Χρειάζεσαι βοήθεια;
Κάλεσε μας:

211 780 0708
01 Αυγούστου, 2018

Renault Clio 1.5 dCi (2012-Σήμερα): Προβλήματα και Συμβουλές Αγοράς

Το Clio δεν χρειάζεται συστάσεις. Αποτελεί το μόνιμο best seller της Renault και ένας από τους καλύτερους πρεσβευτές της supermini κατηγορίας, εδώ και σχεδόν 30 χρόνια.

Η 4η γενιά του είναι αναντίρρητα η πιο εντυπωσιακή εμφανισιακά, αλλά και ποιοτικά, ενώ ο πασπαρτού πετρελαιοκινητήρας dCi (μέχρι και στην ολοκαίνουργια Mercedes A-Class τον συναντάμε) καθιστά το Clio ως μία από τις πλέον ολοκληρωμένες προτάσεις στα μικρά οικογενειακά.

Με την 5η γενιά να ετοιμάζεται για το επίσημο ντεμπούτο, ποια καλύτερη στιγμή για να αγοράσεις ένα Clio της σημερινής; «Καμία», απαντά η Spotmechanic, και φροντίζει να πας πλήρως διαβασμένος στο «σαφάρι» των μεταχειρισμένων.

Παρακάτω, θα διαβάσεις για τα συνηθέστερα προβλήματα ενός μεταχειρισμένου Renault Clio καθώς και συμβουλές αγοράς!

Ξεκινάμε!

Τα υπέρ: Οδική συμπεριφορά, άνεση ανάρτησης, χώροι, σχεδίαση, κατανάλωση

Τα κατά: Κάποιες μικρές αναπηδήσεις που περνάνε πίσω από τον ημιάκαμπτο άξονα, έλλειψη 6ης σχέσης στο κιβώτιο

ΣΤΟΙΧΕΙΑ/ΕΓΓΡΑΦΑ

Χρονολογία: 2012-2018
Καύσιμο: Πετρέλαιο
Κυβικά: 1.461
Ιπποδύναμη: 90 ίπποι 
Ροπή: 220 Nm 
0-100: 11.7 δευτερόλεπτα
Τελική: 181 χλμ/ώρα
Βάρος: 1.071 κιλά
CO2: 117 γρ/χλμ
Τέλη κυκλοφορίας: 114.66€
Διαστήματα service: κάθε 15.000 χιλιόμετρα
Mέση κατανάλωση: 4.1 λίτρα/100 χλμ

ΠΛΑΙΣΙΟ

Οδηγώντας το Clio καταλαβαίνεις ευθύς εξαρχής ότι έχεις να κάνεις με ιδιαίτερα γεροδεμένη κατασκευή, κάτι που απέδειξε ο Euro NCAP στις δοκιμές πρόσκρουσης.

Το γαλλικό hatchback ήταν εντυπωσιακό, ιδιαίτερα αν αναλογιστεί κανείς ότι μιλάμε για 6 χρόνια πριν, με 5/5 αστέρια και ποσοστά προστασίας που αγγίζουν το άριστα (88% προστασία επιβατών, 89% παιδιών, 99% στα συστήματα ασφαλείας). Στον τομέα των πεζών δεν τα κατάφερε το ίδιο καλά, σκοράροντας 66%

Όντας αθεράπευτα γαλλικό, δεν θα μπορούσε να μην διαπρέπει σε δρόμους με στροφές.

Ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας αφήνει κάποιους κραδασμούς να εισέλθουν στην καμπίνα, οπότε μην θορυβηθείς αν ακούσεις ή αισθανθείς μικροσυντονισμούς.

Έχε τον νου σου στις πλουσιότερες εκδόσεις με τις 17αρες ζάντες και τα ελαστικά χαμηλού προφίλ, οι οποίες είναι κομμάτι ευπαθείς στους ελληνικούς δρόμους και χάνουν την ευθυγράμμισή τους. Σαφώς καλύτερη επιλογή οι 15/16αρες, με ή χωρίς τάσια.

Επιτάχυνε και επιβράδυνε σταδιακά με το τιμόνι αφημένο, αλλά τα χέρια πάντα σε ετοιμότητα. Αν το αμάξι αρχίσει να «φεύγει», μπορεί να χρειάζεται ευθυγράμμιση, ενώ δεν αποκλείεται να έχει πέσει σε λακκούβα-τάφρο και να υπάρχει πρόβλημα στο σύστημα ανάρτησης.

ΜΗΧΑΝΙΚΑ 

Κανένα πρόβλημα δεν σημειώνεται με τον κινητήρα και το κιβώτιο, πάντα από πλευράς αυτοκινήτου. Η πλημμελής συντήρηση, ωστόσο, ελλοχεύει οπότε δεν ξεχνάμε κάτι πολύ βασικό:

Εξετάζουμε πάντα το βιβλίο service!

