Χρειάζεσαι βοήθεια;
Κάλεσε μας:

211 780 0708
21 Μαΐου, 2018

Οδηγός Αγοράς Μεταχειρισμένου Honda Civic (FN) (2005-2011)

Για να έχεις κερδίσει το προσωνύμιο “διαστημόπλοιο”, σημαίνει πως έδωσες στο κοινό κάτι που το άφησε με το στόμα ανοιχτό!

Η 8η γενιά του Honda Civic έσπασε το συντηρητικό καλούπι του προκατόχου, διέλυσε τους σχεδιαστικούς δεσμούς με το παρελθόν και ξανασυστήθηκε στον κόσμο ως ένα μικρομεσαίο με φαντασμαγορική εμφάνιση μέσα-έξω, δίχως να ξεχνάει τις αρχές που χαρακτηρίζουν τη Honda: δύναμη, αξιοπιστία και χαρακτήρας.

13 χρόνια μετά την παρουσίαση και 7 από το τέλος της παραγωγής του, το Civic FN στέκεται με άνεση δίπλα στους νεότερους συναγωνιστές και διαδόχους, δείγμα του πόσο “προσχωρημένες” ήταν οι γραμμές του.

Η καλύτερη στιγμή, λοιπόν, για να ψάξεις ένα μεταχειρισμένο Honda Civic ΜΚ8. Και ο καλύτερος οδηγός αγοράς για να μάθεις τι να ελέγξεις στο μελλοντικό σου αυτοκίνητο!

Τα υπέρ: Οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, επιδόσεις (1.8) φρένα, αίσθηση κιβωτίου, χώροι επιβατών και αποσκευών

Τα κατά:  Ανεση ανάρτησης, επιδόσεις (1.4), “τσιμπημένα” τέλη κυκλοφορίας (1.8), ορατότητα προς τα πίσω

ΣΤΟΙΧΕΙΑ/ΕΓΓΡΑΦΑ

Χρονολογία: 2005 – 2011
Καύσιμο: Βενζίνη
Κυβικά: 1.339, 1.798 και 1.998 (Type R)
Ιπποδύναμη: 90, 100, 140, 201 άλογα
Ροπή: 119, 127, 173, 196 Nm
0-100: 14.2, 12.9, 9.4, 6.8 δευτερόλεπτα
Τελική: 175, 180, 210, 230 χλμ/ώρα
Βάρος: 1280 κιλά
CO2: 99 γρ/χλμ
Τέλη κυκλοφορίας: 255, 320, 690€
Διαστήματα service: ανά 20.000 χλμ
Μέση κατανάλωση: 6.1, 7.5, 8.2 λίτρα/100 χλμ

ΠΛΑΙΣΙΟ

Το Civic έρχεται από μια εποχή που τα 5 αστέρια δεν έπεφταν “βροχή” στα crash-tests, εξ ου και τα 4 αστέρια που σημείωσε στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP. Φυσικά δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας, καθώς δομικά το αυτοκίνητο απέδωσε άψογα.

To Civic 8ης γενιάς βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το CR-V 3ης γενιάς, δείγμα της ακαμψίας και της στιβαρότητας που διέπει το πλαίσιο του ιαπωνικού μικρομεσαίου.

Το 5ο αστέρι δεν ήρθε λόγω “γραφειοκρατίας”, ήτοι έλλειψη κάποιων συστημάτων προειδοποίησης του οδηγού για την τοποθέτηση ζώνης ασφαλείας κλπ.

Στην προστασία των πεζών το Civic τα πήγε περίφημα, όντας ένα από τα λίγα μοντέλα που κατάφερε να συγκεντρώσει 3 στα 4 αστέρια!

Στα της ανάρτησης, τα αμορτισέρ και τα ελατήρια δεν χρειάζονται αλλαγή πριν τις 100.000 χλμ. Αυτή η αντοχή τους, ωστόσο, μπορεί να κρύψει πρότερη κακομεταχείριση.

