουν τόσο αποτελεσματικά την εμφάνιση, την πρακτικότητα και την οικονομία όσο ένα μεταχειρισμένο TT 2ης γενιάς.

Η τετρακίνηση μπορεί να είναι προαιρετική, εφ’όσον δεν κατοικείς σε μέρος της Ελλάδας με βροχερό ή χιονισμένο χειμώνα. Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, όμως, αναβαθμίζει την όλη κατασκευή και είναι must. Αξίζει και με το παραπάνω το επιπλέον κόστος, τόσο για τις καλύτερες επιδόσεις όσο για την μειωμένη κατανάλωση και ταλαιπωρία σε συνθήκες πόλης.

Βρες Ελεγμένα Audi TT

0 Shares
Share
Tweet
Pin
Share