Αναλόγως του τί αναγράφεται, αποφασίζουμε αν θα προβούμε σε αγορά. Προσοχή όμως διότι υπάρχουν και τα πλαστά βιβλία service. Μια διασταύρωση των στοιχείων με τις πληροφορίες από την επίσημη αντιπτροσωπεία της Renault, συνίσταται!

Ο 1.5 dCi δεν παρουσιάζει αξιοσημείωτα προβλήματα. Εάν δεις επισκευές σε αντλία βενζίνης ή γραμμή τροφοδοσίας, δεν αποκλείεται να έχεις μπροστά σου ένα ταλαιπωρημένο δείγμα που τα εν λόγω εξαρτήματα θα χρειαστούν αντικατάσταση.

Εάν διαπιστώσεις ρεταρίσματα, δισταγμούς του μοτέρ να ανεβάσει, απότομο κρέμασμα στο μεσαίο φάσμα των στροφών και δεν αναγράφεται τίποτα στο book service, τότε έχεις να κάνεις με εξίσου ταλαιπωρημένο Clio-μόνο που εδώ δεν έχουν γίνει ούτε τα στοιχειώδη στη συντήρηση, ασχέτως των εργασιών που αναγράφονται.

Το Clio έχει μεγάλη πέραση στο «ωραίο φύλο», οι οποίες το χρησιμοποιούν ως επί το πλείστον εντός πόλης. Έλεγξε την λειτουργία του συμπλέκτη.

Αν «πιάνει» στο τέλος της διαδρομής του πεντάλ, ο δίσκος μετράει μέρες. Το ίδιο συμβαίνει και αν επιχειρήσεις να ξεκινήσεις με 3η-4η και τα καταφέρεις! Μάθε πως θα καταλάβεις μόνος σου αν ο συμπλέκτης χρειάζεται αλλαγή!

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Από τα πιο ευρύχωρα περιβάλλοντα στην κατηγορία των supermini, με το αντίστοιχο πορτμπαγκάζ των 265 λίτρων.

Τα πλαστικά είναι σκληρά, αλλά η συναρμογή τους αντέχει. Το φινίρισμά τους, πάντως, επιδέχεται κριτικής καθώς είναι αρκετά τα μεταχειρισμένα Clio που έχουν «γυαλισμένο» ταμπλό.

Επίσης, μέγιστη προσοχή στις επενδύσεις των καθισμάτων. Υπερβολική φθορά δεν δικαιολογείται για μοντέλο 6ετίας, παρά μόνο με «θητεία» σε στόλων αυτοκινήτων προς ενοικίαση.

Διάβασε: Όσα Πρέπει να Ξέρεις για τα Μεταχειρισμένα Αυτοκίνητα Leasing

Ένα άλλο σημείο εντοπισμού –που μπορεί να φανερώσει τα γυρισμένα χιλιόμετρα- είναι η στεφάνη του τιμονιού και οι ενδείξεις στον λεβιέ ταχυτήτων που έχουν σβήσει.

Διάβασε: 6 τρόποι για να καταλάβεις τα γυρισμένα χιλιόμετρα

ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ

Ως supermini, το Clio χαίρει του «προνομίου» να αποτελεί το πρώτο αυτοκίνητο για φοιτητές. Με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην χρήση που του έχει γίνει.

Χτυπήματα γύρω-γύρω φανερώνουν απρόσεκτο οδηγό, οπότε το «μες την πόλη κινείται, πώς να μην έχει;» δικαιολογείται εν μέρει, αλλά όχι σε περιπτώσεις που το αμάξωμα φαίνεται σαν να έχει περάσει από το Ράλι Ακρόπολις.

Όπως είπαμε οι 17αρες ζάντες καλό είναι να αποφεύγονται, όπως και τυχόν ελατήρια χαμηλώματος.

ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ 

Δεν αναφέρονται σημαντικά προβλήματα, πέρα από κάποιες φορές που ανάβουν οι λυχνίες στον πίνακα οργάνων δίχως λόγο.

ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ

Τον Ιούλιο του 2015 ανακλήθηκαν 402 οχήματα στην χώρα μας για πιθανή φθορά στο σωληνάκι των φρένων. Οι εργασίες καλύφθηκαν από την ελληνική αντιπροσωπεία.

Σε τι τιμή θα το βρεις ως μεταχειρισμένο;

Λίγο κάτω από τις 10.000 ευρώ. Συγκεκριμένα στις 9.451€, πάντα κατά μέσο όρο.

Τι εναλλακτικές έχεις;

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Δεν θα ήταν υπερβολή αν υποστήριζε κανείς πως η μόνη ανάγκη που δεν καλύπτει ένα μεταχειρισμένο Clio είναι η εκτός δρόμου κίνηση. Οπότε, με δυο λόγια, αγοράζοντας ένα Clio 1.5 dCi δεν αποκλείεται να το «παντρευτείς» – με την καλύτερη δυνατή έννοια!

0 Shares
Share
Tweet
Pin
Share