Αν το αυτοκίνητο προς εξέταση έχει περάσει την ζωή του σε κακοτράχαλα οδοστρώματα ή έχει πληγωθεί από λακκούβες, ενδεχομένως να μην φανεί την ώρα του test drive ακριβώς γιατί η ανάρτηση διαθέτει καταπληκτική. Μολαταύτα, δεν αποκλείεται να εμφανιστούν αργότερα κοπανήματα.

Ένας πολύ απλός τρόπος να το διαπιστώσεις τη λειτουργία των αναρτήσεων είναι να αφήσεις το τιμόνι εν κινήσει (τα χέρια πάντα πάνω, βέβαια, αλλά χωρίς να δίνεις εντολές). Αν το αμάξι “φεύγει”, θέλει ευθυγράμμιση πιθανώς λόγω της μεταχείρισης που αναφέραμε. Την ίδια διαδικασία μπορείς να επαναλάβεις, κατά το φρενάρισμα αυτή τη φορά.

Το σήμα της Honda στην μάσκα είναι ένας άλλος “μάρτυρας” που μπορεί να αποκαλύψει το ποιόν της ανάρτησης.

Εάν παρατηρήσεις πως δεν εφαρμόζει πλήρως, υπάρχει το ενδεχόμενο να έχει φύγει από τη θέση του και να έχει επανατοποθετηθεί όπως-όπως, ως αποτέλεσμα “σκασίματος” σε ελληνική λακκούβα. Γενικά αν δεις το “H” να μην είναι σε αρμονία με την υπόλοιπη πλαστική φάσα, σημαίνει ότι το εν λόγω Civic έχει ταλαιπωρηθεί από λακκούβες.

ΜΗΧΑΝΙΚΑ

Οι κινητήρες του Civic είναι είτε καινούργιοι (1.8 i-VTEC) είτε σημαντικά βελτιωμένοι (2.0 i-VTEC) σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, με εξαίρεση τον 1.400αρη προ facelift.

Θραύση στην ελληνική αγορά έκανε ο 1.800αρης, ο οποίος είναι και ο πιο δημοφιλής στα μεταχειρισμένα Civic. Ο 1.400αρης ακολουθεί, αλλά καλό είναι να προτιμήσεις ένα αυτοκίνητο μετά το 2009 με το συγκεκριμένο μοτέρ.

Το Civic κρατά ψηλά τη σημαία της ιαπωνικής αξιοπιστίας, απασχολώντας στον ελάχιστο βαθμό τον οδηγό του με ζητήματα πέραν της προγραμματισμένης συντήρησης.

Εξυπακούεται πως δεν συμβιβαζόμαστε με κάτι λιγότερο από πλήρες book service. Η αλλαγή λαδιών κανονικά είναι κάθε 10.000 χλμ αλλά αν δεις συχνότερα διαστήματα, μην ανησυχήσεις. Ο 1.8 i-VTEC  με 130-150 χιλιάδες χιλιόμετρα ενδέχεται να καίει λάδια, χωρίς αυτό να σημαίνει κάτι για την μακροημέρευση του κινητήρα.

Το κιβώτιο είναι επίσης “αλεξίσφαιρο”, ωστόσο το συγχρονιζέ της 3ης έχει αποδειχθεί αρκετά ευαίσθητο σε κάποια Civic. Οδήγησε το αυτοκίνητο. Αν διαπιστώσεις διστακτικότητα στο “κούμπωμα” ή “πετάξει” την ταχύτητα, πιθανόν ο προηγούμενος ιδιοκτήτης να το κακομεταχειριζόταν.

Δεν κοστίζει ιδιαίτερα (κοντά στα 200 ευρώ), αλλά υπάρχουν τόσα μεταχειρισμένα Civic στην αγορά.

Το ίδιο πρόβλημα έχει και το Type R, αλλά στο συγχρονιζέ της 2ας. Ο λόγος; Μα φυσικά οι “σπασμένες” αλλαγές από 1η σε 2α.

ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΜΕΡΗ

Σε γενικές γραμμές δεν θα σε απασχολήσουν καθόλου.

Το 2006 έγινε μια ανάκληση προκειμένου να αντικατασταθούν οι ελαττωματικοί αερόσακοι της Takata, ένα πρόβλημα που ταρακούνησε τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας στο σύνολό του. Όχι μόνο την Honda ή την συγκεκριμένη παρτίδα Civic, δηλαδή.

Η λυχνία του υδραυλικού τιμονιού σε κάποιες -λίγες- περιπτώσεις έχει παρατηρηθεί πως ανάβει δίχως λόγο.

Ρίξε μια ματιά και στον διακόπτη των ηλεκτρικών καθρεπτών, ο οποίος σε μοντέλα με πολλές χιλιάδες χιλιομέτρων στην πλάτη τους μπορεί να μην κάνει καλή επαφή.

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Ο κύριος υπαίτιος για το παρατσούκλι “διαστημόπλοιο”.

Πρώτος και καλύτερος ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με τις δυο διαφορετικές οθόνες. Συν μια τρίτη για τις λειτουργίες του ηχοσυστήματος και του -πολύ σπάνιου σε ελληνικά Civic- navigation. Μπορεί να απέχει έτη φωτός από το πολυμορφικό σουλούπι του επόμενου μοντέλου, όμως το Civic δεν παύει να φροντίζει τους επιβάτες του.

5 ενήλικες θα βολευτούν άνετα, ή μια τετραμελής οικογένεια με 2 παιδικά καθίσματα. Το πορτμπαγκάζ δεν πάει πίσω, διαθέτοντας 450 άκρως εκμεταλλεύσιμα λίτρα για τις αποσκευές, τα οποία μπορούν να γίνουν 1.350 με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ

Δεν χρειάζεται ιδιαίτερη περιγραφή για την σχεδίαση του Civic. Χωρίς υπερβολές, ενδέχεται να αγοράσεις ένα μελλοντικό classic σχήμα αν ενδιαφέρεσαι για μεταχειρισμένο Civic FN.

Το πλαστικό που ενώνει τα εμπρός φανάρια, στα πιο παλιά Civic ίσως εμφανίζει θάμπωμα λόγω υγρασίας. Τα Type S και Type R δεν το διαθέτουν.

Επίσης το Type S (και προφανώς το Type R) κυκλοφόρησαν αποκλειστικά σε 3θυρο αμάξωμα. Υπάρχουν αρκετά 5θυρα στα οποία οι ιδιοκτήτες τους έχουν αφαιρέσει το πλαστικό μπροστά κι έχουν τοποθετήσει τα αυτοκόλλητα του Type S.

Μην δεχτείς το επιπλέον κόστος που μπορεί να ζητάνε!

Τα 1.400αρια ξεχωρίζουν χάρις στις μικρότερες ζάντες αλουμινίου, την έλλειψη των τριγωνικών απολήξεων και τα ταμπούρα πίσω (μέχρι το 2009)

Σε τι τιμή θα το βρεις ως μεταχειρισμένο;

Τα 1.400αρια κυμαίνονται κατά μέσο όρο στις 7.106€, το 1.8 ανεβαίνει 1.000 ευρώ και το τελευταίο ατμοσφαιρικό Type R ξεπερνάει τις 12.000 (12.325).

Τι εναλλακτικές έχεις;

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Εφ’ όσον δεν υπάρχει πρόβλημα με τα ελαφρώς “αλμυρά” τέλη κυκλοφορίας (μιλάμε πάντα για το 1.8), ένα μεταχειρισμένο Civic FN θα ανταποκριθεί πλήρως στις ανάγκες σου.

Διαθέτει όλα όσα ζητάει μια οικογένεια (χώρους, αξιοπιστία, χαμηλή κατανάλωση, ασφάλεια) σε ένα ασυναγώνιστα διαφορετικό πακέτο. Μοναδικό εμφανισιακά, ενθουσιώδες οδηγικά, πλήρες ολιστικά. Ένα μικρομεσαίο οικογενειακό με τα όλα του!

Βρες Ελεγμένα Honda Civic

22 Shares
Share22
Tweet
Pin
Share